Butikken hadde nok ikke nok trespiler og blÄtt interiÞr pÄ veggenJo men ÀndÄ.. LÀtt den butik som sÄlt mest GS i Sverige (Norden?)..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Butikken hadde nok ikke nok trespiler og blÄtt interiÞr pÄ veggenJo men ÀndÄ.. LÀtt den butik som sÄlt mest GS i Sverige (Norden?)..
- Nej, de hade bara största sortimentet, bĂ€sta kunskapen och bĂ€sta servicen. TyvĂ€rr lĂ„g de inte pĂ„ âfina gatanâ, serverade ingen champagne och behandlade alla kunder lika och det gick ju inte för sigButikken hadde nok ikke nok trespiler og blĂ„tt interiĂžr pĂ„ veggen
? Dom sa alltid att det var champagne i glaset, men nu sĂ€ger du alltsĂ„ att jag fick Pommac???- Nej, de hade bara största sortimentet, bĂ€sta kunskapen och bĂ€sta servicen. TyvĂ€rr lĂ„g de inte pĂ„ âfina gatanâ, serverade ingen champagne och behandlade alla kunder lika och det gick ju inte för sig
- Aj fan, dÄ gjorde de skillnad pÄ kunder i alla fall � Dom sa alltid att det var champagne i glaset, men nu sÀger du alltsÄ att jag fick Pommac???
- Aj fan, de gjorde de skillnad pĂ„ kunder i alla fall âŠ
I Japan föredrar man historisk, felfri, prestanda isf moderna uppdateringar som inte bevisat sig vara bÀttre över lÄng tid. Tydligen Àven egna uppdateringar. Tycker det Àr kul att man tÀnker annorlunda och jag gillar det.Skal vi se.
Ny GS: SBGX355. Den er ny og har 9F62 pÄ innsiden. Det er litt rart, siden 9F85 kom i 2020. Hva skiller 9F85 og 9F62? 9F85 er et oppgradert quartzurverk som gjÞr at man kan stille timeviser uten Ä pÄvirke klokken/tiden. Hvorfor GS velger Ä introdusere SBGX355 i 2024 med et quartzverk som er dÄrligere enn det 9F85 som kom i 2020, er jo en gÄte - og spesielt hvis man skal gÄ "upmarket". Introdusere "ny" klokke med gammelt quartzverk.
Mulig jeg overser noe her?
Vi Àr flera som har reagerat pÄ detta.Skal vi se.
Ny GS: SBGX355. Den er ny og har 9F62 pÄ innsiden. Det er litt rart, siden 9F85 kom i 2020. Hva skiller 9F85 og 9F62? 9F85 er et oppgradert quartzurverk som gjÞr at man kan stille timeviser uten Ä pÄvirke klokken/tiden. Hvorfor GS velger Ä introdusere SBGX355 i 2024 med et quartzverk som er dÄrligere enn det 9F85 som kom i 2020, er jo en gÄte - og spesielt hvis man skal gÄ "upmarket". Introdusere "ny" klokke med gammelt quartzverk.
Ămnet har diskuterats pĂ„ andra hĂ„ll... En information som framkom dĂ€r jag lĂ€ste var "9F6x were 27 x 26 x 3.1 mm; the 9F8x = 29 x 26 x 3.1mm"Vi Ă€r flera som har reagerat pĂ„ detta.
En möjlig förklaring skulle vara att 9F85 inte fÄr plats i en boett med den hÀr storleken. Jag har inte hunnit kolla vilka storlekar det Àr pÄ de klockor som har 9F85 idag.
Uppdatering: en snabb koll pÄ Grand Seikos japanska webbplats, som borde innehÄlla hela sortimentet, visar att det bara Àr SBGP001 och SBGP009 (och deras varianter) som har 9F85, och dessa klockor Àr pÄ 40 millimeter.
Watch finder | ă°ă©ăłăă»ă€ăłăŒć ŹćŒă”ă€ă
æ„æŹăźçŸæèăăăŁăŠăè æèšăźæŹèłȘăæăŠăăȘăèżœæ±ăăGrand Seikoăææ°ăłăŹăŻă·ă§ăłăéćźèŁœćăăŻăăăă°ă©ăłăă»ă€ăłăŒăźTAKUMIăæŽćČăăçŽčä»ăăŸăăwww.grand-seiko.com
InstĂ€mmer helt, tyvĂ€rrâŠSkal vi se.
De tror det rĂ€cker att höja prisetâŠSkal vi se.
SÀljer Krons GS eller Àr det bara Nymans?
Hittar inget pÄ Krons hemsida
Skumt att man inte kan se nĂ„tt pĂ„ deras hemsida eller webshopâŠStores List | Grand Seiko
Grand Seiko official site. Made by hand for those who value perfection. Grand Seiko raises the pure essentials of watchmaking to the level of art.www.grand-seiko.com
Molequin.NÄgon som kan tipsa om vart man kan köpa schysta lÀderband pÄ 19mm?
Bor du i Stockholm skulle jag sÀga KM FÀltöversten. MÄnga modeller gÄr att bestÀlla hem i 19mmNÄgon som kan tipsa om vart man kan köpa schysta lÀderband pÄ 19mm?
Molequin.
Tack!Bor du i Stockholm skulle jag sÀga KM FÀltöversten. MÄnga modeller gÄr att bestÀlla hem i 19mm
BÄde Fluco och Rios har en del bra i 19mm vill jag minnas.NÄgon som kan tipsa om vart man kan köpa schysta lÀderband pÄ 19mm?
Och givetvis inte att förglömma, nÄgon av forumets duktiga bandmakare! Jag bestÀllde senast ett mycket trevligt custom Cordovanband av @Ragnr
JÀvlar vad snyggt det dÀr var! Ska absolut spana in Ragnar.Och givetvis inte att förglömma, nÄgon av forumets duktiga bandmakare! Jag bestÀllde senast ett mycket trevligt custom Cordovanband av @Ragnr
MÄnga gÄnger Àr det faktiskt roligare att fÄ ett mÄttbestÀllt band
Tack för taggen!Och givetvis inte att förglömma, nÄgon av forumets duktiga bandmakare! Jag bestÀllde senast ett mycket trevligt custom Cordovanband av @Ragnr
MÄnga gÄnger Àr det faktiskt roligare att fÄ ett mÄttbestÀllt band
Tack! Vi Àr nÄgra pÄ forumet som pysslar med med att snickra ihop band, men vi gömmer oss oftast inne i lÀderslöjd-trÄden.JÀvlar vad snyggt det dÀr var! Ska absolut spana in Ragnar.
BestÀllde precis ett frÄn Molequin, det var rea + att jag fick 10% extra för att jag blev ny kund. Landade ÀndÄ pÄ 830kr (frakten var gratis).
Bra att veta. Du har PM!Tack för taggen!
Tack! Vi Àr nÄgra pÄ forumet som pysslar med med att snickra ihop band, men vi gömmer oss oftast inne i lÀderslöjd-trÄden.
BÀttre "vardagsklocka" Àn nÄgot med 9f Àr vÀl svÄrt att tÀnka sig. Utöver sjukt billigt Àgande har den ju 10atm sÄ den kan hÀnga med pÄ mycket. Heritage vs Elegance till vardags? Har du tÀnkt att endast ha sbgw283 om du sÀljer sbgw231? Och har du annars tÀnkt ha kvar 231 och lÀgga till sbgx335?Behöver lite rÄd.
Köpte för nÄn vecka sen en sbgw231. En fantastisk klocka men jag kÀnner kanske att jag egentligen ville ha en sbgw283 (samma klocka fast annan tavla).
Dock sÄ slÀppte ju gs en kvarts snowflake (sbgx355) i torsdags.
DĂ„ till dilemmat.
Ska man suck it up och förlora lite pengar genom att sÀlja min sbgw231 och köpa en sbgw283 eller ska man köpa den nya sbgx355
Tanken Àr att nÄn av dessa klockor ska vara min vardagsklocka
Bra synpunkter.BÀttre "vardagsklocka" Àn nÄgot med 9f Àr vÀl svÄrt att tÀnka sig. Utöver sjukt billigt Àgande har den ju 10atm sÄ den kan hÀnga med pÄ mycket. Heritage vs Elegance till vardags? Har du tÀnkt att endast ha sbgw283 om du sÀljer sbgw231? Och har du annars tÀnkt ha kvar 231 och lÀgga till sbgx335?
*att ha fler Àr alltid roligare