Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Wtf? à sÄ rekommenderar du high-beat till mig??Kvarts Àr grymt om man har mÄnga klockor och inte orkar hÄlla igÄng alla. FÄr jag vÀlja sÄ kvarts>springdrive>28800>hi-beat.
@yonsson Àr virrig. Han tar inte koolhetsfaktorn i beaktande. DÄ hade hi-beat legat i toppWtf? à sÄ rekommenderar du high-beat till mig??
![]()
Jag vÀljer aldrig GS utifrÄn verk, vÀljer utifrÄn boett.Wtf? à sÄ rekommenderar du high-beat till mig??
![]()
Smarrig som faen, hur kÀnns de sÄhÀr efterÄt? FÄr hon stanna?Wtf? à sÄ rekommenderar du high-beat till mig??
![]()
KÀnns riktigt bra. LÄset suger dock pung som pÄ alla. Handleden Àndrar storlek rÀtt sÄ mycket under dagen, ibland blir den för lös, ibland som en gummisnodd. NÀr man vant sig vid olika typer av push-lÄs sÄ Àr det svÄrt att uppskatta andra lÄs. Men i övrigt Àr den tip top.Smarrig som faen, hur kÀnns de sÄhÀr efterÄt? FÄr hon stanna?
Quartz Àr grymt! Jag har sjÀlv SBGV005 (samma som SBGV205 men med SEIKO-tavlan) och Àr supernöjd! Sitter vÀldigt bekvÀmt!Nu kanske detta Àr att svÀra i kyrkan, men jag har funderat lite pÄ quartz-modellerna. Dels för priset men mycket för att det lockar att ha en klocka som diffar under 10 sekunder pÄ ett helt Är.
Jag har spanat lite pÄ SBGV205 (hittat genom sortering pÄ chrono24) - men finns det nÄgra andra modeller vÀrda att kika pÄ?![]()
![]()
VintagefrĂ„ga! Funderar pĂ„ att byta ut den hĂ€r mot en manuell, utan datum men fortfarande hi-beat och klassisk âgrammar of designâ. Ăr det modellen 4520-8000 jag söker, eller finns fler att kolla upp? NĂ„n som vĂ„gar sig pĂ„ en gissning vad gĂ€ller pris om man söker en knivskarp boett? (Min Ă€r lĂ€tt polerad, nĂ€sta mĂ„ste vara perfekt...)
Ja, det Àr vÀl 4520-8000 som gÀller... tycker inte jag ser sÄ mÄnga (kikar dock sÀllan japan) men runt 10, kanske lite mer borde de ju kosta för ett fint (orört) ex. (kanske no date Àr dyrare, baserar min uppskattning pÄ 4522:an ocksÄ)
Kan du hitta en GS44 skall du nog hugga pÄ en sÄdan ocksÄ - dock inte high-beat...
FUSK!Fotar min SBGW047 snart![]()
Kvarts Àr grymt om man har mÄnga klockor och inte orkar hÄlla igÄng alla. FÄr jag vÀlja sÄ kvarts>springdrive>28800>hi-beat.
Driftkostnaden Àr vÀl lÀgre?Varför 28800>hi-beat?![]()
Hi-beat Àr dyrare i driftVarför 28800>hi-beat?![]()
Ja, det Àr vÀl 4520-8000 som gÀller... tycker inte jag ser sÄ mÄnga (kikar dock sÀllan japan) men runt 10, kanske lite mer borde de ju kosta för ett fint (orört) ex. (kanske no date Àr dyrare, baserar min uppskattning pÄ 4522:an ocksÄ)
Kan du hitta en GS44 skall du nog hugga pÄ en sÄdan ocksÄ - dock inte high-beat...
Tack för info! För min del kÀnns 45 mer aktuellt Àn 44 eftersom jag prioriterar hi-beat före sÀllsynthet, bara bra att de Àr lite lÀttare/mindre svÄra att hitta. MÄste sÄklart inte vara heelt perfekt heller, men gÀrna lita vassare Àn nuvarande 61a. Din ser superfin ut @kuma-kun, den skulle jag vara toknöjd medEn 45a med knivskarp boett för 10k lÄter billigt i mina öron, jag skulle utan att tveka betala mer Àn 15 för en fin en.
Det skiljer rejÀlt i pris mellan medelmÄttiga exemplar och riktigt bra eftersom och perfekta boetter finns det inte mÄnga av.
44 GS aer betydligt dyrare an 45 för dom Àr mer sÀllsynta.
BÄde 45or och 44or gillar jag mer Àn 61or för att dom Àr tunnare och sitter bekvÀmare pÄ handleden.
Gammal bild pa en av mina 45or.
[/url]![]()
FörstÄr det, fina vinklar!HÀr Àr min 4522... blev lite inspirerad,
RÀtt nöjd med den hÀr boetten!
![]()
Grattis! Och galet vilket drag de Àr i den hÀr trÄden nu. Massor med nyinvigdaNy familjemedlem
Stort tack till Svante och klockmaster globen! (Sbga211 "snowflake")
![]()
Ny familjemedlem
![]()
Den verkar sitta lika bra och som en Astron trots sin storlek, riktigt coolKör SBGC013 idag.
![]()
Herre min je vilken klocka det e..
Gillar Ă€ven att den inte Ă€r sjĂ€lvklar ens i Seiko-kretsar med sina minst sagt âstadigaâ pushers.
Grattis! Bra valNy familjemedlem
![]()
Tack!Grattis! Och galet vilket drag de Àr i den hÀr trÄden nu. Massor med nyinvigda![]()
Tack! Ja den Àr underbarStort grattis. Fantastisk klocka.
Vansinnigt fin! Ăr urtavlan tillverkad av nĂ„gon slags supertunn marmor eller nĂ„got?Ny familjemedlem
![]()
De Àr ju bra pÄ passform Àven pÄ stora ur. Den Àr egentligen över grÀnsen för mig men i detta fall skiter jag it. För coolDen verkar sitta lika bra och som en Astron trots sin storlek, riktigt cool![]()
InstÀmmer, följde det med halvlÀnkar eller vad kostar dessa hos AD? @yonssonKÀnns riktigt bra. LÄset suger dock pung som pÄ alla. Handleden Àndrar storlek rÀtt sÄ mycket under dagen, ibland blir den för lös, ibland som en gummisnodd. NÀr man vant sig vid olika typer av push-lÄs sÄ Àr det svÄrt att uppskatta andra lÄs. Men i övrigt Àr den tip top.