• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

IMG_20230430_143736.jpg

DF972C04-2914-4476-8F8C-0F8A3FCFBA86.jpeg

Min första GS efter ett antal schweiziska, börjar nu förstÄ vad alla entusiaster menar med perfektionen. Grym finish!
Riktigt bra klocka dedÀr!
Det enda jag skulle klaga pĂ„ med den serien Ă€r visarnas finish. De Ă€r inte riktig uppe i GS-standard. AlltsĂ„, ljus bakgrund ska/bör ha polerad visarset och mörk bakgrund ska/bör visarna vara lĂ„ngdragna (straight grained). (Den svarta har ”rĂ€tt kombo”)

Är den lĂ€tt att lĂ€sa trots ”ljus mot ljus”?

Har jag fel hĂ€r, eller har Sverige (med en rad andra lĂ€nder) precis adderats till listan av godkĂ€nda lĂ€nder för medlemskap i GS9 Europa? Är tĂ€mligen sĂ€ker pĂ„ att jag undersökte saken nĂ€r jag plockade ut min GS för en dryg mĂ„nad sedan och dĂ„ vill jag minnas att det inte var fler Ă€n 4-5 lĂ€nder pĂ„ listan.

Har du nĂ„got med saken att göra @Molle? 😁

IMG_7130.png

SÄg pÄ IG att den lokala GS-ÄterförsÀljaren @Magnussonsur skulle sluta sÀlja GS och hade 20% pÄ allt sÄ jag gick dit för att titta lite.
6EF5F080-DBC8-40D9-9A7F-52C73E148D76.jpeg
D97A2583-17C8-442D-A2A8-D82516C8D231.jpeg
EF1A935E-0EB2-478F-8374-7D7A444170A7.jpeg

Blev vÀldigt förtjust i den hÀr.

3BE3B5B2-6CE0-472E-BCEA-5A6C019A6276.jpeg

Men de som jobbar dÀr kÀnner ju mig och trollade fram den hÀr.
0DA387A6-5125-42B7-A9BF-CEAC202C81E5.jpeg

Och nu har den hittat sitt Forever home och jag har hittat min första och sista GS.
A52E5183-6C9B-4E77-94CC-88D2253396A6.jpeg
2C6E2209-5634-45B7-A03C-D9820BD85602.jpeg
5A1EF5E5-ED0F-4B08-953B-3EB8EF0722C3.jpeg

Tycker för övrigt att det Ă€r skittrist att det inte kommer att finnas GS dĂ€r lĂ€ngre, för Ă€ven om jag inte köpt nĂ„gon förrĂ€n nu, sĂ„ Ă€r det himla trevliga klockor att gĂ„ och titta pÄ 

SÄg pÄ IG att den lokala GS-ÄterförsÀljaren @Magnussonsur skulle sluta sÀlja GS och hade 20% pÄ allt sÄ jag gick dit för att titta lite.
6EF5F080-DBC8-40D9-9A7F-52C73E148D76.jpeg

Blev vÀldigt förtjust i den hÀr.

Men de som jobbar dÀr kÀnner ju mig och trollade fram den hÀr.

Och nu har den hittat sitt Forever home och jag har hittat min första och sista
Tycker för övrigt att det Ă€r skittrist att det inte kommer att finnas GS dĂ€r lĂ€ngre, för Ă€ven om jag inte köpt nĂ„gon förrĂ€n nu, sĂ„ Ă€r det himla trevliga klockor att gĂ„ och titta pÄ 
Den du köpte Àr sweeet, men av de andra Àr den i mitten trevligast, Har nÀmligen svÄrt med GS rackliga lÀnkar. Inte alls i klass med sjÀlva klockan!

Har jag fel hĂ€r, eller har Sverige (med en rad andra lĂ€nder) precis adderats till listan av godkĂ€nda lĂ€nder för medlemskap i GS9 Europa? Är tĂ€mligen sĂ€ker pĂ„ att jag undersökte saken nĂ€r jag plockade ut min GS för en dryg mĂ„nad sedan och dĂ„ vill jag minnas att det inte var fler Ă€n 4-5 lĂ€nder pĂ„ listan.

Har du nĂ„got med saken att göra @Molle? 😁

IMG_7130.png
Är nog för att GS Europe tagit över distributionen frĂ„n Optura from 1/4.

Är nog för att GS Europe tagit över distributionen frĂ„n Optura from 1/4.
Ja, det hade tidigare pĂ„ dagen kommit in en man frĂ„n GS Europe till butiken och berĂ€ttade att man nu ville spela i samma liga som Rolex, Omega, IWC osv, och dĂ„ bara finnas i de butiker som hade dessa mĂ€rken. Mannen i frĂ„ga hade jobbat för GS i tre Ă„r och innan dess pĂ„ Omega

Ja, det hade tidigare pĂ„ dagen kommit in en man frĂ„n GS Europe till butiken och berĂ€ttade att man nu ville spela i samma liga som Rolex, Omega, IWC osv, och dĂ„ bara finnas i de butiker som hade dessa mĂ€rken. Mannen i frĂ„ga hade jobbat för GS i tre Ă„r och innan dess pĂ„ Omega

Frederic Bondoux, han snackar sĂ„ fint om ”takumi”, ”hantverk frĂ„n Japan” och ”connection med urmakare och Ă€garen” osv i sin intervju, men han har inte alls samma instĂ€llning som GS har haft genom Ă„ren tycker jag. KĂ€nns fel person pĂ„ fel plats. Han borde tagit över nĂ„t annat schweiziskt mĂ€rke ist.

Frederic Bondoux, han snackar sĂ„ fint om ”takumi”, ”hantverk frĂ„n Japan” och ”connection med urmakare och Ă€garen” osv i sin intervju, men han har inte alls samma instĂ€llning som GS har haft genom Ă„ren tycker jag. KĂ€nns fel person pĂ„ fel plats. Han borde tagit över nĂ„t annat schweiziskt mĂ€rke ist.
Ja, det Àr synd att det blir sÄ hÀr och jag har mött flera personer de senaste dagarna som helt delat din uppfattning.

Tillbaka
Topp