• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Bare hyggelig. :) Jeg har ingenting med denne urmakeren Ä gjÞre, men limer inn URL som "bevis" pÄ nypris:

Första dagens 2022.

98F0EE67-8751-4F1F-892C-1C747E3345A7.jpeg

Grymma bilder mario, nu blev jag Ànnu mer sugen. Fasen hade inte tÀnkt köpa nÄgon mer klocka pÄ ett bra tag, den Àr ju limited ocksÄ sÄ man mÄste ju slÄ till nÀrmaste mÄnaderna för att fÄ en ocksÄ.

Finns det micro-adjust pÄ lÀnken eller Ätminstone halva lÀnkar?

Nu har jag sjÀlv provat klockan, den Àr bra, riktigt spÀnnande tavla som Àr unik mot det mesta pÄ marknaden. Halv-lÀnk finns enligt butiken, problemet var bara att de tvÄ klockor butiken fÄtt var redan sÄlda. SÄ verkar inte helt enkelt att jaga tag i en klocka. Hade bara inomhusljus men den sÄg i neutralt lÀge ut sÄhÀr, sen skifta den mot mörkblÄtt eller mer ljusskimrande i starkare ljus

Bilagor

• 7CA92F0B-D4AF-45C0-B92A-75FF3A5105A2.jpeg
    7CA92F0B-D4AF-45C0-B92A-75FF3A5105A2.jpeg
    828.3 KB · Visningar: 20
Grymma bilder mario, nu blev jag Ànnu mer sugen. Fasen hade inte tÀnkt köpa nÄgon mer klocka pÄ ett bra tag, den Àr ju limited ocksÄ sÄ man mÄste ju slÄ till nÀrmaste mÄnaderna för att fÄ en ocksÄ.

Finns det micro-adjust pÄ lÀnken eller Ätminstone halva lÀnkar?
TyvÀrr finns det ingen reglering. Den har bara tvÄ kortare lÀnkar i armbandet. TyvÀrr svÀller min handled upp nÄgot, vilket gör bÀrkomforten sÀmre Àn i klockor med snabb mikrojustering - Easylink.
20211217_105903-01.jpeg

TyvÀrr finns det ingen reglering. Den har bara tvÄ kortare lÀnkar i armbandet. TyvÀrr svÀller min handled upp nÄgot, vilket gör bÀrkomforten sÀmre Àn i klockor med snabb mikrojustering - Easylink.

Tror allas handleder svÀller, i alla fall nÀr man har olika temperaturer osv. Kan va sÄ att detta Àr en dealbreaker för mig, en klocka pÄ denhÀr nivÄn borde ha mikrojustering. Har tvÄ klockor pÄ stÄllÀnk och jag vet ifrÄn de klockorna att om man inte fÄr till en helt perfekt lÀngd pÄ lÀnken sÄ behöver man anvÀnda mikrojustering.

Tror allas handleder svÀller, i alla fall nÀr man har olika temperaturer osv. Kan va sÄ att detta Àr en dealbreaker för mig, en klocka pÄ denhÀr nivÄn borde ha mikrojustering. Har tvÄ klockor pÄ stÄllÀnk och jag vet ifrÄn de klockorna att om man inte fÄr till en helt perfekt lÀngd pÄ lÀnken sÄ behöver man anvÀnda mikrojustering.
Vilka klockor pÄ"denna nivÄ" har microjustering? Jag tycker detta Àmne dyker upp tröttsamt ofta i GS-trÄden... Det vore informativt om det fanns information utskriven sÄ slipper fler frÄga eller kommentera just det Àmnet, som borde varit vÀl uttömt efter över 400 sidor. Köp bara de klockor som har microjustering och avstÄ GS, problemet löst :)

Vilka klockor pÄ"denna nivÄ" har microjustering? Jag tycker detta Àmne dyker upp tröttsamt ofta i GS-trÄden... Det vore informativt om det fanns information utskriven sÄ slipper fler frÄga eller kommentera just det Àmnet, som borde varit vÀl uttömt efter över 400 sidor. Köp bara de klockor som har microjustering och avstÄ GS, problemet löst :)
Detta Àr vad jag var tvungen att göra. Denna GS Àr vacker, men tyvÀrr inte sÀrskilt bekvÀm ...

Detta Àr vad jag var tvungen att göra. Denna GS Àr vacker, men tyvÀrr inte sÀrskilt bekvÀm ...
En fundering - varför inte sÀtta inte en extra halvlÀnk?
Jag fick min prefekt justerad nÀr jag köpte min GS och nÀr det Àr svalare har jag lite utrymme dÀr klockan kan röra sig. NÀr det Àr riktigt varmt och handleden svÀller klÀmmer den INTE.
IOM med olika temperatur och mÄnadsvariationer varierar diameter pÄ handleden en hel del, men den sitter alltid bra.

Är din klocka importerad frĂ„n USA, eller har leveranserna i Europa redan kommit igĂ„ng?

Jag köpte den hÀr pÄ forumet men den kommer ursprungligen frÄn USA. Tror att AD i Sverige fÄr in denna i slutet Januari eller början Februari. I alla fall lÀt det sÄ nÀr jag pratade med dom i höstas.

Har glÀdjen att meddela att jag fick tag pÄ en av de 600 SBGV019 till slut:

463873A9-1914-4BFD-8DD2-F070CFA099B2.jpeg

HÀr jÀmte min SBGX059:
1EE97351-11FF-4246-B961-40A7293BDA24.jpeg
Vet aldrig vad som Ă€r kutym i olika trĂ„dar med avseende pĂ„ att ge s.k. ”heads up”, sĂ„ tar tacksamt emot tillrĂ€ttavisning vid behov, men jag har - tyvĂ€rr - landat i att min SBGV019 Ă€r för stor för mig sĂ„ jag kommer lĂ„ta den vandra vidare till ett bĂ€ttre hem!

Tillbaka
Topp