• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Juldagens.

F51300B0-E323-45AB-8829-7DA0006093AE.jpeg

Referensnummer? Inte den blekaste.
Sbgf017?

Vissa dagar vet precis vad man vill ha pÄ handleden men andra dagar har man ingen kÀnsla alls vad man ska bÀra och dÄ brukar jag inte tÀnka efter för mycket utan bara ta nÄt som ligger Ätkomligt.
Idag var en sÄn dag som jag inte visste riktigt vad som var roligast men det blev en 61 frÄn 1969.

8B1E8BE8-2F5C-494A-BCB8-75A413559FB6.jpeg

LÀnken Àr inte orginal och kommer frÄn nÄgon samtida Seiko fast med 61 Special spÀnne.
LÀnkar pÄ bÀttre klockor frÄn tiden satt inte sÄ perfekt som nutida sÄ det funkar för mig och kÀnns okej.
Letar efter en orginal lÀnk men dom Àr grymt ovanliga till den hÀr modellen.

0D948A9E-94C2-40FB-AA0A-439D8967C551.jpeg

Den dĂ€r Ă€r sĂ„ fin! 😍 Funderar skarpt pĂ„ en sĂ„n dĂ€r. Hur bĂ€rs den? Genom att l2l Ă€r ju inte sĂ„ stor samt att den inte Ă€r sĂ„ hög sĂ„ inbillar jag mig att den bĂ€rs nĂ„got mindre Ă€n sina 39mm, vilket hade varit toppen.
Tack, ja, den Àr favorit just nu. Storlek Àr svÄrt, men den bÀrs vÀldigt bra. UngefÀr som en BB58. Ganska true to size, men i vissa ljus försvinner nÀstan luggarna pÄ grund av poleringen, och det gör kanske att den ser nÀttare ut Àn vad den Àr. HÀr en jÀmförelse: 41, 39, 36.
F4AB793F-47FC-49F6-A80F-2E852F32E6B3.jpeg

Senast Àndrad:
Tack, ja, den Àr favorit just nu. Storlek Àr svÄrt, men den bÀrs vÀldigt bra. UngefÀr som en BB58. Ganska true to size, men i vissa ljus försvinner nÀstan luggarna pÄ grund av poleringen, och det gör kanske att den ser nÀttare ut Àn vad den Àr. HÀr en jÀmförelse: 41, 39, 36.
F4AB793F-47FC-49F6-A80F-2E852F32E6B3.jpeg
Artig at du bruker Omegaen og GS-en, mens Rolexen ligger og tar seg en pause. :)

PĂ„ med
Du fÄr gÀrna skriva ut referensnummer nÀr du postar foton. Blir ju frÄgor pÄ det hela tiden annars.
Jeg svarer nÄr noen spÞr - og har dessuten skrevet de fleste ref-nr. siden din post 19. desember: #14,145 Den grÞnne er en SBGH261 og er en JDM only produsert i kun 250 eksemplarer i 2017. 62GS boett. Selges i dag brukt pÄ et par sites for ca. 75K SEK. Se opp for svindlere, da denne modellen er mer populÊr enn for kun 1-2 mÄneder siden.

PĂ„ med

Har skrevet de fleste ref-nr. siden din post 19. desember: #14,145 Den grÞnne er en SBGH261 og er en JDM only produsert i kun 250 eksemplarer. 62GS boett. Selges i dag pÄ et par sites for ca. 75K SEK.
Bra dĂ€r! Om man skriver ref sĂ„ kan man dessutom söka pĂ„ forumet och i trĂ„den efter fler bilder pĂ„ en referens. Mycket anvĂ€ndbart. 😀

Bra dĂ€r! Om man skriver ref sĂ„ kan man dessutom söka pĂ„ forumet och i trĂ„den efter fler bilder pĂ„ en referens. Mycket anvĂ€ndbart. 😀
Roger that. :)

PS: Hvis noen trĂ„der her pĂ„ KS skulle hatt "krav" om Ă„ poste ref-nummer, sĂ„ mĂ„ det vĂŠre i SeikotrĂ„den, for makan til mange referanser som finnes med Seiko er ĂŒberfattelig. đŸ€“

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp