• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

SBGH273.

301921_516de5d949a2a7420e4004fbb0b7634a.png

301922_c225e9d837d7dacfdf7a4674b5690314.png
Älskar att man ser reflektionen av din skjorta sĂ„ skarpt pĂ„ den polerade boetten 😍

9b7891f0-1160-43ab-9621-337db6edd4d6.jpg

Idag landade min senaste GS. En stark kandidat till GADA. Titan, sÄ ingen korrosion. Kvarts, sÄ ingen service. TillrÀckligt elegant för att funka till kostym och tillrÀckligt sportig för att funka pÄ stranden. 100 m WR ocksÄ. Fotot blev inte jÀttebra men fÄr duga. IRL Àr det mer zaratsu-sparkle förstÄs.

9b7891f0-1160-43ab-9621-337db6edd4d6.jpg

Idag landade min senaste GS. En stark kandidat till GADA. Titan, sÄ ingen korrosion. Kvarts, sÄ ingen service. TillrÀckligt elegant för att funka till kostym och tillrÀckligt sportig för att funka pÄ stranden. 100 m WR ocksÄ. Fotot blev inte jÀttebra men fÄr duga. IRL Àr det mer zaratsu-sparkle förstÄs.

FÄr man frÄga om model och var du hittade den?

Tjena gott folk! Hoppas ni haft det tiptop under pÄskhelgen.

Är det nĂ„gon hĂ€r inne som har en GS med urverk 9SA5?

Min SLGH005 White Birch gĂ„r 10 s/d för snabbt. Borde inte vara sĂ„ för ett flaggskepp urverk..! 😡 Mina 9S86 och 9S68 hĂ„ller tiden bĂ€ttre.

NÄgon mer som har detta problem? Vad gjorde ni isÄfall Ät det? LÀmna in den pÄ service?
Det Ă€r ju ett lyxproblem, egentligen bara att dra ut kronan, vĂ€nta nĂ„gra sekunder sen köra pĂ„ men
. trĂ„kigt att det ska vara sĂ„ faktiskt
 😕

Tjena gott folk! Hoppas ni haft det tiptop under pÄskhelgen.

Är det nĂ„gon hĂ€r inne som har en GS med urverk 9SA5?

Min SLGH005 White Birch gĂ„r 10 s/d för snabbt. Borde inte vara sĂ„ för ett flaggskepp urverk..! 😡 Mina 9S86 och 9S68 hĂ„ller tiden bĂ€ttre.

NÄgon mer som har detta problem? Vad gjorde ni isÄfall Ät det? LÀmna in den pÄ service?
Det Ă€r ju ett lyxproblem, egentligen bara att dra ut kronan, vĂ€nta nĂ„gra sekunder sen köra pĂ„ men
. trĂ„kigt att det ska vara sĂ„ faktiskt
 😕
GarantiÄtgÀrd. LÀmna in hos nÀrmaste AD eller kontakta GS direkt.
Skall gÄ max +8 SPD.

GarantiÄtgÀrd. LÀmna in hos nÀrmaste AD eller kontakta GS direkt.
Skall gÄ max +8 SPD.

Kul

LÀste precis pÄ ett forum att det tydligen Àr en sjukdom pÄ dessa urverk.
NÄgon hade lÀmnat in sin klocka pÄ service och fÄtt tillbaka den efter 6 mÄnader

NĂ„gon som hittat ett bra gummi till sin sbgn003/005?

TÀnkte testa detta men Àr just nu slut i lager

Antingen nÄgot helsvart, orange eller blandat.

Har försökt nÄgra olika band pÄ min SBGN005 men det trÄkiga svaret Àr att den Àr bÀst pÄ lÀnk.

Edit: Onödig info

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp