Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Hur Àr lysmassan pÄ den dÀr?
Har du nÄgon hypotes om varför sjuan Àr död?Ledsen att jag misssade din frÄga.
Lyset Àr inget att hurra för, kanske var bÀttre förr och intressant Àr massan Àr helt död pÄ 7 markeringen.
Har du nÄgon hypotes om varför sjuan Àr död?
SÄ snygg!!Fick bli en lite bÀttre bild ocksÄ under eftermiddagen. Given nyÄrsklocka. SBGP003
SÀmst att man inte enkelt kan googla fram listpris. Har kollat bÄde Opturas och Klockmasters hemsidor men hittar inget.GÄtt o snöat in mig pÄ GS (igen) o fastnat för sbgx265, dvs den blÄ "instegs"- quartzen. FörstÄr att klockmaster, Magnussons ur samt stjÀrnurmakarna Àr ÄterförsÀljare, men jag hittar aldrig sjÀlva klockorna pÄ nÄgons hemsida.
SÄ min frÄga Àr- finns sbgx265 att köpa via svensk AD o vad listar den isf? Har inte ringt runt/mejlat AD Àn pga ett inköp ligget isf lite lÀngre fram i tiden dÄ jag behöver sÀlja av en del annat först!
Nej, lite konstigt men misstÀnker de ligger runt runt 25. Fick dock för mig att just den blÄ Àr för inhemska marknaden? FÄr slÄ en signal o kolla runt lite, har ju ingen brÄdska Àn.SÀmst att man inte enkelt kan googla fram listpris. Har kollat bÄde Opturas och Klockmasters hemsidor men hittar inget.
Det Àr krÀfthattarna frÄn GS-firmafest upptrÀdda pÄ pinne?
NÄgon som kan gissa vad nyÄrsdekoren har för koppling till GS?
GS-pinnar
Det Àr krÀfthattarna frÄn GS-firmafest upptrÀdda pÄ pinne?
Bra gissat, men nej.GS-pinnar
Juldagens.
Referensnummer? Inte den blekaste.
Slutet gott, allting gott. Det blev ett köp.
Fick fantastiskt bra service hos Sjöbackens Ur i Malmö.
grymt fin!
Ingen verkar ju komma pÄ det och Àven om ingen bryr sig sÄ kommer hÀr svaret .
Hur Àr finisheringen?Ingen verkar ju komma pÄ det och Àven om ingen bryr sig sÄ kommer hÀr svaret .
För typ 10 Ă„r sedan nĂ€r man köpte en GS frĂ„n Higuchi som Ă€r AD i Japan sĂ„ fick man dessa pinnar. I paketet lĂ„g Ă€ven en lapp dĂ€r de tackade för köpet och skrev att pinnarna var âhandmade by the staffâ.
Ska inte ljuga. Jag trodde de olika motiven pÄ pappret hade nÄgon djupare innebörd som skulle motsvara sÀsonger eller nÄn sjös fÀrgton olika tider pÄ dygnet med motsvarande GS modeller. Klassiskt övertÀnkt helt enkelt.Ingen verkar ju komma pÄ det och Àven om ingen bryr sig sÄ kommer hÀr svaret .
För typ 10 Ă„r sedan nĂ€r man köpte en GS frĂ„n Higuchi som Ă€r AD i Japan sĂ„ fick man dessa pinnar. I paketet lĂ„g Ă€ven en lapp dĂ€r de tackade för köpet och skrev att pinnarna var âhandmade by the staffâ.
@RobHK Har sett den live og den er som sÄ mange andre urskiver: Skifter fargenyanser alt etter lyset.
PÄ bildene over her sÄ er jo det Þverste riktig mest riktig, da det har riktig hvitbalanse i bildet.
Det nederste har feil hvitbalanse - og heldigvis ser Þynene dine alt med rett hvitbalanse - sÄ det nederste bildet kan du se bort fra IRL.
Urskiven veksler mellom dyp, dyp sort til helt knallblÄ - alt etter lyset. Det at urskiven endrer seg sÄpass mye er litt av sjarmen. Hvis man vil ha noe som er mer statisk, sÄ mÄ man velge helt glossy sort urskive.
Det Àr bara att bestÀlla hem, inte JDM Àven om fÄ verkar ta hem den. Som basutbud brukar det bara vara svart, vit och champagne...Nej, lite konstigt men misstÀnker de ligger runt runt 25. Fick dock för mig att just den blÄ Àr för inhemska marknaden? FÄr slÄ en signal o kolla runt lite, har ju ingen brÄdska Àn.
Siden ingen svarer for svensk AD, sĂ„ kan det vĂŠre greit Ă„ vite at norsk AD tar 71.995 kroner - og siden NOK/SEK = ca. 1, sĂ„...Snabb frĂ„ga; Ăr det nĂ„gon som vet vad listpriset Ă€r pĂ„ SBGA415 och SBGA413 hos svensk AD?