• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

SLGH005 pÄ fönsterbrÀda idag.
7A587582-AD8C-4865-999E-CC9D452E633C.jpeg
Oj vad jag stod och vÀgde mellan denna och SD-varianten. NÀr kvittot höll pÄ att skrivas ut Àndrade jag mig och det blev SD-WBn som jag nu Àr nykÀr i. Dessa Àr ganska nedtonade Àr min bild. Man ska verkligen veta vad man tittar pÄ för att förstÄ storheten. En kollega trodde jag hade en SoS pÄ mig. RidÄ.

Är sĂ„ sjukt sugen pĂ„ en Shunbun, kan ni som har en inte bjuda pĂ„ lite fina bilder sĂ„ att jag bara "mĂ„ste" köpa en? :D

VrĂ„lcool den dĂ€r; boettenđŸ‘ŒđŸŒ Och sĂ„ den krispiga tavlan!
Fast det man fÄr rÀkna med Àr att den skarpa kanten pÄ glasringen mot det borstade kommer vara hyperkÀnslig för att fÄ smÄ dings. Fast efter nÄgra stycken sÄ bryr man sig sÀkert mindre. Jag gillar Àven index som ger extremt bra lÀsbarhet. Vet inte hur de gör dÄ de ibland Àr silverfÀrgade men för det mesta sÄ upplevs dom svarta som pÄ bilderna. BÀrs vÀldigt bekvÀmt ocksÄ.

Satt ditt ett transparent caseback pÄ min Grand seiko!
Vill kunna visuellt njuta av den vackra arbetsmaskinen dĂ€r bak 😍 Extra intressant ocksĂ„ nĂ€r det Ă€r Grand seikos första automatiska urverk! NĂ„gon fĂ„r gĂ€rna rĂ€tta mig om jag har fel 😊
20230415_173329.jpg

20230415_173448.jpg
Inga fel hÀr, ser vÀldigt fin ut. Ska man vara petig bör spÀnnet bytas.

Fast det man fÄr rÀkna med Àr att den skarpa kanten pÄ glasringen mot det borstade kommer vara hyperkÀnslig för att fÄ smÄ dings. Fast efter nÄgra stycken sÄ bryr man sig sÀkert mindre. Jag gillar Àven index som ger extremt bra lÀsbarhet. Vet inte hur de gör dÄ de ibland Àr silverfÀrgade men för det mesta sÄ upplevs dom svarta som pÄ bilderna. BÀrs vÀldigt bekvÀmt ocksÄ.

Just det dĂ€r Ă€r lite intressant. GS sĂ€tter ju funktion vĂ€ldigt högt och att klockorna ska hĂ„lla för kommande generationer etc. Att de Ă€r sjukt fina Ă€r ju alla överens om. Sen vet i fan hur smart tex ett 44gs case Ă€r egentligen... Är vĂ€l typ det mest reputsatta pĂ„ hela klockmarknaden.

Just det dĂ€r Ă€r lite intressant. GS sĂ€tter ju funktion vĂ€ldigt högt och att klockorna ska hĂ„lla för kommande generationer etc. Att de Ă€r sjukt fina Ă€r ju alla överens om. Sen vet i fan hur smart tex ett 44gs case Ă€r egentligen... Är vĂ€l typ det mest reputsatta pĂ„ hela klockmarknaden.
Jag mÄste vara sjÀlvplÄgare dÄ. Skulle jag skaffa en till GS sÄ skulle det bli sbgp003 som har just 44gs case. Otroligt vacker boett. Precis som min sbgx341 som Àr som ett futuristiskt rymdskepp i sin kantighet och som om vartannat Àr polerad och borstad i absurdum.

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp