• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

kuma-kun

Audemars
Inge lurt hÀr


EBD5DE64-B77D-47D4-953F-0B21E2622610.jpeg
 

nept

Panerai
Har köpt ett band frÄn delugs. Bandet i sig Àr fint men jag har nÄgra tankar. Tror det hade varit bÀttre med ett lite tjockare stoppat band utan kontrastsömmar. Eller sÄ Àr det dags att inse att klockan helt enkelt Àr för tjock. Hursomhelst hade bandet nog funkat bra till en tunnare sbgx eller dylikt.

IMG_20220404_115411.jpg
 
Wow vilken skönhet, vad sÀger ni ?

Skärmavbild 2022-04-04 kl. 22.32.20.png
Testade idag. Magisk, sÄklart, men lite underwhelmed. Tavlan Àr vÀldigt matt vilket gör att den ser mörk ut Àven i starkt ljus (men vill man ha den nÀstan svart Àr det ju bra) och bandet var vÀldigt glansigt och hÄrt (men mjuknar ju förstÄs). Gillade den blÄ bÀttre!
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
NyförvÀrvet pÄ med justerad lÀnk. Varje gÄng jag justerar en GS lÀnk tÀnker jag att det Àr omöjligt pilligt men sedan gÄr det ÀndÄ rÀtt bra! Ger haft nÄgra GS före denna (sbgx343) varav sbgv243 var vÀldigt lik. Denna Àr dock nÄgot kortare lug lÀngd, liiite smalare glasring (tror jag?) och allmÀnt trevligt med lÀnk.
IMG_20220405_191241.jpg
IMG_20220405_191148.jpg
IMG20220405190910.jpg
 

JesperO

Rolex
Dagens klocka blev en Grand Seiko

Galet vad fin den Àr! Upplevs den stor eller bÀrs den nÀttare Àn 43,6?
Ja den Àr riktigt bra - extremt bra boett.
Den bÀrs mindre Àn sina mÄtt tycker jag i och med att bandhornen Àr relativt korta och sluttande. Det Àr ingen liten klocka men den bÀrs bra - har inte sÄ mycket att jÀmföra med men har en omega PO 42mm (2500) och skulle sÀga att de kÀnns rÀtt lika pÄ handleden.
 

Krona

Omega
Ja den Àr riktigt bra - extremt bra boett.
Den bÀrs mindre Àn sina mÄtt tycker jag i och med att bandhornen Àr relativt korta och sluttande. Det Àr ingen liten klocka men den bÀrs bra - har inte sÄ mycket att jÀmföra med men har en omega PO 42mm (2500) och skulle sÀga att de kÀnns rÀtt lika pÄ handleden.
LÄter ju lovande ÀndÄ! Skulle du besluta dig för att sÀlja fÄr du gÀrna hojta till. :)
 

martaSM30

Audemars
NyförvÀrvet pÄ med justerad lÀnk. Varje gÄng jag justerar en GS lÀnk tÀnker jag att det Àr omöjligt pilligt men sedan gÄr det ÀndÄ rÀtt bra! Ger haft nÄgra GS före denna (sbgx343) varav sbgv243 var vÀldigt lik. Denna Àr dock nÄgot kortare lug lÀngd, liiite smalare glasring (tror jag?) och allmÀnt trevligt med lÀnk.
IMG_20220405_191241.jpg
IMG_20220405_191148.jpg
IMG20220405190910.jpg
Grym!
 
Topp