• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

IMG_0277.jpeg

Sjukt sugen pÄ nya SBGW301 (SBGW231 ersÀttare)

NĂ„gon som vet skillnaden mellan SBGW301 och ”gamla” SBGW231? SĂ„g nĂ„got om att den ska gĂ„ att fĂ„ med lĂ€nk och fĂ„tt omarbetat case men specmĂ€ssigt ser de likadana ut. Annan fĂ€rgton pĂ„ tavlan?

Har GS ar-coating pÄ bÄda sidorna?
Nej, bara pÄ insidan.

Motivet Àr Grand Seikos principer att klockorna ska hÄlla lÀnge och kunna ÄterstÀllas till sÄ nÀra nyskick som möjligt flera decennier efter att de slutat tillverkats.

Antireflexbehandling pÄ utsidan, som lÀtt repas, Àr inte förenligt med dessa principer.

Jag hade gĂ€rna sett att man ökat vattentĂ€theten till 100 m. SBGW Ă€r naturligtvis ingen klocka man badar eller ens duschar med (inte minst med tanke pĂ„ lĂ€derbandet) men med smĂ„barn som Ă€lskar att bada hade det kĂ€nts bra att veta att klockan klarar sig om det skiter sig och jag snabbt mĂ„ste hoppa i

Jag hade gĂ€rna sett att man ökat vattentĂ€theten till 100 m. SBGW Ă€r naturligtvis ingen klocka man badar eller ens duschar med (inte minst med tanke pĂ„ lĂ€derbandet) men med smĂ„barn som Ă€lskar att bada hade det kĂ€nts bra att veta att klockan klarar sig om det skiter sig och jag snabbt mĂ„ste hoppa i

SÄ lÀnge du inte dyker sÄ klarar du dig med 30m.

Tillbaka
Topp