• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Vi kör en till bild

IMG_0833.JPG
 
Senast Àndrad:

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Nya gmt quartzarna som kommer. NÄgon som vÄgar spekulera om hur lÄng lugg till lugg de har och hur mkt de kommer vÀga?

Att de Àr 39mm diameter och 12mm tjock vet jag :)
SBGN003.png

Försöker förestÀlla mig hur den kan tÀnkas upplevas jÀmfört med min sbgx063. 37mm och 10mm tjock. Lugg till lugg 45mm
IMG_20180828_162513-01.jpeg

Det jag gör hÀr Àr alltsÄ svamlar dÄ jag egentligen vill köpa men behöver hjÀlp att tippas över kanten :D lite storleksnojja bara dÄ jag har sÄ jÀkla klena handleder (16cm)
 
Senast Àndrad:

Geparden

Audemars
Nya gmt quartzarna som kommer. NÄgon som vÄgar spekulera om hur lÄng lugg till lugg de har och hur mkt de kommer vÀga?

Att de Àr 39mm diameter och 12mm tjock vet jag :)
SBGN003.png

Försöker förestÀlla mig hur den kan tÀnkas upplevas jÀmfört med min sbgx063. 37mm och 10mm tjock. Lugg till lugg 45mm
IMG_20180828_162513-01.jpeg

Det jag gör hÀr Àr alltsÄ svamlar dÄ jag egentligen vill köpa men behöver hjÀlp att tippas över kanten :D lite storleksnojja bara dÄ jag har sÄ jÀkla klena handleder (16cm)
Don’t you worry ‘bout a thing. Kommer vara mellan 45-46mm-ish.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Nya gmt quartzarna som kommer. NÄgon som vÄgar spekulera om hur lÄng lugg till lugg de har och hur mkt de kommer vÀga?

Att de Àr 39mm diameter och 12mm tjock vet jag :)
SBGN003.png

Försöker förestÀlla mig hur den kan tÀnkas upplevas jÀmfört med min sbgx063. 37mm och 10mm tjock. Lugg till lugg 45mm
IMG_20180828_162513-01.jpeg

Det jag gör hÀr Àr alltsÄ svamlar dÄ jag egentligen vill köpa men behöver hjÀlp att tippas över kanten :D lite storleksnojja bara dÄ jag har sÄ jÀkla klena handleder (16cm)
NÀr jag hade sbgv019g ( kanske @Geparden kan mÀta om du frÄgar snÀllt) har jag för mig jag hade samma instÀllning pÄ lÀnken som till sbgx. Dessutom upplevs boetten lite mindre pÄ grund av luggarnas lutning och slipning. Av dina bilder att döma tror jag den kommer passa dig fint :)
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Don’t you worry ‘bout a thing. Kommer vara mellan 45-46mm-ish.

NÀr jag hade sbgv019g ( kanske @Geparden kan mÀta om du frÄgar snÀllt) har jag för mig jag hade samma instÀllning pÄ lÀnken som till sbgx. Dessutom upplevs boetten lite mindre pÄ grund av luggarnas lutning och slipning. Av dina bilder att döma tror jag den kommer passa dig fint :)

Den japanske sajten (https://www.grand-seiko.com/jp-ja/collections/SBGN003/)
sĂ€ger 46.0mm×39.0mm×12.1mm :)
Tack allesammans! Ha! @tunkfisk jag var inne pÄ den sidan och letade men missade att trycka pÄ spec :)

Fan nu blir det till att sÀlja av i klocklÄdan! HÀr ska handlas :D
 
Topp