• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
NÄgon mer Àn jag som kÀnner igen sig i situationen? Man bestÀmmer sig för att sÀlja nÄgot som blivit liggande ett tag och sÄ blir man nykÀr nÀr man dammar av den och grejar inför försÀljning?

FĂ„r se var detta slutar

5BEB4E87-AA56-4EDD-89B2-F3CD85A98266.jpeg
Om det dÀr Àr en 005 sÄ Àr mitt rÄd: sÀlj inte.
 

LS

Panerai
2-Faktor
Hej alla GS-fantaster! 👋

Fick lite spontant med min första Grand Seiko i en bytesaffÀr. Ett mÀrke jag varit sugen pÄ att testa lÀnge, och en riktigt fin modell (SBGA025).

Otroligt fint hantverk, punchar verkligen över sin vikt (pris)-klass. TyvĂ€rr Ă€r jag ocksĂ„ helt sĂ„ld pĂ„ Pannan som ingick i bytet och den fĂ„r nĂ€stan all handledstid. Ska försöka hĂ€nga lite hĂ€r i trĂ„den och övertyga mig om Gs förtrĂ€fflighet 😀

IMG_3837.jpeg
IMG_3842.jpeg
 
Senast Àndrad:

C-J

Panerai
2-Faktor
Fick precis meddelande av Sakura watches efter jag vĂ€ntat i fyra dagar pĂ„ att de ska skicka klockan att de fĂ„tt meddelande frĂ„n gs som sagt ” SBGX355 is currently not available and the next arrival is undecided.
Unfortunately, we are unable to fulfill your order”.

Är det vĂ€rt att att kontakta ad i sverige och be dom bestĂ€lla eller kommer de fĂ„ samma svarđŸ€”
 

jan1

Breitling
Hej Alla! TÀnkte kolla med er om nÄgon hÀr har erfarenhet av att handla med denna sÀljare pÄ instagram:

VÀnliga hÀlsningar,
Jan
 

Bilagor

  • IMG_9599.jpeg
    IMG_9599.jpeg
    94.3 KB · Visningar: 10

1965ek

Patek
2-Faktor
Fick precis meddelande av Sakura watches efter jag vĂ€ntat i fyra dagar pĂ„ att de ska skicka klockan att de fĂ„tt meddelande frĂ„n gs som sagt ” SBGX355 is currently not available and the next arrival is undecided.
Unfortunately, we are unable to fulfill your order”.

Är det vĂ€rt att att kontakta ad i sverige och be dom bestĂ€lla eller kommer de fĂ„ samma svarđŸ€”
Kollade c24 och ingen finns tillgĂ€nglig. Än

 

loevhagen

Patek
2-Faktor
NÄr man ser litt mer pÄ den nye 38mm 62GS-urkassen i titan, sÄ skiller den seg vesentlig fra 40mm-utgavene pÄ et viktig omrÄde. De i 40mm i titan har IKKE blankpolerte flanker Þverst langs urkassen slik de i stÄl, mens denne i 38mm faktisk har blankpolerte flater Þverst som sine stÄlmodeller i 40mm. Bra, fordi det gir en mye mer dynamisk visuell opplevelse pÄ hÄndleddet. Meget kledelig.

Det som ogsÄ er litt spesielt er at det er 20mm og ikke 19mm mellom lugs. Ikke bra, da man ikke kan bruke de GS-reimer man allerede har.

:)

Her vist med SBGH343.

PostScript
Det paradoksale, men ikke unaturlige gitt siste Ärs utvikling, er at denne 38mm klokken koster 8% og 16% mer enn sine 40mm i hhv. stÄl og titan. Logisk fra forbrukers stÄsted? Nei. Logisk fra GS sitt stÄsted? Ja, da strategien er Ä Þke prisene for hver ny modell man slipper til markedet. Dette betyr at de "eldre" modellene fremstÄr mer og mer prisgunstige for hva man fÄr.

Skjermbilde 2024-02-09 kl. 20.03.25.png



Skjermbilde 2024-02-09 kl. 20.03.32.png
 
Senast Àndrad:

C-J

Panerai
2-Faktor
Den kommer
 Ha tÄlamod. Har det mest helt rÀtt enligt mig.
Well de frÄga om jag ville fÄ pengarna tillbaka eller ha en annan modell sÄ an
Kollade c24 och ingen finns tillgĂ€nglig. Än

Vart stĂ„r det att den inte Ă€r tillgĂ€nglig? StĂ„r att den skickas om 7 dagar men jag har ju inte anvĂ€nt c24 innan sĂ„ kan ha fel😅
IMG_3242.png
IMG_3243.png
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Well de frÄga om jag ville fÄ pengarna tillbaka eller ha en annan modell sÄ an

Vart stĂ„r det att den inte Ă€r tillgĂ€nglig? StĂ„r att den skickas om 7 dagar men jag har ju inte anvĂ€nt c24 innan sĂ„ kan ha fel😅
IMG_3242.png
IMG_3243.png
Finns pÄ c24 hos tre sÀljare. Filtrerar jag pÄ availability stÄr det sÄ hÀr

IMG_0398.png
 
  • Like
Reactions: C-J

kuma-kun

Audemars
Behöver man verkligen en snowflaketavla dĂ„ man kan ha en snövit 😉
IMG_0318.jpeg

*sbgx059

Klart man kan ha en slÀt vit tavla, klassiskt och med en enkelhet som hÄller.

Dagens klocka, efter att ha anvÀnt GS 61 mestadels under veckan taggar jag ner sÄ hÀr pÄ lördagen med lite lugnare frekvens.

F3A61C00-B9AC-4F33-A86C-A2FA4378220F.jpeg


Vem vet i morgon kanske det blir 18000.
 

kuma-kun

Audemars
Det snöade i mÄndags kvÀll och kombinationen pilsner, snö och hala skor gjorde att jag vurpade och nÀr saltomortalem var utförd landade jag pÄ höger tumme.
SÄ den Àr mindre brukbar nu och fota klockan pÄ armen Àr lite trixigt sÄ det fÄr bli bordsbild.
Dagens klocka, fortsÀtter pÄ 56 spÄret men med silvertavla.

8BAC32B0-A54F-435B-AE2A-5320B2806E3B.jpeg


I morse stod datumet pÄ pÄ 11 men slog om till 12 vid lunch.
Mystiskt fel fÄr nog lÀmmma in till urmakarn.
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
NÄgon hÀr som har servat en 9F62 i nÀrtid?

Köpte hem en SBGX005 frÄn Japan som tyvÀrr inte tickade trots nytt batteri. TÀnkte att jag lÀmnar in den pÄ service, fick precis ett kostnadsförslag pÄ 16 500 kr för nya visare, polering och service av urverket.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
NÄgon hÀr som har servat en 9F62 i nÀrtid?

Köpte hem en SBGX005 frÄn Japan som tyvÀrr inte tickade trots nytt batteri. TÀnkte att jag lÀmnar in den pÄ service, fick precis ett kostnadsförslag pÄ 16 500 kr för nya visare, polering och service av urverket.
Av vem?
Gör det vÀlja bort poleringen och visare?
 
Topp