Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Vad Àr det för modell?
Trivs mycket bra med denna
SBGN011Vad Àr det för modell?
Har gÄtt och funderat pÄ om jag skulle ta och skaffa ett band till min sbga375 ett tag och vad som i sÄ fall skulle passa - bandet du kör ser ju kanon ut, sÄ jag kanske snor den idén rakt av faktiskt, tack!
Breathtaking.SBGA413 och jag leker med morgonljuset
HjÀlp.⊠jag har dammat av den hÀr (lite vÀl polerande) 43999:an och vill ge den lite kÀrlek. Men som nybliven Seiko-uppskattare har jag dÄlig koll. Var kan jag hitta ett tidsenligt spÀnne och armband med rÀtt storlek, som passar bra till den hÀr? Och vad tycker ni Àr snyggt? Jag Àr ljus i huden ⊠och har vÀl mest tÀnkt mig att ha den lite dressad. Tips Ä förslag uppskattas.
Lördag, funderar pÄ att köpa en ovanligt trevlig 430 och medans fÄr den hÀr tjÀnstgöra.
Orginal spÀnne Àr ju alltid roligast men i det hÀr fallet inte sÄ enkelt och ofta lite dyrt.
Men det finns en modern variant av dom gamla som funkar bra tycker jag och tror dom heter AA0FPSA00B.
Annars finns det andra moderna spÀnnen och jag har ett som jag tycker fungerar pÄ Àldre GS.
TyvÀrr ingen aning om modellnummer.
Band finns det hur mycket som helst av, bara att vÀlja ett slÀtt lÀder som Àr lagom tjockt av sort man gillar.
Stoppade band kÀnns fel tycker jag.
HjÀlp.⊠jag har dammat av den hÀr (lite vÀl polerande) 43999:an och vill ge den lite kÀrlek. Men som nybliven Seiko-uppskattare har jag dÄlig koll. Var kan jag hitta ett tidsenligt spÀnne och armband med rÀtt storlek, som passar bra till den hÀr? Och vad tycker ni Àr snyggt? Jag Àr ljus i huden ⊠och har vÀl mest tÀnkt mig att ha den lite dressad. Tips Ä förslag uppskattas.
Grym klocka,grym bild!Tur att kaffet vÀrmer nÀr snön faller utanför fönstret igen.
Tack! SnÀlla kommentarer vÀrmer ocksÄ i detta busvÀder!Grym klocka,grym bild!
VTA frÄn Australien tillverkar GS spÀnnen med modern bredd 16mm https://www.ebay.com/itm/295384348861
SÄg riktigt bra och skönt ut pÄ Erikas.25 april Äker jag och hustrun mot Filippinerna med varsin ryggsÀck. Kommer hem 25 maj.
Införskaffat en Citizen Aqualand pÄ lÀnk med justerbart spÀnne som Àr tÀnkt att spela förstefiolen. Sedan tÀnkte jag lufta min sbgx341 men behöver minst ett sÀkerhetslÄs om jag snorklar. Testade Staib som sitter bra och faktiskt passade lÄngt över förvÀntan. Sitter just nu bra med ett hÄl kvar att ta ut i spÀnnet. Lite orolig att det enda hÄlet kvar i mikrojusteringen ej kommer rÀcka i vÀrmen.
Efter detta provade jag ett single pass frĂ„n Erikas. Ăven detta passade lĂ„ngt över förvĂ€ntan och om Staib dressade upp en smula sĂ„ ger detta klockan en field watch kĂ€nsla. Detta band Ă€r extremt bekvĂ€mt med bara tyg mot huden och justering gör man i ett nafs. Den fĂ„r följa med pĂ„ resan. Förmodligen kastar jag med en G-Shock square om jag ska ge mig pĂ„ nĂ„got som uppenbart innebĂ€r skaderisk pĂ„ klockan.
Men Staib Äker pÄ nÀr jag kommer hem igen.
Den sbgx055 jag har fÄr stanna hemma trots att den Àr tryckt tÀt till 200m. Har inget passande i 19mm.
Bilder Àr roligare
Tack, det blev riktigt bra. Jag som annars bara gillar lÀnk. Nato tycker jag inte om alls, men detta Àr dels elastiskt och bygger bara ett bandlager högt mot det normala tvÄ. Det har legat i en lÄda och jag tror att jag senast hade den pÄ en bratte för ett par Är sedan.SÄg riktigt bra och skönt ut pÄ Erikas.
TackarOrginal spÀnne Àr ju alltid roligast men i det hÀr fallet inte sÄ enkelt och ofta lite dyrt.
Men det finns en modern variant av dom gamla som funkar bra tycker jag och tror dom heter AA0FPSA00B.
Annars finns det andra moderna spÀnnen och jag har ett som jag tycker fungerar pÄ Àldre GS.
TyvÀrr ingen aning om modellnummer.
Band finns det hur mycket som helst av, bara att vÀlja ett slÀtt lÀder som Àr lagom tjockt av sort man gillar.
Stoppade band kÀnns fel tycker jag.
VTA frÄn Australien tillverkar vintage GS spÀnnen med modern bredd 16mm https://www.ebay.com/itm/295384348861