Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Testade den hÀr hos Klockmaster Hansson idag. Mycket trevlig! Blev riktigt sugen pÄ en sÄdan nu..
37,3 tror jag den var Men ja, riktigt fin klocka. Har aldrig Àgt en GS men den hade varit en fin inkörsport!Riktigt trevlig! 37mm?
Kan tÀnka mig att det Àr svÄrt att bli less pÄ den tavlan gör sig riktigt bra pÄ bÄde lÀder och lÀnk ocksÄ!Drygt tre mÄnader sen jag fick hem denna och fortfarande Àr jag lika nöjd
Kan tÀnka mig att det Àr svÄrt att bli less pÄ den tavlan gör sig riktigt bra pÄ bÄde lÀder och lÀnk ocksÄ!
Otroligt bra bilder pÄ en otroligt bra klocka... goddamn.SBGV011. Min första riktiga kvartsklocka.
Otroligt bra bilder pÄ en otroligt bra klocka... goddamn.
Tycker inte alls den ser stor ut, utan ser ut att passa dig som handen i handsken!Tack! Ja, jag var lite orolig pÄ om den skulle bli för stor men med den tavlan gör det inte sÄ mycket
Vad innebÀr "hydromodda"? Haha, helt clueless atm.Tack! Den Àr verkligen snygg och kommer bli Ànnu snyggare nÀr jag har hydromoddat den.
Otroligt bra bilder pÄ en otroligt bra klocka... goddamn.
Intressant!Första Grand Seiko i vÀrlden att bli drÀnkt i olja (hydromod)
TrĂ„den dediceras till mitt kĂ€ra ukrainska folk och mitt fosterland. ĐĐž пДŃĐ”ĐŒĐŸĐ¶Đ”ĐŒĐŸ! ХлаĐČĐ° ĐŁĐșŃĐ°ŃĐœŃ! đșđŠ IdĂ©n att testa hydromods fick jag för nĂ„gra Ă„r sedan efter att ha sett nĂ„gra bilder pĂ„ nĂ€tet av vanliga kvartsare som sĂ„g ut som Ressence klockor. Jag började lĂ€sa och insĂ„g att sjĂ€lva modden...klocksnack.se
Fick inte frÄga om nÄgon har en klocka stt sÀlja sÄ ja fÄr vÀl stÀlla 40 frÄgor om sbgr 253 sÄ ja kan posta en köptrÄd, men va skulle ni sÀga att en sbgr 253 beg skulle gÄ pÄ ?
Mycket fin klocka! Tror inte jag sett den tidigare. Ser grym ut pÄ lÀnken!BerÀknad leverans var först pÄ fredag, men redan idag hade DHL fÄtt paketet frÄn New York till VÀsterÄs!
Distansköp Àr alltid lite klurigt, men sÀljaren gick att verifiera via legitimation samt att mailadressen som paypal var kopplat mot var mannens jobbmail, som i nÄgon mÄn gÄr att verifiera. KÀndes som att jag gjort vad jag kunnat för att undvika en bluff och lade Àven till 3% i avgift till paypal, för att kunna fÄ ersÀttning vid eventuell blÄsning.
LÀttnaden nÀr det visade sig att det faktiskt var en trevlig Grand Seiko lÄda bakom all bubbelplast!
innanför stora lÄdan, dolt under rispapper - klocklÄdan!
SÄ, vad Àr dÄ som döljer sig i den hÀr lÄdan? Grand Seikos svar pÄ Rolex Milgauss - SBGX091 frÄn 2015.
Inuti tickar ett 9F61 verk och den hÀr generationen kommer med bÄde SEIKO och Grand Seiko pÄ tavlan. Men vilken modell jag skulle inhandla föll pÄ den röda GS loggan, som togs bort pÄ efterföljande generationen och som adderar sÄ mycket charm.
Klockan kom med hangtag och tillbehör, men inget cert.
Kunde sÄklart inte lÄta bli att slÀnga pÄ lite olika band, och den hÀr lilla rackaren funkar pÄ det mesta!
Enligt mig Àr det hÀr en av GS absolut mest lyckade boetter! Vinklarna Àr skarpa, lagom blinga tack vare de polerade sidorna samtidigt som de stora borstade partierna ger en lagom sportig/toolig kÀnsla.
Med den hÀr bildkavalkaden kan jag Àntligen ta klivet in i Grand-seiko delen av forumet fullt ut!
Ja den gör sig riktigt bra pÄ lÀnken! Lyckades dessutom fÄ till lÀngden bra med hjÀlp av halvlÀnkar, sÄ galet nöjd.Mycket fin klocka! Tror inte jag sett den tidigare. Ser grym ut pÄ lÀnken!
Grand Seiko Kodo Constant-Force Tourbillon SLGT003Med risk att vara sen pÄ bollen, men Àr inte GS slÀpp bland det fetaste som GS slÀppt? Kan lite om varumÀrket och klockan i sig. NÄgon som har mer info Àn jag? Pris? Limiterad osv?
Ganska ful. SLGT003.Med risk att vara sen pÄ bollen, men Àr inte GS slÀpp bland det fetaste som GS slÀppt? Kan lite om varumÀrket och klockan i sig. NÄgon som har mer info Àn jag? Pris? Limiterad osv?