• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Vilken modell landar man i om man vill ha en vettig instegs-GS och inte vill lĂ€gga mer Ă€n 30k? Är det endast quartz som gĂ€ller dĂ„?
Begagnat kan du hitta nÄgra under 30k, sen vilken Àr ju en smaksak. Jag valde SBGR021, men dom gör ju inga dÄliga klockor sÄ köp den du tycker ser bÀst ut.

SBGW047. Tack för affÀr Gasparo. Det hÀr Àr den sjukaste polering jag sett IRL.

IMG_7076.JPG
Enig!
IMG_6250_2.jpg

Vilken modell landar man i om man vill ha en vettig instegs-GS och inte vill lĂ€gga mer Ă€n 30k? Är det endast quartz som gĂ€ller dĂ„?
Det finns massvis av beggade för under 30, gör en sökning pÄ watchrecon sÄ lÀr du hitta ett gÀng.
Basmodellerna Àr:
Kvarts: SBGX061
Mekanisk: SBGR051
Mekanisk GMT: SBGM021
Springdrive: SBGA101, SBGA003
Alla bör gÄ att köpa under 30 och alla de finns med andra tavelfÀrger.

Det finns massvis av beggade för under 30, gör en sökning pÄ watchrecon sÄ lÀr du hitta ett gÀng.
Basmodellerna Àr:
Kvarts: SBGX061
Mekanisk: SBGR051
Mekanisk GMT: SBGM021
Springdrive: SBGA101, SBGA003
Alla bör gÄ att köpa under 30 och alla de finns med andra tavelfÀrger.

Tack för svar, tycker springdrive Ă€r sjukt coola. Är det nĂ„got speciellt man bör tĂ€nka pĂ„ vid köp av beggad GS? TĂ€nker frĂ€mst pĂ„ service och hur mycket det kan dra ivĂ€g i pris om man köper en beggad som ganska omgĂ„ende behöver servas?

Tack för svar, tycker springdrive Ă€r sjukt coola. Är det nĂ„got speciellt man bör tĂ€nka pĂ„ vid köp av beggad GS? TĂ€nker frĂ€mst pĂ„ service och hur mycket det kan dra ivĂ€g i pris om man köper en beggad som ganska omgĂ„ende behöver servas?
Servicepris beror helt pÄ modell men om du köper en springdrive sÄ Àr det bara att köra, de klarar sig riktigt lÀnge utan service.

Vet vi om nÄgon kommer ta in en SBGJ229? Jag har definitivt inte rÄd, men jag skulle verkligen vilja se den IRL.

Rolle 1: ”JÄVLAR vilken finish! MĂ„ste vara nĂ„got fel med den!”
Rolle 2: ”DĂ„lig stil med den dĂ€r tavelstrukturen, visarna och AR. Fett obror att inte vara olĂ€slig i solen med utstansade visare.”
Rolex har inte ett skit att hÀmta mot GS nÀr det gÀller finish. Tvivlar man sÄ fÄr man skaffa ett mikroskop och jÀmföra.

Tillbaka
Topp