HÀftig och grattisFick chansen att titta pÄ denna idag och slog till
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
HÀftig och grattisFick chansen att titta pÄ denna idag och slog till
![]()
Tack! 72 papp om jag inte minns felHÀftig och grattisVad fÄr man ge för en sÄdan pÄ svenska marknaden?
- Grattis! En av de bÀsta nyheternaFick chansen att titta pÄ denna idag och slog till
![]()
Grattis!Fick chansen att titta pÄ denna idag och slog till
![]()
![]()
White on white. StÀllde om klockan idag och den har snabbat sig en sekund pÄ ett halvÄr. Trevlig söndag pÄ er!
Tack! Just dÀrför jag köpte den. Det missade jag helt skriva, lÀgger till det men svarar sÄklart dig ocksÄ hÀr; sbgx259.Grymt snygg klocka, Àlskar att den Àr sÄ stilren, vad Àr de för ref?
Finns det nÄgon handlare i Sverige som har eller har haft denna i lager redan? Jag vill gÀrna kÀnna pÄ denna eller nÄgot av dess syskon.Fick chansen att titta pÄ denna idag och slog till
![]()
JÀttesvÄrt. Gillar den gamla tavlan men tycker bÄda funkar. PÄ t.ex. sbgx skulle jag direkt sÀga gamla, dÀr tycker jag nya blir lite tom,Vilken logga föredrar ni, gamla eller nya?
TÀnkte pÄ modellerna nedan i första hand. Sbga031( seiko logga) eller sbga231 (GS logga).
- Gamla tavlan klart mer harmonisk, men naturligtvis roligare nÀr det stÄr GS tydligt som pÄ den nya.Vilken logga föredrar ni, gamla eller nya?
TÀnkte pÄ modellerna nedan i första hand. Sbga031( seiko logga) eller sbga231 (GS logga).
Jag stod pÄ lista pÄ klockmaster i FÀltöversten, som jag förstÄr sÄ börjar kollektionen precis komma in till Europa nu och detta var deras första men ring och kolla med dom eller globen om du bor i StockholmsomrÄdetFinns det nÄgon handlare i Sverige som har eller har haft denna i lager redan? Jag vill gÀrna kÀnna pÄ denna eller nÄgot av dess syskon.
Fanns hos KM Globen förra veckan.Finns det nÄgon handlare i Sverige som har eller har haft denna i lager redan? Jag vill gÀrna kÀnna pÄ denna eller nÄgot av dess syskon.
Finns det nÄgon handlare i Sverige som har eller har haft denna i lager redan? Jag vill gÀrna kÀnna pÄ denna eller nÄgot av dess syskon.
Samma pÄ KM i Globen. De hade Àven en SBGH273 inne. BÄda superfinaNyss hemkommen frÄn Klockmaster Hansson pÄ Frölunda Torg. Dom har i alla fall en SBGA415 i lager som jag fick nöjet att testa.
SBGA413 rÀknar dom med att fÄ in i februari.
Helt klart GS loggan enbart!Vilken logga föredrar ni, gamla eller nya?
Bra byteTog pÄ mig en utlÀndsk klocka med tidtagningsfunktion i morse men det kÀndes obekvÀmt.
Bytte till gammal GS 56 efter nÄgra minuter.
![]()
HĂ€rlig GS och riktigt snygg bild!![]()
GS fredag och en whisky.![]()
HĂ€rlig GS och riktigt snygg bild!
Bra byteVad snygg den modellen var med svart urtavla
![]()
Hur kommer det sig att man ska hÄlla sig borta frÄn svarta tavlor? Har bara haft en GS med svart tavla sÄ har inte mycket erfarenhet pÄ den fronten, men det hade varit intressant att veta om det Àr nÄgra vÀlkÀnda fel eller om du mest kÀnner att det finns bÀttre alternativ?Tack, men tavlan Àr mörkblÄ fast det syns dÄligt ju pÄ bilden.
GS med svart tavlor ska man hÄlla sig vÀldigt lÄngt ifrÄn.
UrsÀkta otydligheten.Hur kommer det sig att man ska hÄlla sig borta frÄn svarta tavlor? Har bara haft en GS med svart tavla sÄ har inte mycket erfarenhet pÄ den fronten, men det hade varit intressant att veta om det Àr nÄgra vÀlkÀnda fel eller om du mest kÀnner att det finns bÀttre alternativ?![]()
DÄ förstÄr jag och hÄller med dig till 100%UrsÀkta otydligheten.
I min lilla vÀrld av klockor som bara innehÄller Àldre GS har det aldrig tillverkats svarta tavlor.
Men man kan hitta tavlor som har fÄtt ny svart fÀrg och det Àr dom man ska sky som pesten.
Seiko har ju gjort sĂ„ kallade âhomageâ till Ă€ldre modeller, 57, med svart tavla vilket nĂ€stan Ă€r Ă€n vĂ€rre, eller i vilket fall som helst konstigt tycker jag.