• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

🩁 Grand Seiko - trĂ„den

Precis ersatt en halvlÀnk med en hellÀnk pÄ min sbgv001. Lupp, pincett, 1,2mm mejsel. Med en Àngels tÄlamod och ett vitt underlag sÄ gick det bra. Behövs Àven ett stöd sÄ den ligger stadigt pÄ sida. Extrem smÄ skruvar som tillsammans hÄller den lilla stÄlpinnen som hÄller ihop lÀnkbitarna. Ingen loctite eller liknande viljet jag trodde.
Gör inte detta utan lupp eller ett bra förstoringsglas! Detta var de minsta skruvarna jag nÄgÄnsin varit pÄ.
JasÄ, jag har haft locktite pÄ alla nya GS-lÀnkar jag plockat isÀr. Brukar lÀgga skruvarna i aceton för att lösa upp locktiten.

Jag börjar fundera pÄ att slÀppa sargen lite, köpa en ny klocka utan datum...
177F663F-480D-464A-A2B1-AA93F1DD72B5.jpeg

Sbgx 319 har börjat klia ha begÀret, och pÄ lÀder Àr den riktigt bra.
5930FC43-6DCA-4BD7-9180-E7AD1955C41D.jpeg

Skamlöst snodda bilder ifrÄn Japanska instagramkonton dÄ det verkar vara en JDM modell
Jag fick beskrivet att tavlans fÀrg ligger mellan silver och champagne, alltsÄ Àggskalsvit sunburst
Snygg visste inte det fanns Nodates, hopps de slÀpper divers utan datum snart

Äntligen har man fĂ„tt till lĂ„set perfekt. Flyttat allt en halv bit bakĂ„t och jag slipper fĂ„ klykan rakt in i handleden. BekvĂ€mlighetsbetyg 9,5/10. FĂ„r se hir det blir pĂ„ sommaren nĂ€r handleden svullnar likt en tonĂ„rings #*% pĂ„ kollodans.
22BD712A-4AF1-4CB1-90FD-4CF0115C3B57.jpeg

Äntligen har man fĂ„tt till lĂ„set perfekt. Flyttat allt en halv bit bakĂ„t och jag slipper fĂ„ klykan rakt in i handleden. BekvĂ€mlighetsbetyg 9,5/10. FĂ„r se hir det blir pĂ„ sommaren nĂ€r handleden svullnar likt en tonĂ„rings #*% pĂ„ kollodans.
22BD712A-4AF1-4CB1-90FD-4CF0115C3B57.jpeg
Förhoppningsvis sammanfaller sommarsvÀllan med att julfetman minskar sÄ att det tar ut varandra. ;)

Jag vet inte vad jag gör rÀtt (eller fel), men jag har i princip aldrig nÄgot problem med klockor pÄ lÀnk nÀr den vÀl Àr justerad. Brukar ha dom sÄ boetten vilar mot knölen men kan skakas över nÀr man Àr kall, nÄgot tightare förstÄs nÀr man Àr varm, men aldrig kÀnt behov att efterjustera vid olika Ärstider osv. Antingen svÀller jag mindre Àn vad genomsnittet verkar göra eller sÄ Àr jag inte krÀsen nog :rolleyes:
Men bra sitter dom :cigar:
3CCDE1A3-20A8-42F0-BEE5-6D2C3A6513A9.jpeg

Sbgv223

Jag vet inte vad jag gör rÀtt (eller fel), men jag har i princip aldrig nÄgot problem med klockor pÄ lÀnk nÀr den vÀl Àr justerad. Brukar ha dom sÄ boetten vilar mot knölen men kan skakas över nÀr man Àr kall, nÄgot tightare förstÄs nÀr man Àr varm, men aldrig kÀnt behov att efterjustera vid olika Ärstider osv. Antingen svÀller jag mindre Àn vad genomsnittet verkar göra eller sÄ Àr jag inte krÀsen nog :rolleyes:
Men bra sitter dom :cigar:
3CCDE1A3-20A8-42F0-BEE5-6D2C3A6513A9.jpeg

Sbgv223
Samma hÀr. Har dock mÀrkt nÄngÄng nÀr jag tyckt en lÀnk varit aningen för slapp och minskat den lite att det blir precis för tajt nÀr man blir varm. Men tycker det Àr skönt nÀr klockorna Àr lite lösa pÄ.

HÀr om dagen sÄ bytte jag ut en halvlÀnk mot en hel just pga detta. Hmm, kÀnns som motsÀger mig sjÀlv nÀr jag lÀser detta nu :p
IMG_20181205_205222.jpg
IMG_20181130_111831.jpg

Tillbaka
Topp