JesperO
Guld
GS-Jul sÄklart!![]()
Stiligt julmatchat!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
GS-Jul sÄklart!![]()
Stiligt julmatchat!!
Super najs![]()
God jul frÄn mig och SBGN007![]()
God jul klockvÀnner! Om jag postar detta inlÀgg i fel del av forumet fÄr ni naturligtvis flytta det.
Det Àr sÄ att jag har en Grand Seiko SBGX059 som jag verkligen Àlskar. Jag har ÀndÄ sedan jag köpte den burit den pÄ lÀnk, men, grejen Àr att jag har Àrligt talat aldrig varit 100% nöjd med hur lÀnken har suttit pÄ min handled. LÀnken Àr grym, men problemet Àr att eftersom den saknar mikrojusteringar sÄ sitter den antingen för tajt eller för löst pÄ min arm.
Jag har tidigare nÀstan alltid burit mina klockor pÄ natoband, dÄ jag tycker det Àr bÄde praktiskt, bekvÀmt och snyggt. Men jag har Ä andra sidan aldrig haft en sÄ dressig och dyr klocka (för mig) tidigare dÄ jag mest haft dykare.
Kan man ha ett natoband pÄ denna GS som jag har tror ni? Jag tÀnker pÄ lite mer "diskreta" natoband i mörka fÀrger, eller kanske ett brunt, lite finare lÀdernato. Skulle man kunna ha det till vardags och nÀr man uppklÀdd i kostym t.ex? Eller skulle det se konstigt ut? Vad anser ni?
God jul pÄ er !
Trevlig! Ăr det stĂ„l?Grattis
âLillebrorsanâ SBGW033 sĂ€ger hej.
![]()
J.. . r va fin![]()
God jul frÄn mig och SBGN007![]()
![]()
![]()
Ăr vĂ€l bara att testa. PĂ„ vissa modeller blir det kanon och pĂ„ andra knas.
Jepp, nr 1057 av de 1300 som tillverkades.Trevlig! Ăr det stĂ„l?
Ăr priser runt 30?Jepp, nr 1057 av de 1300 som tillverkades.
Ingen koll pĂ„ begagnat. Lyckades hitta en ny.Ăr priser runt 30?![]()
Som @yonsson tidigare sa, bara att testa och se vad du tycker. Du nĂ€mner att du inte brukar bĂ€ra klocka pĂ„ lĂ€nk och jag tror det Ă€r dĂ€r problemet ligger. Det Ă€r en vanesak. Ăven med mikrojustering sĂ„ fĂ„r man sĂ€llan samma komfort som ett lĂ€der eller tyg ger eftersom dom "flexar" lite och dessutom inte har samma tyngd som en stĂ„l-lĂ€nk. Ingen av mina klockor med stĂ„l-lĂ€nk bĂ€rs pĂ„ samma sĂ€tt som titan-lĂ€nk eller lĂ€derband.God jul klockvĂ€nner! Om jag postar detta inlĂ€gg i fel del av forumet fĂ„r ni naturligtvis flytta det.
Det Àr sÄ att jag har en Grand Seiko SBGX059 som jag verkligen Àlskar. Jag har ÀndÄ sedan jag köpte den burit den pÄ lÀnk, men, grejen Àr att jag har Àrligt talat aldrig varit 100% nöjd med hur lÀnken har suttit pÄ min handled. LÀnken Àr grym, men problemet Àr att eftersom den saknar mikrojusteringar sÄ sitter den antingen för tajt eller för löst pÄ min arm.
Jag har tidigare nÀstan alltid burit mina klockor pÄ natoband, dÄ jag tycker det Àr bÄde praktiskt, bekvÀmt och snyggt. Men jag har Ä andra sidan aldrig haft en sÄ dressig och dyr klocka (för mig) tidigare dÄ jag mest haft dykare.
Kan man ha ett natoband pÄ denna GS som jag har tror ni? Jag tÀnker pÄ lite mer "diskreta" natoband i mörka fÀrger, eller kanske ett brunt, lite finare lÀdernato. Skulle man kunna ha det till vardags och nÀr man uppklÀdd i kostym t.ex? Eller skulle det se konstigt ut? Vad anser ni?
God jul pÄ er !
Snygg grattis!Nyinkommet - SBGW231 - riktigt nöjd!!
![]()
Inte ens ett lÀdernato dÄ?GS med NATO Àr big No No.
Sant. Jag fÄr helt enkelt kÀnna av. Om natoband inte funkar.. sÄ blir det nog ett elegant lÀderband istÀllet. Fina klockor du har! SÄg ju sjukt bra ut med nato!![]()
![]()
Ăr vĂ€l bara att testa. PĂ„ vissa modeller blir det kanon och pĂ„ andra knas.
Som @yonsson tidigare sa, bara att testa och se vad du tycker. Du nĂ€mner att du inte brukar bĂ€ra klocka pĂ„ lĂ€nk och jag tror det Ă€r dĂ€r problemet ligger. Det Ă€r en vanesak. Ăven med mikrojustering sĂ„ fĂ„r man sĂ€llan samma komfort som ett lĂ€der eller tyg ger eftersom dom "flexar" lite och dessutom inte har samma tyngd som en stĂ„l-lĂ€nk. Ingen av mina klockor med stĂ„l-lĂ€nk bĂ€rs pĂ„ samma sĂ€tt som titan-lĂ€nk eller lĂ€derband.![]()
Inte ens ett lÀdernato dÄ?
Hehe jag förstĂ„r! Ărligt talat sĂ„ blir det nog ett tvĂ„delat lĂ€derband frĂ„n Hirsch istĂ€llet.GĂ€ller Ă€ven lĂ€der varianten, ledsen .
Hehe jag förstĂ„r! Ărligt talat sĂ„ blir det nog ett tvĂ„delat lĂ€derband frĂ„n Hirsch istĂ€llet.
JÀklar va fint! Tack för inspirationenNu Àr du pÄ rÀtt spÄrMin GS GMT med Hirsch.
![]()
Förresten, kom den dÀr gmtn pÄ lÀder eller lÀnk?JÀklar va fint! Tack för inspirationen
LÀnk. Det kanske följde med ett lÀder ocksÄ, fÄr kolla i kartongen.JÀklar va fint! Tack för inspirationen
Förresten, kom den dÀr gmtn pÄ lÀder eller lÀnk?
Kul! Fundeesde lÀnge pÄ den men vÀntar pÄ en SBGW235 dÄ jag fÄr lÀnkmöjligheten ocksÄ.Nyinkommet - SBGW231 - riktigt nöjd!!
![]()
Kul! Fundeesde lÀnge pÄ den men vÀntar pÄ en SBGW235 dÄ jag fÄr lÀnkmöjligheten ocksÄ.
Udda storleken 19mm,sÄ finns inte sÄ mÄnga att vÀlja pÄ. Favoriten Àr G.S
Vad Àr det för bredd pÄ spÀnnet?