Fine för mig om nÄgon annan pröjsar.Du lÀr ju behöva montera ett mikroskop pÄ kameran om du ska ner pÄ den nivÄn!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Fine för mig om nÄgon annan pröjsar.Du lÀr ju behöva montera ett mikroskop pÄ kameran om du ska ner pÄ den nivÄn!![]()
Grattis till en klassiker i ny kostym!NyförÀlskad!Springdrive-oskulden förlorad. Mycket nöjd
SBGA211 (Snowflake)
![]()
Jag vidhÄller vad jag tidigare tyckt, det Àr den bÀsta svarta tavlan. Punkt. Nu ska den bara in i en kvartsare, sÄ kan man plasta in resten av klocklÄdan i sÄn dÀr plast man köper pÄ Panduro för att plasta in fjÀrilar, skalbaggar och annat som endast Àr till för att betrakta ...![]()
![]()
SBGJ003 , undre bilden Àr snodd.![]()
Hur kul vore det inte att se ett hemligt meddelande som Àr 0,15 kvadratmillimeter nÀr man kollar pÄ dom hÀr sjuka makrobilderna. Typ bajen rules eller nÄt liknande motsvarande pÄ japanska, graverat pÄ kortsidan av ett index.![]()
![]()
Hur kul vore det inte att se ett hemligt meddelande som Àr 0,15 kvadratmillimeter nÀr man kollar pÄ dom hÀr sjuka makrobilderna. Typ bajen rules eller nÄt liknande motsvarande pÄ japanska, graverat pÄ kortsidan av ett index.
Jag hade vÀgarna förbi min lokala favoritkran, jÀmförde min gamla med den nya som kommit ...
![]()
In med en silverstjÀrna pÄ dom nya sÀger jag
Ja, 225 i 40mm. För mig Àr det en perfekt storlek. Jag har ju betat av bÄde champagne, svart och blÄ sbgx, och varje gÄng landat i att det Àr fruns storlek och inte min. SÄ nu har jag bara den större storleken (sbgv 229, 223, 225) dessutom har den applicerat index bredvid datumet, nÄgot jag stört mig pÄ att sbgx saknar, trots att jag har andra klockor som ocksÄ har mÄlat index dÀrÀr det sbgv225 som den nya heter?
hur upplever du den? 40 mm vÀl?
rÀtt sugen pÄ den mÄste jag medge
âBlack friday it isâ![]()
Spinner vidare pÄ svart fredagstema (SBGR053)
Fin klocka en sÄdan skulle man ha![]()
![]()
Blir onekligen lite obalanserad och topptung. BÀttre balans pÄ modellerna som har nÄgonting dÀr nere t ex GMTJag hade vÀgarna förbi min lokala favoritkran, jÀmförde min gamla med den nya som kommit ...
![]()
In med en silverstjÀrna pÄ dom nya sÀger jag
Ja, pÄ dom tvÄ senaste limiterade satt en liten guldstjÀrna pÄ nedre delen, för att poÀngtera att dom var specificerade till 5spy. DÄ tycker jag man kan sÀtta en silverstjÀrna pÄ övriga, eller varför inte en ny variant pÄ kvartskristallen för att ge lite balans ...Blir onekligen lite obalanserad och topptung. BÀttre balans pÄ modellerna som har nÄgonting dÀr nere t ex GMT
I detta fall tycker jag en av klockvÀrldens kanske mest överanvÀnda adjektiv passar riktigt bra: den Àr magisk!Fredag kvÀll och barnen parkerade framför Harry Potter. Perfekt lÀge för att plÄta SBGJ003 pÄ köksbordet. TÀnk att jag övervÀgde att slÀppa denna för bara nÄgra dagar sen ⊠100 procent OBEGRIPLIGT.
Fredag kvÀll och barnen parkerade framför Harry Potter. Perfekt lÀge för att plÄta SBGJ003 pÄ köksbordet. TÀnk att jag övervÀgde att slÀppa denna för bara nÄgra dagar sen ⊠100 procent OBEGRIPLIGT.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
I detta fall tycker jag en av klockvÀrldens kanske mest överanvÀnda adjektiv passar riktigt bra: den Àr magisk!
Grymma foton @ola79 !
Grymma bilder pÄ en grym klocka!
Mycket fina bilder, ser förbaskat trevlig ut! Kul att du fick en "nytÀndning"Fredag kvÀll och barnen parkerade framför Harry Potter. Perfekt lÀge för att plÄta SBGJ003 pÄ köksbordet. TÀnk att jag övervÀgde att slÀppa denna för bara nÄgra dagar sen ⊠100 procent OBEGRIPLIGT.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
VÀldigt snygga bilder. Tim och minutvisarna ser verkligen massiva ut. Otroligt att man kan bearbeta sÄ smÄ saker till en sÄn finish.Fredag kvÀll och barnen parkerade framför Harry Potter. Perfekt lÀge för att plÄta SBGJ003 pÄ köksbordet. TÀnk att jag övervÀgde att slÀppa denna för bara nÄgra dagar sen ⊠100 procent OBEGRIPLIGT.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
NÄn som provat nÄgon Grand Seikos sportmodeller i blandat keramik och titan? Blir lite sugen pÄ en SBGJ229, men Àr skeptisk till blandningen av material i bÄde boett och band.
![]()
Har provat. Stor men bekvÀm. Att blanda materialen ska vara det bÀsta ur hÄllbarssynpunkt.NÄn som provat nÄgon Grand Seikos sportmodeller i blandat keramik och titan? Blir lite sugen pÄ en SBGJ229, men Àr skeptisk till blandningen av material i bÄde boett och band.
![]()
Tror den gör sig bra varsomhelst, jÀdritt snygg den dÀr.SBGJ001 gör sig bra under trÀdkronorna
![]()
SBGJ001 gör sig bra under trÀdkronorna
![]()
Ja, jag har samma problem. Hellre helt i titan eller keramik. Speciellt till det priset. Ănskar att det fanns lite mer GS ur som var större Ă€n 41mm utöver deras dykare.TyvĂ€rr inte. Tar svenska ads in den ens? Högt pris.
Lite vÀl mycket transformera i mitt tycke.
Ja, jag har samma problem. Hellre helt i titan eller keramik. Speciellt till det priset. Ănskar att det fanns lite mer GS ur som var större Ă€n 41mm utöver deras dykare.