• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Jpg

Cartier
2-Faktor
Jag kan var lite trög sÄ hÀr framÄt kvÀllen sÄ jag förstÄr inte riktigt vad du menar med löper i spÀnnet?
Men logik och Seiko ska nog inte blandas ihop.
Det Àr den hÀr varianten jag tÀnkte pÄ:
20230118_162003.jpg

Men efter att jag tittade runt lite sjÀlv pÄ nÀtet, sÄ verkar det ju som om gs aldrig har haft den lösningen.
 

Johstai

Omega
2-Faktor
Verkar som det Àr ganska torrt pÄ marknaden nu, ingen som sÀljer gs nu nÀstan! Blivit min nya obsession att leta GS quartz sports klockor pÄ forum och blocket ect. NÄgon som har ett bra tips pÄ vart jag kan försöka hitta en? blir ju nÀstan galen.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Verkar som det Àr ganska torrt pÄ marknaden nu, ingen som sÀljer gs nu nÀstan! Blivit min nya obsession att leta GS quartz sports klockor pÄ forum och blocket ect. NÄgon som har ett bra tips pÄ vart jag kan försöka hitta en? blir ju nÀstan galen.
AD eller GrÄhandel. Man fÄr ganska bra med rabatt vida typ Chrono24.
 

Adam2021

Omega
Hej alla, om nĂ„n Ă€r intresserad i GS dykaren med Spring Drive, skicka en meddelande till mig đŸ€“
 

kuma-kun

Audemars
SÄ hÀrligt nÄr solen trÀffar index och glaset skapar effekter. Den Àr vÀl mer lik en senare 57a egentligen, man undrar varför det blev sÄ. Jag sÄg att Curious Curio sÀljer band internationellt under namnet Accurate Form, mÄste nog prova ett sÄnt.

Du har rÀtt, en klocka som gör sig bra i solsken.
Hur menar du att den Àr mer lik en senare 57a?
Vid f;rsta anblicken kan nog boetten likna 57a f;ör att bÄda har ordentligt breda bandhorn men tittar man lite mer sÄ Àr dom rÀtt olika.
Dom hÀr 44 guld pÄ stÄl har en bred flat ovansida och utan 57ornas fasningar pÄ sidorna.
Lite intressant Àr att den hÀr modellen Àr den enda GS som har identisk botett med KS, Chronometer versionen.

Dom hÀr banden gillar jag för att lÀdret Àr sÄ skönt, mycket mjukt men ÀndÄ stabilt och behöver inte köras in utan sitter bra frÄn första minuten.
Det enda jag skull vilja Àndra pÄ Àr stygnen rakt Äver bandet nÀrmast klockan, dom kunde jag gÀrna vara utan.
 

Senpai

Cartier
2-Faktor
Du har rÀtt, en klocka som gör sig bra i solsken.
Hur menar du att den Àr mer lik en senare 57a?
Vid f;rsta anblicken kan nog boetten likna 57a f;ör att bÄda har ordentligt breda bandhorn men tittar man lite mer sÄ Àr dom rÀtt olika.
Dom hÀr 44 guld pÄ stÄl har en bred flat ovansida och utan 57ornas fasningar pÄ sidorna.
Lite intressant Àr att den hÀr modellen Àr den enda GS som har identisk botett med KS, Chronometer versionen.

Dom hÀr banden gillar jag för att lÀdret Àr sÄ skönt, mycket mjukt men ÀndÄ stabilt och behöver inte köras in utan sitter bra frÄn första minuten.
Det enda jag skull vilja Àndra pÄ Àr stygnen rakt Äver bandet nÀrmast klockan, dom kunde jag gÀrna vara utan.

Jag tÀnkte nog mest pÄ att den Àr sÄ olik 44an i stÄl, i boett och visare (samma som 57an?). SmÄ variationer pÄ samma tema, dÀrför behöver man ju flera referenser för att fÄ ett bra grepp om hur utvecklingen sÄg ut över tid.

Edit: Ser nu att KS Chronometer helt klart Àr föregÄngaren.

Stygnen gör bandet lite mer rufft sportigt eller vardags, och trodde jag sett liknande band till tidigare 50- och 60-talare, men kollade kataloger nu och de flesta har enklare stygn. Men ett bra alternativ till mer formella och lyxiga alligator med eller utan sidostygn kan jag tycka.
 
Senast Àndrad:

Johstai

Omega
2-Faktor
Min absolut bÀsta grab-n-go klocka. De lyckades verkligen med denna modell. Enda som saknas Àr microjusteringen..

IMG_20230122_121610_881.jpg
Jagar fortfarande efter en sÄdÀr! Men rÀdd ingen kommer sÀlja pga den Àr sÄ perfekt. Det Àr nog det vackraste designen jag har varit nÀra i verkligheten. Tycker verkligen allt Àr perfekt vid den. Har ingen aning varför den uppdaterade versionen har polerade sidor istÀllet för borstade som denna! inte för att nÀmna hur fel det blir med kronan kl 4. Nej det Àr verkligen den perfekta klockan menar jag.
 

RobinBanks

Panerai
2-Faktor
Jagar fortfarande efter en sÄdÀr! Men rÀdd ingen kommer sÀlja pga den Àr sÄ perfekt. Det Àr nog det vackraste designen jag har varit nÀra i verkligheten. Tycker verkligen allt Àr perfekt vid den. Har ingen aning varför den uppdaterade versionen har polerade sidor istÀllet för borstade som denna! inte för att nÀmna hur fel det blir med kronan kl 4. Nej det Àr verkligen den perfekta klockan menar jag.
Det Àr, i mitt tycke, rÀtt mycket som Àr sÀmre pÄ den nya modellen. Vill minnas att den Àven Àr nÄgot större.
Vad jag mĂ€rkt sĂ„ verkar dessa komma ut i vĂ„gor pĂ„ KS. Torrt ett tag, sedan vĂ€ller det ut ett gĂ€ng 🙂
 

Johstai

Omega
2-Faktor
I dag Àr dagen, dagen jag blir den officiella Àgaren och vÄrdnadshavare av en kvartsare vid namn SBGN003 pÄ 39 mm bredde och 44 mm lÄng och ungefÀr 149 gram. Ser mycket fram emot att hÄlla den i mina armar och ta hand om den, den kommer nog leva lÀngre Àn vad jag gör sÄ skall göra allt jag kan för att ge den ett gott hem. @Nicke75 ;) Nu slÀpper ni höra om mitt jagande efter drömmen. Dags att njuta :D
 

SUL

Omega
Jagar fortfarande efter en sÄdÀr! Men rÀdd ingen kommer sÀlja pga den Àr sÄ perfekt. Det Àr nog det vackraste designen jag har varit nÀra i verkligheten. Tycker verkligen allt Àr perfekt vid den. Har ingen aning varför den uppdaterade versionen har polerade sidor istÀllet för borstade som denna! inte för att nÀmna hur fel det blir med kronan kl 4. Nej det Àr verkligen den perfekta klockan menar jag.
Är det en sĂ„n hĂ€r du Ă€r ute efter?
 
Topp