Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt bra klocka dedÀr!
Min första GS efter ett antal schweiziska, börjar nu förstÄ vad alla entusiaster menar med perfektionen. Grym finish!
Den du köpte Àr sweeet, men av de andra Àr den i mitten trevligast, Har nÀmligen svÄrt med GS rackliga lÀnkar. Inte alls i klass med sjÀlva klockan!SÄg pÄ IG att den lokala GS-ÄterförsÀljaren @Magnussonsur skulle sluta sÀlja GS och hade 20% pÄ allt sÄ jag gick dit för att titta lite.
Blev vÀldigt förtjust i den hÀr.
Men de som jobbar dÀr kÀnner ju mig och trollade fram den hÀr.
Och nu har den hittat sitt Forever home och jag har hittat min första och sista
Tycker för övrigt att det Ă€r skittrist att det inte kommer att finnas GS dĂ€r lĂ€ngre, för Ă€ven om jag inte köpt nĂ„gon förrĂ€n nu, sĂ„ Ă€r det himla trevliga klockor att gĂ„ och titta pĂ„âŠ
Ăr det nĂ„gon speciell variant av GS lĂ€nkar som Ă€r rackliga? För det Ă€r inte nĂ„got som jag upplever med de tvĂ„ GS som jag har.Den du köpte Ă€r sweeet, men av de andra Ă€r den i mitten trevligast, Har nĂ€mligen svĂ„rt med GS rackliga lĂ€nkar. Inte alls i klass med sjĂ€lva klockan!
Ăr nog för att GS Europe tagit över distributionen frĂ„n Optura from 1/4.Har jag fel hĂ€r, eller har Sverige (med en rad andra lĂ€nder) precis adderats till listan av godkĂ€nda lĂ€nder för medlemskap i GS9 Europa? Ăr tĂ€mligen sĂ€ker pĂ„ att jag undersökte saken nĂ€r jag plockade ut min GS för en dryg mĂ„nad sedan och dĂ„ vill jag minnas att det inte var fler Ă€n 4-5 lĂ€nder pĂ„ listan.
Har du nÄgot med saken att göra @Molle?
Ja, det hade tidigare pĂ„ dagen kommit in en man frĂ„n GS Europe till butiken och berĂ€ttade att man nu ville spela i samma liga som Rolex, Omega, IWC osv, och dĂ„ bara finnas i de butiker som hade dessa mĂ€rken. Mannen i frĂ„ga hade jobbat för GS i tre Ă„r och innan dess pĂ„ OmegaâŠĂr nog för att GS Europe tagit över distributionen frĂ„n Optura from 1/4.
Frederic Bondoux, han snackar sĂ„ fint om âtakumiâ, âhantverk frĂ„n Japanâ och âconnection med urmakare och Ă€garenâ osv i sin intervju, men han har inte alls samma instĂ€llning som GS har haft genom Ă„ren tycker jag. KĂ€nns fel person pĂ„ fel plats. Han borde tagit över nĂ„t annat schweiziskt mĂ€rke ist.Ja, det hade tidigare pĂ„ dagen kommit in en man frĂ„n GS Europe till butiken och berĂ€ttade att man nu ville spela i samma liga som Rolex, Omega, IWC osv, och dĂ„ bara finnas i de butiker som hade dessa mĂ€rken. Mannen i frĂ„ga hade jobbat för GS i tre Ă„r och innan dess pĂ„ OmegaâŠ
Ja, det Ă€r synd att det blir sĂ„ hĂ€r och jag har mött flera personer de senaste dagarna som helt delat din uppfattning.Frederic Bondoux, han snackar sĂ„ fint om âtakumiâ, âhantverk frĂ„n Japanâ och âconnection med urmakare och Ă€garenâ osv i sin intervju, men han har inte alls samma instĂ€llning som GS har haft genom Ă„ren tycker jag. KĂ€nns fel person pĂ„ fel plats. Han borde tagit över nĂ„t annat schweiziskt mĂ€rke ist.
Undrar ocksÄ vilken lÀnk du uppfattar som racklig. Jag upplever deras lÀnkar som ytterst robusta och vÀlgjorda.Den du köpte Àr sweeet, men av de andra Àr den i mitten trevligast, Har nÀmligen svÄrt med GS rackliga lÀnkar. Inte alls i klass med sjÀlva klockan!
HÄller helt med. flexar sÄ dÀr lite skönt. BekvÀmare Àn Rolex stridsvagnar till lÀnkar enligt undertecknad.Undrar ocksÄ vilken lÀnk du uppfattar som racklig. Jag upplever deras lÀnkar som ytterst robusta och vÀlgjorda.
De Ă€r vĂ€l ârackligaâ för att lĂ€nkens mittenpartierna Ă€r rörliga för ökad komfort?Den du köpte Ă€r sweeet, men av de andra Ă€r den i mitten trevligast, Har nĂ€mligen svĂ„rt med GS rackliga lĂ€nkar. Inte alls i klass med sjĂ€lva klockan!
Den dÀr bronstonen skojar man inte bort
Den Àr ruggigt bra.Den dÀr bronstonen skojar man inte bort
Har du Àgt eller testat en IWC? De har otroligt tighta lÀnkar, spÀnnen mm.Undrar ocksÄ vilken lÀnk du uppfattar som racklig. Jag upplever deras lÀnkar som ytterst robusta och vÀlgjorda.
Ja, kanske olika smak men jag gillar att lĂ€nken inte flexar i sidled. Den ska bara vika sig runt handleden. Om ni fattarDe Ă€r vĂ€l ârackligaâ för att lĂ€nkens mittenpartierna Ă€r rörliga för ökad komfort?
Snygg, finns den med aut urverk?VÀldigt bra semesterklocka. Sbgx341 Äker nu bÄt.
Kollat pĂ„ mĂ„nga olika GS i olika butiker, men latar vidare. En GS bör man vĂ€l ha...har en King Seiko HiBeat redan.Ăr det nĂ„gon speciell variant av GS lĂ€nkar som Ă€r rackliga? För det Ă€r inte nĂ„got som jag upplever med de tvĂ„ GS som jag har.
Nej, bara med 9F kvarts. Specat +/- 10 spy med egna kristaller. Grymt verk. De jag haft har legat pÄ plus 5. Varför aut urverk?Snygg, finns den med aut urverk?