• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Lika svÄrfotad i dagljus som en rolle... Saknar dessa AR? :)
AFE47A26-42C4-4491-96C4-BE848CEDC37C.jpeg

5967FE0F-5AA0-418F-A95B-222A83A46EA9.jpeg
AR pÄ insidan ... Du fÄr vÀnda dig till trÄdens absoluta fotoproffs pÄ GS för tips - @yonsson
Jag tycker alla GS med mörk tavla Àr knepiga att fota, ofta blir det reflexer av bÄde index och visare i tavlan, men den dÀr tavlan Àr helt klart vÀrt att lÀra sig fota. Snyggaste svarta tavlan i min bok :)
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Hej alla GS-Ă€gare!
Jag tĂ€nkte höra om vi har nĂ„gra Grand Seikos hĂ€r som tjĂ€nstgör som riktiga beaters? Jag planerar att köpa mig en av de nya F9 GMT-klockorna och anvĂ€nda den som min beater och skulle gĂ€rna vilja se lite bilder pĂ„ vĂ€l anvĂ€nda Grand Seikos sĂ„ jag vet vad jag har att vĂ€nta. Hur vĂ€l klĂ€r dessa vĂ€lpolerade klockor i hairlines och dings? Dom Ă€r ju verkligen spektakulĂ€ra nĂ€r dom Ă€r helt nya. Åldras dom ocksĂ„ med samma vĂ€rdighet?
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Hej alla GS-Ă€gare!
Jag tĂ€nkte höra om vi har nĂ„gra Grand Seikos hĂ€r som tjĂ€nstgör som riktiga beaters? Jag planerar att köpa mig en av de nya F9 GMT-klockorna och anvĂ€nda den som min beater och skulle gĂ€rna vilja se lite bilder pĂ„ vĂ€l anvĂ€nda Grand Seikos sĂ„ jag vet vad jag har att vĂ€nta. Hur vĂ€l klĂ€r dessa vĂ€lpolerade klockor i hairlines och dings? Dom Ă€r ju verkligen spektakulĂ€ra nĂ€r dom Ă€r helt nya. Åldras dom ocksĂ„ med samma vĂ€rdighet?
LÀs bakÄt i trÄden sÄ ska du se att dom finns https://klocksnack.se/threads/grand-seiko-trÄden.58022/page-156 endast 10 sidor bak, men börja ifrÄn början :p
 
Senast Àndrad:

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
VÀnner i denna trÄd. Har nu bestÀmt för att Àntligen kliva upp frÄn seiko och införskaffa mig en GS. Behöver nu hjÀlp med tankar om min shortlist bestÄende av nedan. Vilken ska jag köpa?
Snowflake sbga211
Eller den mörka sbga375
sbga211.jpg
grand-seiko-sbga375_720x.jpg
SBGA211, fantastiskt bra tavla!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu har Àven Àven jag Äkt fast och testar om dessa japaner Àr vad folk sÀger. TÀnkte göra en seriös paketöppning men har inte haft tid. Postar en triss hÀr i trÄden, och kanske gör en recension senare med lite jÀmförelser mot annat jag haft, och jag Àr finish-anal. :)

Modellen jag spanat in under flera Är i Klockmaster Globens skylt Àr denna SBGJ003. NÀr dessa dessutom sÀnktes och tavlorna försvinner var det dags. Allt som utgÄtt gÄr man ju igÄng pÄ lite extra. Stod mellan nÄgra olika modeller, men @yonsson hjÀlpte mig att vÀlja just denna som jag spanat pÄ lÀngst med ett avgörande "Du mÄste ju ha flaggskeppet". Ok dÄ. Det mÄste man ju. Drygt tvÄ veckors bruk nu och man Àr riktigt nöjd.

Svante överlÀmnar japanen...
IMG_3256.jpg

DSCN9988.jpg


Fungerar helt klart till bÀrs...
IMG_3221.jpg
Vad tycker du om finishen jÀmfört med andra tillverkare nu nÀr du haft din första GS ett tag?
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
nog aldrig att jag skulle köpa en Seiko, men det skedde ju... sedan lÀrde man sig vad Grand Seiko var och det kÀndes Ànnu mer avlÀgset att köpa en sÄdan... jag menar de klockorna lirar ju i en prisklass kring de kÀndare mÀrkerna...

Men trots detta sÄ finns det en Grand Seiko med i min samling idag. Vad skall jag sÀga vilken klocka, tror inte nÄgon av mina tidigare verkligen fÄtt mig att komma av mig och fastna nÀr mitt syfte verkligen var att kolla vad klockan var.

Bjuder pÄ lite bilder pÄ min SBGH267 (synd att den inte har en ballt nickname)
2BB2A78A-B370-4A97-8696-82A4B58C4B23.jpeg
9B902D97-1929-4181-B446-B2C47C5AB841.jpeg

1425F91E-F3F5-41D8-9817-DDB64359AB07.jpeg


GoKvÀll alla ;)
03EB070E-1C15-405D-B929-DDE257A2DF72.jpeg
 

hepanter

Patek
Paneristi
2-Faktor
AR pÄ insidan ... Du fÄr vÀnda dig till trÄdens absoluta fotoproffs pÄ GS för tips - @yonsson
Jag tycker alla GS med mörk tavla Àr knepiga att fota, ofta blir det reflexer av bÄde index och visare i tavlan, men den dÀr tavlan Àr helt klart vÀrt att lÀra sig fota. Snyggaste svarta tavlan i min bok :)
Man lÀr sig knepen tillslut :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
NĂ„r kommer de med en ny lenke i bedre kvalitet?
Det har vi undrat i 10 Ärs tid. Nu fick vi ju ett nytt lÄs till Astron sÄ förhoppningsvis kommer det liknande till GS ocksÄ snart. LÀnkarna fÄr vi nog dras med ett tag till. SBGH255/257 har ju precis fÄtt ny tjockare lÀnk.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Kvaliteten pÄ lÄsen senker hele fÞlelsen, det fÞles billig og ikke premium.
SÄ det Àr lÄsen och inte lÀnken du tycker kÀnns billiga? Jag kan hÄlla med om att lÄsen Àr i enklaste laget, men jag tror inte jag har nÄgon annan lÀnk dÀr man gör en mjuk avfasning av kanten mot handleden för att den ska vara bekvÀm. Att dom inte Àr spektakulÀra Àr en sak, men att sjÀlva lÀnken skulle ge ett billigt intryck tycker inte jag.
 

Isodor

Audemars
Har inget problem med lÄset eller lÀnk.
Betydligt bÀttre Àn mitt speedy lÀnk/lÄs.
5 delade lÀnken ju riktigt vacker kontra annat i klassen.
 
Topp