• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Eh, ja. För att man glömmer varför man sÄlde.

För att generalagenter gnÀllt till Seiko.

Sedan 2017
Tack för svar @yonsson. Är helt novis vad gĂ€ller Grand Seiko. Antar att Seiya Ă€r grĂ„handlare dĂ„? Om ja, Ă€r sĂ„ Ă€ven fallet med Sakura? Är det praxis för japanska "Ă„terförsĂ€ljare" att endast sĂ€lja till den inhemska marknaden? M.a.o. gör de fel som sĂ€ljer till Europa?

Tack för svar @yonsson. Är helt novis vad gĂ€ller Grand Seiko. Antar att Seiya Ă€r grĂ„handlare dĂ„? Om ja, Ă€r sĂ„ Ă€ven fallet med Sakura? Är det praxis för japanska "Ă„terförsĂ€ljare" att endast sĂ€lja till den inhemska marknaden? M.a.o. gör de fel som sĂ€ljer till Europa?
Inte grÄhandlare, han fÄr sina klockor frÄn Seiko. Praxis Àr att inte priskriga med andra marknader men mÄnga gör det tills de blir tillsagda. SEIKO har tidigare försökt stoppa detta med regionala garantikort för GS sÄlda i Japan. Sakura Àr ju inte ens billiga sÄ de Àr nog inget problem.

Problemet som jag ser det Àr att listpriser skiljer sig mellan lÀnder och att de inte har ett sortiment som Àr likadant i hela vÀrlden.

F015C149-7032-45C7-92E1-9887E5B6B2D1.jpeg
FD5FB33C-A51D-42F2-9CA7-3C2FCDC88CF7.jpeg

VÀldigt nöjd med att jag köpte en SBGX335 igen.
JĂ€kla fin den dĂ€r👍

LÀgger en blÀnkare hÀr sÄ inte @hiboy och andra göteborgare missar detta. Kommer stÀnga anmÀlningarna snart.

Wow- carved dial ocksÄ!
Fint skick (sÄ klart).
Ett sÄdant spÀnne skulle jag vilja ha - finns det sÄdana att fÄ tag pÄ tro? SvÄrt?

TyvÀrr verkar tavlan ha blivit tvÀttad och kronan Àr fel och klockan stÄr pÄ listan att bli utbytt mot en bÀttre men det har inte blivit av.
SpÀnnena gÄr att hitta ibland men brukar vara förvÄnansvÀrt dyra.

Gjorde en resa till Klockmaster Globen förra veckan för att lÀmna nÄgra klockor pÄ service. Var ocksÄ sugen pÄ en GS till, siktet var lite instÀllt pÄ nya GMT quartzen, SBGN023G. Klockmaster Globen Àr min favoritbutik, jag uppskattar deras kompetens, bemötande och service. Har inget behov av montrar i ÀdeltrÀ och sÀljare i dyra kostymer, betyder mer för mig att de har ett stort (förmodligen det största i Sverige) sortiment av GS och Seiko.
Kollade noga pÄ SBGN023G, men vi klickade tyvÀrr inte riktigt. Ville gÀrna ha nÄt med lysmassa pÄ visarna nu, sÄ jag kollade bla pÄ "gamla" GMT quartzen. Lite mindre, men snyggare (tycker jag). Föll för den med svart tavla, SBGN003G, sÄ den fick följa med hem. Förmodligen en av de vanligaste quartzarna i den hÀr trÄden, sÄ fler Àn jag mÄste ju gilla den. Fungerar naturligtvis perfekt :) .
SBGN003G.jpg

Gjorde en resa till Klockmaster Globen förra veckan för att lÀmna nÄgra klockor pÄ service. Var ocksÄ sugen pÄ en GS till, siktet var lite instÀllt pÄ nya GMT quartzen, SBGN023G. Klockmaster Globen Àr min favoritbutik, jag uppskattar deras kompetens, bemötande och service. Har inget behov av montrar i ÀdeltrÀ och sÀljare i dyra kostymer, betyder mer för mig att de har ett stort (förmodligen det största i Sverige) sortiment av GS och Seiko.
Kollade noga pÄ SBGN023G, men vi klickade tyvÀrr inte riktigt. Ville gÀrna ha nÄt med lysmassa pÄ visarna nu, sÄ jag kollade bla pÄ "gamla" GMT quartzen. Lite mindre, men snyggare (tycker jag). Föll för den med svart tavla, SBGN003G, sÄ den fick följa med hem. Förmodligen en av de vanligaste quartzarna i den hÀr trÄden, sÄ fler Àn jag mÄste ju gilla den. Fungerar naturligtvis perfekt :) .
SBGN003G.jpg
Grattis ja dom Àr fina jag Àr grymt nöjd med min.

Var pÄ Klockmaster Globen och kollade GS till frugan , hittade denna nya SBGX349G
Grymt fin blÄ tavla som gör sig mycket bÀttre live. FÄr se om det blir ett köp till frugan.
8C694A23-2FCE-4C78-9C92-7B841BB03CF1.png

Tackar, kostar 75 000 pÄ butik men rabatt lÀr man fÄ... jag fick 10% sÄ 67,5k. Den svarta SBGE271 ser nog ruskigt bra u

Vad fĂ„r man punga ut för en sĂ„dan pĂ„ svenska marknaden? Är sjĂ€lv vĂ€ldigt intresserad av att köpa en. Men Ă€r mer inne pĂ„ SBGE271. Grattis till en underbar klocka!
TÀnkte bara nÀmna att den bÀr mindre Àn vad specsen kanske antar. Ska vara 40,2mm men bÀr som en 39mm och frÄn bandhorn till bandhorn mÀter den 46mm sÄ den sitter otroligt bra pÄ min handled som Àr omkring 16 cm i omkrets. TÀnkte att det kunde hjÀlpa dig att bilda en uppfattning :)

TÀnkte bara nÀmna att den bÀr mindre Àn vad specsen kanske antar. Ska vara 40,2mm men bÀr som en 39mm och frÄn bandhorn till bandhorn mÀter den 46mm sÄ den sitter otroligt bra pÄ min handled som Àr omkring 16 cm i omkrets. TÀnkte att det kunde hjÀlpa dig att bilda en uppfattning :)
Ah tack för informationen, den ser ut att bÀras riktigt bra! Hur upplever du att tavlan Àr? Ser man texturen pÄ lite lÀngre hÄll eller avtar effekten fort? Upplever att det blir sÄ med snowflaken, att den har en grym vit textur men pÄ lite lÀngre hÄll sÄ ser tavlan vit och slÀt ut.

Senast Àndrad:
Ah tack för informationen, den ser ut att bÀras riktigt bra! Hur upplever du att tavlan Àr? Ser man texturen pÄ lite lÀngre hÄll eller avtar effekten? Upplever att det blir sÄ med snowflaken, att den har en grym vit textur men pÄ lite lÀngre hÄll sÄ ser tavlan vit och slÀt ut.
Inte riktigt som Snowflake, min upplevelse av den hĂ€r Ă€r att tavlan leker men ljuset vĂ€ldigt bra. Ser ut som att tavlan Ă€r "diamond dusted" nĂ€r ljuset trĂ€ffar tavlan oavsett skĂ€lig avstĂ„nd. DĂ€remot om det Ă€r mörkt sĂ„ ser tavlan vit ut och texturen avtar. Hoppas det svarar pĂ„ frĂ„gan đŸ€”

Tycker att snowflake texturen Ă€r vĂ€ldigt mild i jĂ€mförelse med min toji đŸ€“

Tillbaka
Topp