• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

E990C1BC-E1C5-4339-A743-7809C1D1A76E.jpeg
GS-Jul sÄklart!

Stiligt julmatchat!!

God jul klockvÀnner! Om jag postar detta inlÀgg i fel del av forumet fÄr ni naturligtvis flytta det.

Det Àr sÄ att jag har en Grand Seiko SBGX059 som jag verkligen Àlskar. Jag har ÀndÄ sedan jag köpte den burit den pÄ lÀnk, men, grejen Àr att jag har Àrligt talat aldrig varit 100% nöjd med hur lÀnken har suttit pÄ min handled. LÀnken Àr grym, men problemet Àr att eftersom den saknar mikrojusteringar sÄ sitter den antingen för tajt eller för löst pÄ min arm.

Jag har tidigare nÀstan alltid burit mina klockor pÄ natoband, dÄ jag tycker det Àr bÄde praktiskt, bekvÀmt och snyggt. Men jag har Ä andra sidan aldrig haft en sÄ dressig och dyr klocka (för mig) tidigare dÄ jag mest haft dykare.

Kan man ha ett natoband pÄ denna GS som jag har tror ni? Jag tÀnker pÄ lite mer "diskreta" natoband i mörka fÀrger, eller kanske ett brunt, lite finare lÀdernato. Skulle man kunna ha det till vardags och nÀr man uppklÀdd i kostym t.ex? Eller skulle det se konstigt ut? Vad anser ni?

God jul pÄ er !

God jul klockvÀnner! Om jag postar detta inlÀgg i fel del av forumet fÄr ni naturligtvis flytta det.

Det Àr sÄ att jag har en Grand Seiko SBGX059 som jag verkligen Àlskar. Jag har ÀndÄ sedan jag köpte den burit den pÄ lÀnk, men, grejen Àr att jag har Àrligt talat aldrig varit 100% nöjd med hur lÀnken har suttit pÄ min handled. LÀnken Àr grym, men problemet Àr att eftersom den saknar mikrojusteringar sÄ sitter den antingen för tajt eller för löst pÄ min arm.

Jag har tidigare nÀstan alltid burit mina klockor pÄ natoband, dÄ jag tycker det Àr bÄde praktiskt, bekvÀmt och snyggt. Men jag har Ä andra sidan aldrig haft en sÄ dressig och dyr klocka (för mig) tidigare dÄ jag mest haft dykare.

Kan man ha ett natoband pÄ denna GS som jag har tror ni? Jag tÀnker pÄ lite mer "diskreta" natoband i mörka fÀrger, eller kanske ett brunt, lite finare lÀdernato. Skulle man kunna ha det till vardags och nÀr man uppklÀdd i kostym t.ex? Eller skulle det se konstigt ut? Vad anser ni?
God jul pÄ er !
918499F7-ABE2-4464-BDE2-7B24278A20E2.jpeg
7916CE12-E578-4F93-A12D-37B15885C0EB.jpeg

Är vĂ€l bara att testa. PĂ„ vissa modeller blir det kanon och pĂ„ andra knas.

God jul pÄ er !
Som @yonsson tidigare sa, bara att testa och se vad du tycker. Du nĂ€mner att du inte brukar bĂ€ra klocka pĂ„ lĂ€nk och jag tror det Ă€r dĂ€r problemet ligger. Det Ă€r en vanesak. Även med mikrojustering sĂ„ fĂ„r man sĂ€llan samma komfort som ett lĂ€der eller tyg ger eftersom dom "flexar" lite och dessutom inte har samma tyngd som en stĂ„l-lĂ€nk. Ingen av mina klockor med stĂ„l-lĂ€nk bĂ€rs pĂ„ samma sĂ€tt som titan-lĂ€nk eller lĂ€derband. :)

GS med NATO Àr big No No.
Inte ens ett lÀdernato dÄ?

918499F7-ABE2-4464-BDE2-7B24278A20E2.jpeg
7916CE12-E578-4F93-A12D-37B15885C0EB.jpeg

Är vĂ€l bara att testa. PĂ„ vissa modeller blir det kanon och pĂ„ andra knas.
Sant. Jag fÄr helt enkelt kÀnna av. Om natoband inte funkar.. sÄ blir det nog ett elegant lÀderband istÀllet. Fina klockor du har! SÄg ju sjukt bra ut med nato!

Som @yonsson tidigare sa, bara att testa och se vad du tycker. Du nĂ€mner att du inte brukar bĂ€ra klocka pĂ„ lĂ€nk och jag tror det Ă€r dĂ€r problemet ligger. Det Ă€r en vanesak. Även med mikrojustering sĂ„ fĂ„r man sĂ€llan samma komfort som ett lĂ€der eller tyg ger eftersom dom "flexar" lite och dessutom inte har samma tyngd som en stĂ„l-lĂ€nk. Ingen av mina klockor med stĂ„l-lĂ€nk bĂ€rs pĂ„ samma sĂ€tt som titan-lĂ€nk eller lĂ€derband. :)

Jo absolut...sÄ kan det nog vara. LÀder och natoband formas ju sÄ bra efter handleden. Men jag har bestÀmt mig att iaf testa ett lite finare lÀdernato alternativt lÀderband pÄ klockan och kÀnna av. Postar upp lite bilder pÄ resultatet dÄ!

Senast redigerad av en moderator:
Provar GS i Japan. Och presage. Provade de ny emalj presage och lite olika GS. Var ursprungligen intresserad av SBGR253, men kom pÄ andra tankar efter att ha provat SBGA211. SvÀrtan och tjockleken fick SBGR235 att bli lite bulligare Àn jag tÀnkt mig.

Vinnarna sÄ lÄngt SARA015 och SBAG211. Presagen hade vÀldigt trevlig tjocklek. Eller ja brist dÀrav. Hade inte planerat sÄ vÀl för bilder, men hÀr 2 GS snowflakes jag provade pÄ Isetani.

Bilagor

• IMG_7175_DxO.jpg
    IMG_7175_DxO.jpg
    189.8 KB · Visningar: 4
  • IMG_7176_DxO.jpg
    IMG_7176_DxO.jpg
    221.1 KB · Visningar: 3
Tillbaka
Topp