Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Sbgv245 aka The grey beast i solen efter kvÀllens grillningen. Skönt med vÄr.
Ref pÄ den? LÀcker, ser ut som den skulle lika gÀrna kunna vara ett vintageur eller ett modernt ur.Dagens.
den Àr vÀl inte 37mm den dÀr?GS 37mm og 100kg. Fungerer det.
Jo - en SBGW283 er 37,3mm.den Àr vÀl inte 37mm den dÀr?
trodde det var sbgx353Jo - en SBGW283 er 37,3mm.
SBGW283G | Grand Seiko
Grand Seiko official site. Made by hand for those who value perfection. Grand Seiko raises the pure essentials of watchmaking to the level of art.www.grand-seiko.com
Winner Winner Chicken Dinner.hur har du lyckats fÄ kronan pÄ vÀnster sida, Àr bilden spegelvÀnd?
âHej, jag heter Johan och kommer aldrig ha rĂ„d med min drömklocka 6186-8000 nu nĂ€r ALLA har fĂ„tt upp ögonen för vintage GS VFAâ
Seiko frÄn 1968 kammar hem en miljon
Det finns tydligen ett samlarvÀrde kring gamla Seiko-klockor. En 1968 Grand Seiko gick under klubban för runt en miljon kronor i veckan. Det var genomwww.dagensps.se
Ref pÄ den? LÀcker, ser ut som den skulle lika gÀrna kunna vara ett vintageur eller ett modernt ur.
Ser riktigt nice ut!Helt galet vad tavlan skiftar i fÀrg beroende pÄ ljus och omgivning.
Allt frÄn Silver till Rosa
keep em comingOch jag terroriserar Er fortsatt med bilder pÄ SBGA413.
Problemet löst, nu sitter klockan som den ska .PÄ stÄllÀnken till 37 mm SBGX (SBGX259 m fl) Àr det ganska enkelt att fÄ till lÀngden pÄ ett bra sÀtt med de tvÄ halvlÀnkarna, 3 halvlÀnkar motsvarar i princip 2 hela lÀnkbitar.
PÄ titanlÀnken (till SBGX355 m fl) Àr det dÀremot lite krÄngligare. HalvlÀnkarna Àr lika lÄnga som pÄ stÄlvarianten men de hela lÀnkarna Àr nÄgot kortare. Det kan dÄ behövas 3 halvlÀnkar för att helt fÄ till passningen.
Mejlade dÀrför en frÄga till AD i Sthlm om de kunde ta hem en halvlÀnk till SBGX355. Det första svaret som kom var "modellen Àr ny sÄ jag kan inte bestÀlla reservdelar Ànnu". NÀr jag sedan mejlade reservdelsnumret pÄ lÀnkbiten (samma som till de tidigare titanlÀnkarna) fick jag ett pris pÄ 2800:- . Om jag bestÀller frÄn Japan i stÀllet Àr priset ca 1450:-, naturligtvis Àr dÄ fraktkostnaden en stor del.
Som jÀmförelse kostade en extra lÀnkbit till stÄllÀnken 850:- förra Äret nÀr Klockmaster var AD.
Undrar vad det Àr som orsakat den orimliga prisskillnaden ?
SBGX355 pÄ stÄllÀnk kan ju vara ett alternativ sÄ lÀnge .
Titan, vÀrldens bÀsta kvarts, 100 mr wr, fantastisk urtavla...hade lÀnken haft mikrojustering hade det varit den perfekta klockan, eller?PÄ stÄllÀnken till 37 mm SBGX (SBGX259 m fl) Àr det ganska enkelt att fÄ till lÀngden pÄ ett bra sÀtt med de tvÄ halvlÀnkarna, 3 halvlÀnkar motsvarar i princip 2 hela lÀnkbitar.
PÄ titanlÀnken (till SBGX355 m fl) Àr det dÀremot lite krÄngligare. HalvlÀnkarna Àr lika lÄnga som pÄ stÄlvarianten men de hela lÀnkarna Àr nÄgot kortare. Det kan dÄ behövas 3 halvlÀnkar för att helt fÄ till passningen.
Mejlade dÀrför en frÄga till AD i Sthlm om de kunde ta hem en halvlÀnk till SBGX355. Det första svaret som kom var "modellen Àr ny sÄ jag kan inte bestÀlla reservdelar Ànnu". NÀr jag sedan mejlade reservdelsnumret pÄ lÀnkbiten (samma som till de tidigare titanlÀnkarna) fick jag ett pris pÄ 2800:- . Om jag bestÀller frÄn Japan i stÀllet Àr priset ca 1450:-, naturligtvis Àr dÄ fraktkostnaden en stor del.
Som jÀmförelse kostade en extra lÀnkbit till stÄllÀnken 850:- förra Äret nÀr Klockmaster var AD.
Undrar vad det Àr som orsakat den orimliga prisskillnaden ?
SBGX355 pÄ stÄllÀnk kan ju vara ett alternativ sÄ lÀnge .
Jag har sjĂ€lv lĂ€nge funderat pĂ„ SBGN003, Ă€lskar utseendet. Nu menar jag inte alls att kliva pĂ„ nĂ„gra tĂ„r hos Ă€gare (och man ska bara köpa vad man sjĂ€lv kĂ€nner Ă€r rĂ€tt osv!) men jag har definitivt funderat lite över varför det Ă€r sĂ„ hög ruljans pĂ„ just denna modell.. Det mĂ„ste ju vara den klart mest sĂ„lda GS:en pĂ„ KS?Hej, sitter redan pĂ„ en sbgx259 idag, som jag Ă€lskar sĂ„klart, men nu sneglar jag pĂ„ en SBGN003. Skulle ni sĂ€ga att det blir overkill att ha dom bĂ„da? Visst GMT och olika tavlorâŠmen samma verk..