SĂ„, vad utfördes?Ja precis, betalade sĂ€ljaren överpris eller Ă€r det standardpris pĂ„ âkomplett serviceâ? Den lĂ€mnades in hos klockmaster och de skickade den till Norge och sedan till NederlĂ€nderna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
SĂ„, vad utfördes?Ja precis, betalade sĂ€ljaren överpris eller Ă€r det standardpris pĂ„ âkomplett serviceâ? Den lĂ€mnades in hos klockmaster och de skickade den till Norge och sedan till NederlĂ€nderna.
Packade ner boxen tidigare idag, Äterkommer med checklistanSÄ, vad utfördes?
- TyvÀrr har GS (Frankrikes) hantering av ÄterförsÀljarna i Sverige grumlat mitt intresse för mÀrket, tycker de uppför sig illa och respektlöstOch butiken pÄ Frölunda Torg. Trist, mycket seriös handlare vars butikspersonal Àr entusiaster
JappSBGH289?
NÀ, jag har inte sÄ bra koll, sÄ jag Àr tacksam för alla tips! De modeller jag tittat pÄ har haft 9F65 och jag har noterat att de gÀrna framhÄller den hÀr snabbinstÀllningen. Jag visste att det Àr en sÄ unik grej, eftersom min Seamaster frÄn 2002 ocksÄ har det.I hÀndelse att du inte redan har koll pÄ dessa detaljer: observera att det inte Àr alla kvartsmodeller som har snabbinstÀllning av timvisaren. Till exempel har den prisvÀrda SBGX263 det Àldre verket 9F62, som saknar denna snabbinstÀllning.
Mange av dine klokker er sinnsykt fine og condition er superb.Den vanligaste varianten av 61 GS idag och frÄn 69.
Min första GS pÄ lÀnk och trodde lÀnge det var en orginal GS lÀnk.
Men nÀr jag lÀrde mig mer förstod jag att det var ett hemmabygge med orginal GS viklÄs
men sjÀlva lÀnken Àr utbytt my nÄgot annat.
Skulle tro att den kommer frÄn en LordMatic eller liknande frÄn början av 70-talet.
Jag bryr mig inte sÄ mycket att det Àr en franken och det hela kÀnns tidsenligt och rassligt
som det ska vara pÄ gamla lÀnkar.
Gratulerer.DÄ kom den Àntligen. sbgx353. 34mm kvarts med skyflake tavla. SÄ grym
TackarGratulerer.
SBGE283 och SBGC283 etc etc. Typ alla Gmt men inga dykare idag.Finns det nÄgon GS dykare med Spring Drive och glasbaksida? Om inte, hur Àr det med GMT:s? NÄgon referens jag kan Googla?
Tack sÄ mycket. Var inne hos den lokala handlaren och frÄgade igÄr. De visste inte. HÀr fÄr man komplett svar direktSBGE283 och SBGC283 etc etc. Typ alla Gmt men inga dykare idag.
PÄ GS webbplats sÄ stÄr det under "exterior". Bara kolla alla med spring drive.
Watch finder | Grand Seiko
Grand Seiko official site. Made by hand for those who value perfection. Grand Seiko raises the pure essentials of watchmaking to the level of art.www.grand-seiko.com
DÄlig koll pÄ om dessa har baksida i glas, men dessa Àr skitsnyggaFinns det nÄgon GS dykare med Spring Drive och glasbaksida? Om inte, hur Àr det med GMT:s? NÄgon referens jag kan Googla?
Mycket bra. 44GS-caset blir för stort i 40mm sÄ 36.5 bÀrs nog riktigt bra.Vad Àr erat intryck av SBGW303 med grön tavla?
Den mindre boetten föll mig vÀl i smaken.
LÄnad bild frÄn grandseikofamily pÄ instagram
Jag tycker tavlan Àr fantastiskt vacker, storleken pÄ boetten Àr ocksÄ perfekt. Men...Vad Àr erat intryck av SBGW303 med grön tavla?
Den mindre boetten föll mig vÀl i smaken.
LÄnad bild frÄn grandseikofamily pÄ instagram
Jag fick intrycket av att det var nya 9f snowflake du var ute efter? Denna Àr ocksÄ riktigt fin, men bandet ser inte riktigt ut att passaDÄ kom den Àntligen. sbgx353. 34mm kvarts med skyflake tavla. SÄ grym
Fina TonfiskarI dag besökte jag en Seiko-butik pÄ en outlet. De hade inte nÄgon SBGP001, men en del andra GS som inte funnits i de butiker jag varit tidigare.
Nu blir inte bilderna pÄ glasmontrar sÄ bra, men det kanske ÀndÄ Àr nÄgon tycker det Àr roligt med lite bilder frÄn en butik i Japan. TyvÀrr lÄg lapparna med referensnummer och pris inte lika synligt hÀr, men de hade prisskyltar istÀllet. Eftersom det var outlet sÄ skyltade de med priser 10 % under listpris, men det verkar gÄ att pruta sÄpass Àven i andra butiker. Man kunde Àven se att de riktade sig mer till turister hÀr, för under priserna stÄr Àven priset utan moms (10 % som man slipper om man visar passet).
Den dÀr dykaren SBGX337 med kvarts tycker jag Àr snygg, blir ungefÀr 30 kkr för en sÄn.
NÀr jag frÄgade efter SBGP001 sÄ tog hon fram en lÄda med blandade kvartsur, men ingen sÄdan. GMT-modelln nere till vÀnster tycker jag Àr rÀtt snygg.
Upp till vÀnster och nÀst lÀngst till höger i nedre raden Àr vÀl 44GS, om jag inte ser fel.
Sen var det en annan som drog mitt intresse... Det Àr visserligen en Prospex, men verket 8L55 Àr vÀl en variant av 9S85; sÄ en bild kan vÀl fÄ vara med hÀr.
Nu hamnade fokus pÄ klockorna framför, men den bakom Àr en SBEX011/SLA039J1. PÄ prislappen stÄr det 770 000 Yen, nu 462 000; eller 420 000 utan moms. Det Àr c:a 30 kkr. Efter att ha sökt lite pÄ den hÀr modellen sÄ funderar jag pÄ om det inte Àr ett fynd som jag inte kan motstÄ.
Seiko Prospex Diver's 55th Anniversary 1968 Re-Creation SLA039J1 // Review
A faithful, fully-equipped and high-end re-edition of Seiko's first high-beat dive watch, the 1968 "Hi-Beat". Review of the Seiko Prospex Diver's SLA039J1.monochrome-watches.com
Jo frÄn början var det ju den jag var ute efter men fastnade för denna istÀlletJag fick intrycket av att det var nya 9f snowflake du var ute efter? Denna Àr ocksÄ riktigt fin, men bandet ser inte riktigt ut att passa
Jag har en SBGX337 som jag trivs vÀdigt bra med. Den Àr bastant och vÀger 195 gram med lÀnken justerad till 18 cm, men sitter vÀldigt bekvÀmt pÄ armen, dÄ den Àr ganska tunn, och lÀnken Àr sÄ fint slipad i kanterna. Jag har haft den i snart fyra Är, och gillar den lika mycket fortfarande. HÀrlig boett och vacker urtavla.Den dÀr dykaren SBGX337 med kvarts tycker jag Àr snygg, blir ungefÀr 30 kkr för en sÄn.
Jag tycker tavlan Àr fantastiskt vacker, storleken pÄ boetten Àr ocksÄ perfekt. Men...
Jag tycker att de tunna visarna Àr riktigt snygga, men mot index som i princip Àr bredare Àn visarna blir helt fel i proportioner.
Jag tycker ocksÄ att centrum av sekundvisaren ser ut som en billig stansad/pressad plÄtbit. Inte snyggt alls!
Eftersom sÄ mycket med GS handlar om detaljfinish kÀnns det inte alls kul, lÀgg sedan priset pÄ detta.
GS kan bÀttre tycker jag...
Köp den! SÄ köper jag den av dig nÀr du tröttnat.Nu tycker jag att du Àr ganska hÄrd
Sekundvisaren tycker jag inte ser sÀmre ut Àn nÄgot annat nÀr jag tittade pÄ klocka hos handlaren i veckan. Detta Àr pÄ inget vis nÄgon av deras dyrare modeller.
Det kan vara bilder som lurar eller har du sett klockan fysiskt?
Eftersom du bara gjort 2 inlÀgg sedan 2020 (dels din första frÄga och nu denna) sÄ förstÄr jag om du förvÀntade dig nÄgot annat svar pÄ en post av en snygg GS i GS-trÄden Jag gav bara min spontana uppfattning. 6.300⏠Àr inte deras dyraste modell, nej. Men för en klocka utan komplikationer Àr det mycket pengar. Jag gillar som sagt tavlan och boetten (bÄde design och storlek) men tycker det finns lite övrigt att önskaNu tycker jag att du Àr ganska hÄrd
Sekundvisaren tycker jag inte ser sÀmre ut Àn nÄgot annat nÀr jag tittade pÄ klocka hos handlaren i veckan. Detta Àr pÄ inget vis nÄgon av deras dyrare modeller.
Det kan vara bilder som lurar eller har du sett klockan fysiskt?
Var original bandet inget att ha?Jo frÄn början var det ju den jag var ute efter men fastnade för denna istÀllet
Hur menar du att bandet inte passar? storleksmÀssigt eller? det Àr 20mm pÄ 18mm klocka hehe
Gillar inte fÀrgenVar original bandet inget att ha?