Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Jag hÄller helt med om att GS producerar fantastiska quartsverk, men jag föredrar ÀndÄ automatiskt.Nej, bara med 9F kvarts. Specat +/- 10 spy med egna kristaller. Grymt verk. De jag haft har legat pÄ plus 5. Varför aut urverk?
SjÀlv vÀnt tillbaka till bara kvarts. NÀr det gÀller bilar hÄller jag helt med och kör bara gamla fossiler.Jag hÄller helt med om att GS producerar fantastiska quartsverk, men jag föredrar ÀndÄ automatiskt.
Det Àr lite som att Àven om elbilar slÄr ICE pÄ fingrarna sÄ ligger ÀndÄ hjÀrtat lite nÀrmare bröliga fosiler.
Det innebÀr egentligen bara att man mÄste Àga bÄda delarna
Aa fattar! Den Àr lite lös/ större tolerans i sidleds ja. Helt med vad du menar. Man kan Àven se glipor. Ska prova IWC och jÀmföraJa, kanske olika smak men jag gillar att lÀnken inte flexar i sidled. Den ska bara vika sig runt handleden. Om ni fattar
Undrar hur mÄnga à F som blir kvar i Sverige.Verkar som om de nya generalagenterna (GS Europe typ?) far runt och stÀnger ned Äf och har ju skett pÄ flera stÀllen i Sverige. Vill tydligen upp och tÀvla i de riktigt fina salongerna, typ med Patek. TrÄkigt - de har alltid varit mer om hantverk och teknik snarare Àn Biblioteksgatan-faktor för mig. Sen undrar man hur de ska lyckas. Vi vet att de Àr kanonklockor, men det kommer nog att ta tid innan klockköparen som normalt köper Rolex etc. skulle vÀlja GS istÀllet.
Lite trist hur som.
Undrar hur mÄnga à F som blir kvar i Sverige.
Magnussons, KlockMaster Hansson och Liljas Ur vet vi att de blir av med rÀttigheterna att sÀlja GS.
DÄ ÄterstÄr vÀl bara Klockmaster Globen och FÀltöversten samt Rydbergs Ur i Helsingborg.
LÄter inte sÀrskilt troligt att de öppnar en egen brand-store i Sthlm med befintliga à F i nÀrheten.
Vad Àr det för ref pÄ denna hÀrlighet?
SBGV225.Vad Àr det för ref pÄ denna hÀrlighet?
Nymans eller Krons kan ju vara av intresse för dem. GS har ju alltid handlat om hantverket och det japanska urmakarkonsten och aldrig om prestige sÄ kÀnns som vÀldigt fel riktning de seglar Ät.NÀ, men de kanske fÄr Rob E eller annan att sÀlja dem. De borde vÀl skrika efter nya varumÀrken...
Inte sÄ sÀker. Nu har jag ju skaffat den GS som tickar alla mina boxar och jag Àr nöjd. Men Globen har varit en del av upplevelsen. Att köpa en GS frÄn Rob kÀnns ju som att köpa en Picasso pÄ Lagerhaus.Nymans eller Krons kan ju vara av intresse för dem. GS har ju alltid handlat om hantverket och det japanska urmakarkonsten och aldrig om prestige sÄ kÀnns som vÀldigt fel riktning de seglar Ät.
kommer ni stockholmarna att handla GS framöver Àven om GSE skulle stÀnga ned GS pÄ Globen, FÀltöversten?
Inte sÄ sÀker. Nu har jag ju skaffat den GS som tickar alla mina boxar och jag Àr nöjd. Men Globen har varit en del av upplevelsen. Att köpa en GS frÄn Rob kÀnns ju som att köpa en Picasso pÄ Lagerhaus.
ApropĂ„ GS som uppfyller alla önskemĂ„l: Ăr Du nöjd med din SLGA009 ?Inte sĂ„ sĂ€ker. Nu har jag ju skaffat den GS som tickar alla mina boxar och jag Ă€r nöjd. Men Globen har varit en del av upplevelsen. Att köpa en GS frĂ„n Rob kĂ€nns ju som att köpa en Picasso pĂ„ Lagerhaus.
Ja, nĂ„got alldeles otroligt. Lite kraftigare visare och lĂ€nk, gillar den kĂ€nslan. Verket Ă€r ju fantastiskt och resten av klockan lika sĂ„. Enda issuet Ă€r att den Ă€r sĂ„ fin att jag Ă€r rĂ€dd att repa den :-(ApropĂ„ GS som uppfyller alla önskemĂ„l: Ăr Du nöjd med din SLGA009 ?
Fantastisk urtavla (som alltid med GS)Dagens nyförvÀrv, dessutom min första GS. Nöjd sÄ hÀr lÄngt .
Wow. Den Àr lÀcker den dÀr, grattis!Dagens nyförvÀrv, dessutom min första GS. Nöjd sÄ hÀr lÄngt .
JodÄ, har Àgt och testat ett stort antal olika klockor och lÀnkar. Vad gÀller just IWC Àr deras löjligt höga priser pÄ lösa lÀnkar nÄgot jag reagerat pÄ. Funderade pÄ att komplettera min Mark XIII med lÀnk men listpris för nÄgra Är sedan var 19 k. Verkligen inte prisvÀrd.Har du Àgt eller testat en IWC? De har otroligt tighta lÀnkar, spÀnnen mm.
riktigt jÀkla snyggtLÀnken blev lite vÀl tight i vÄrvÀrmen och det blev en aning för mycket att öka med en lÀnkbit.
Det hÀr fÄr duga ett tag .
Fantastiskt fin klocka.LÀnken blev lite vÀl tight i vÄrvÀrmen och det blev en aning för mycket att öka med en lÀnkbit.
Oerhört snyggt. FÄr man frÄga var du köpt bandet? Klockan vet jag var jag hittar denLÀnken blev lite vÀl tight i vÄrvÀrmen och det blev en aning för mycket att öka med en lÀnkbit.