• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Lenne81

Cartier
2-Faktor
Du vet att tvÄ halvlÀnkar Àr lÀngre Àn en hel? Dvs ta bort en hel o lÀgg till tvÄ halva ger mindre skillnad Àn att bara lÀgga till en halv. Detta kanske var att slÄ in öppna dörrar men alla har faktiskt inte koll pÄ att halvlÀnkar sÀllan Àr just halva...
Tack! Ja, jag vet och det Àr ju lite sÄ man fÄr hÄlla pÄ och testa sig fram men tycker ÀndÄ inte att jag fÄr till det optimalt.
 
Fick med mig den hÀr skönheten hem idag! Har funderat lÀÀÀnge pÄ en GS, och det kunde inte kÀnnas mer rÀtt.
06625868-2D14-4149-B178-221C78FE80C1.jpeg
 
NyförvÀrvet pÄ med justerad lÀnk. Varje gÄng jag justerar en GS lÀnk tÀnker jag att det Àr omöjligt pilligt men sedan gÄr det ÀndÄ rÀtt bra! Ger haft nÄgra GS före denna (sbgx343) varav sbgv243 var vÀldigt lik. Denna Àr dock nÄgot kortare lug lÀngd, liiite smalare glasring (tror jag?) och allmÀnt trevligt med lÀnk.
IMG_20220405_191241.jpg
IMG_20220405_191148.jpg
IMG20220405190910.jpg
Galet snygg. Grattis!!
 
  • Like
Reactions: MLH
Grattis! Hur gick det med förhandlandet? 😉

JodÄ helt okej iaf :) Klockmaster fÀltan gick nÄgra procent efter förhandling eftersom de dÄ hade bra inflöde av samma modell (hade lite tur dÀr). Supernöjd med hela processen, sÄ kan varmt rekommendera att snacka med Anna som jobbar dÀr om nÄn Àr sugen pÄ en ny GS, en klippa!
 
Senast Àndrad:

larsisa

Breitling
2-Faktor
Jag Ă€r supernöjd fortfarande. Hoppade av Rolex och Explorer 2 och Ă„ngrar inte en sekund. Nu Ă€r problemet att frun vill annektera den 😅
PXL_20220406_161339832.jpg

Jag Àr lite sugen pÄ en spring drive sÄ vi kan switcha lite med varandra isf. NÄgon som kört en sbga413?
Kolla typ fem inlĂ€gg upp 😉
 

Donniedoer

Omega
2-Faktor
Fick syn pĂ„ nya SBGW289 med 44GS-boetten i ett mindre format pĂ„ 36.5mm. GĂ„r Ă€ven Grand Seiko ner i storlek? Eller Ă€r den lanserad som en enstaka ”damklocka” i den storleken tro? Jag ser sjĂ€lv gĂ€rna fler tavlor för den boetten och storleken framĂ„t.

41EA7A57-0C6B-4751-8410-EAA160330A12.png

Bild frÄn monochrome-watches.com

https://www.grand-seiko.com/us-en/collections/sbgw289g
Kommer nog fler tavlor med tiden. Tycker sjĂ€lv den sĂ„g sĂ„ bra ut sĂ„ slĂ€ngde in en bestĂ€llning 😁
 

Senpai

Cartier
2-Faktor
Ett litet pÄskÀgg för de intresserade:

1649838215487.jpeg


 
Senast Àndrad:

Meganite25

Breitling
GÄr fram och tillbaka om jag Àr glad att GS gör denna typ av Extrem klockor.
Alldeles för mycket bling för att jag nÄgon sin skulle vilja gÄ runt med nÄgot sÄdant och endÄ kan jag inte slutta titta pÄ dom.

1649859866646.png
1649860225119.png
 

Senpai

Cartier
2-Faktor
GÄr fram och tillbaka om jag Àr glad att GS gör denna typ av Extrem klockor.
Alldeles för mycket bling för att jag nÄgon sin skulle vilja gÄ runt med nÄgot sÄdant och endÄ kan jag inte slutta titta pÄ dom.

1649859866646.png
1649860225119.png

Jag kan förstÄ hur du tÀnker. Det man nog inte ska glömma Àr att de mer extravaganta skapelserna i det översta prissegmentet inte Àr till för dig och mig, förmodligen ingen hÀr i trÄden heller (utan att veta vad dina estetiska preferenser, livstil eller köpkraft Àr). Det Àr smÄskalig produktion av mÀstare inom sitt specifika fÀlt. Den översta, SBGD209, gör dom 5st av totalt och ligger pÄ 250.000 USD. Det angrÀnsar ju till konstverk, och jag tror att man skulle behöva sitta ner och hÄlla i, fÄ förklarat alla steg som ingÄr i den komplexa produktionen för att helt förstÄ.

TÀnk tex pÄ en vÀlbetald filmskÄdis eller fotbollspelare. Tokyo, och nÀr reklamfilmen för nÄgon matkedja Àr inspelad sÄ vill han ta med nÄgot kul hem för att imponera pÄ polarna. Efter stÀngning i Wakobutiken fÄr han en privat visning med mat och dryck i VIP-avdelningen. PÄ en bricka lÀggs den hÀr fram, det finns bara 5st i vÀrlden. insert sÀljsnack here.

Alla exklusiva tillverkare har sÄdant hÀr i sitt sortiment. Det finns en marknad för det, och det bygger bilden av mÀrket.

Jag imponeras av hantverket och att det ofta finns en tanke bakom var enda liten detalj. GS Àr inte alltid sÄ bra pÄ att kommunicera det tyvÀrr. Men baserat bara pÄ bilden Àr det inget jag tilltalas av estetiskt, sÄ dÀr hÄller jag med dig.

Men hur ballt Àr inte guldinlÀgget i alligatorbandet och samurai-rustningen som Àr inspirationen pÄ kronografmodellen?

Formen pÄ boetten Àr för övrigt hÀmtad frÄn en gammal Lord Matic modell, men det Àr inget som framkommer...
 
Senast Àndrad:

loevhagen

Patek
2-Faktor
Er vel ikke mer mystisk enn en sÄkalt velkjent "Leopard" fra en anerkjent stiftelse. Fordi den lages, sÄ liker jeg fortsatt versjonene som lages mer monokrome og er uten diamanter.

đŸ€·â€â™‚ïž
 

Senpai

Cartier
2-Faktor
Er vel ikke mer mystisk enn en sÄkalt velkjent "Leopard" fra en anerkjent stiftelse. Fordi den lages, sÄ liker jeg fortsatt versjonene som lages mer monokrome og er uten diamanter.

đŸ€·â€â™‚ïž
Ditt inlÀgg bekrÀftar ju min tes av att det Àr fotbollspelare som Àr mÄlgruppen, jag vet med sÀkerhet en sÄdan modell (frÄn stiftelsen) Äterfinns pÄ en norsk handled :)
 

Senpai

Cartier
2-Faktor
PÄ tal om skÄdisar, Nicolas Cage verkar ha fÄtt smak för bark.


(“Even my watch has tree bark ridges in it,” he added, tapping on the dial of his timepiece. He wasn't kidding: his Grand Seiko is indeed inspired by tree rings.”)

Inga poÀng för kostymen, men inte sÄ dum klocka. Antar att om man har haft huvudrollen i klassiker som The Rock och Con Air sÄ kan man göra lite som man vill. Kan hans 26-Äriga nyblivna fru frÄn Japan ha inverkat pÄ valet av GS? LÀs svaret i din nÀrmaste skvallerblaska.

1649875016723.jpeg
 
Senast Àndrad:
Topp