• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Visst Àr det denna som legat lÀnge pÄ Tradera för drygt 27000 kr?
https://snyggaur.se/product/breitling-emergency-med-utc/

Screenshot_20190829_174045.jpg
Screenshot_20190829_174114.jpg
Tror inte den hade utc.
 

ScubaKing

Audemars
Vilken storlek och typ av mejsel anvÀnder ni nÀr ni kortar lÀnkar pÄ Breitling? Jag brukar alltid lyckas men sitter nu med en lÀnk dÀr ingen mejsel verkar passa o_O
LÀnken i frÄga heter 173A.

ss.jpg


s-l1600 (1).jpg
 
Senast Àndrad:
Hej!
Nu Àr det dags för mig att köpa min första Breitling ( Àr de tÀnkt iaf :) , men vem vet :angel:)
Jag köpte en Victorinox pÄ Krons för ett par Är sedan och intresset för klockor har vuxit sig pÄ mig :) och nu Àr det dags att gÄ vidare.

Jag tÀnkte ifall det finns nÄgon "expert" gÀrna inom Breitling som skulle kunna ge mig rÄd kring en klocka som jag fastnat för.

Allt gott,
Dufvan
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej!
Nu Àr det dags för mig att köpa min första Breitling ( Àr de tÀnkt iaf :) , men vem vet :angel:)
Jag köpte en Victorinox pÄ Krons för ett par Är sedan och intresset för klockor har vuxit sig pÄ mig :) och nu Àr det dags att gÄ vidare.

Jag tÀnkte ifall det finns nÄgon "expert" gÀrna inom Breitling som skulle kunna ge mig rÄd kring en klocka som jag fastnat för.

Allt gott,
Dufvan
Dra till Globen, prova och köp, kan inte bli sÄ fel. De har sÄlt Breitling i evigheter och alla dÀr har kanonkoll pÄ Breitling.
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
NÄgra andra spontana reaktioner annars om klockan förutom att den ska utgÄ eller ej :)?

Egentligen inte. Det Àr en kvarts, som du förmodligen vet. LÀnken med mera Àr som pÄ vilken Breitling som helst, finishen likasÄ. SÄ om du gillar 44mm och du gÀrna vill ha kvarts sÄ Àr det vÀl bara att tuta och köra. Jag personligen gillar kvarts Àven om jag inte Àger nÄgon just nu men andrahandsvÀrdet sjunker kanske lite mer Àn om det hade varit en automatare. Det du kan göra Àr att fundera pÄ vad som tilltalar dig (och eventuellt inte) pÄ just den hÀr klockan sÄ kanske du kan fÄ lite andra förslag.
 
Egentligen inte. Det Àr en kvarts, som du förmodligen vet. LÀnken med mera Àr som pÄ vilken Breitling som helst, finishen likasÄ. SÄ om du gillar 44mm och du gÀrna vill ha kvarts sÄ Àr det vÀl bara att tuta och köra. Jag personligen gillar kvarts Àven om jag inte Àger nÄgon just nu men andrahandsvÀrdet sjunker kanske lite mer Àn om det hade varit en automatare. Det du kan göra Àr att fundera pÄ vad som tilltalar dig (och eventuellt inte) pÄ just den hÀr klockan sÄ kanske du kan fÄ lite andra förslag.


KÀnns som de Àr tuta och köra :) prislappen kÀnns vÀl helt OK?
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Inte mÄnga Super Ocean i trÄden Ànnu, va?
Tycker den Ă€r riktigt fin. Även om 6:an skulle ha designats annorlunda.
SÀljarna hade helt missat att den Àr sned. Men som vanligt, whats been seen can't be unseen.
20190829_204530.jpg
Kunde inte riktigt förlika mig med indexen nÀr den presenterades pÄ basel 019 men efter en del bilder tycker jag den Àr cool!:cigar:
Skulle verkligen kunna tÀnka mig en sÄdan!. Inser att de vÀl tilltagna indexen medför en hel del lysmassa vilket förstÀrker tooligheten. Gillar hur matt allt Àr och inte blingit, dessutom Àr bezeln Àr grym med sina upphöjda borstade siffror och markeringar. Inget Breit-bling sÄ lite annorlunda Àr inget fel o va.....?
 
Senast Àndrad:
Topp