• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

hur kan man ogilla dessa underbara chronomater?
20190819_130903.jpg
20190919_231559.jpg
20190927_200432.jpg

dock Àr panda navin nice men jag tycker chronomaten Àr den bÀsta klockan breitling slÀppt frÄn schneider tog över tills idag!

Vet nÄgon hur det ser ut med kronhalsarna pÄ Chronomat 44 modellerna?
Behöver hela boetten bytas ut om bara kronhalsen behöver bytas?
Det kan ju bli en dyr historia om/nÀr gÀngorna ger med sig med tiden.
Har hört att det Àr sÄ pÄ Avenger serien men har inte hört nÄgot om Chronomat.

PÄ tal om Chronomater, Àr det nÄgon som vet hur det ligger till med kronhalsarna?

Mycket skönare pÄ gummi!
NÄgon hÀr som har erfarenhet av garantireparation av "klick-mekanismen" pÄ vridringen? Vid uppackningen igÄr sÄ var vridringen ur funktion.
Klockan Àr frÄn 2019, och jag har 2-Ärs vÀrldsgaranti, som det verkar i dokumenten.
Efter lite googlande i Àrendet sÄ verkar det ganska vanligt fel, och inte alltid sjÀlvklart att Breitling ser detta som ett garantiÀrende.
Enligt min lokala AD sÄ Àr det ingen idé att skicka in klockan före Jul, dÄ den bara skulle ligga dÀr och vÀnta.
Alternativet Àr ju att skicka tillbaka klockan till den Italienska sÀljaren (Plus Watch), men dom vill inte kÀnnas vid att dom har skickat en klocka med trasig vridring... vilket skulle innebÀra tvist.
Suck...
DSC_0338~3.JPG

Senast Àndrad:
@Hangarhunden funkar inte ringen, eller Ă€r det inga ”klick”? Skruvade aldrig isĂ€r min wolf, men har sett pĂ„ en Skyland och en Crosswind att ”tungan” som ska hĂ„lla ”klickringen” pĂ„ plats mot boetten (under vridringen alltsĂ„) gĂ„tt av. Jag gjorde en bonnafix och vek ned en annan liten bit av ”klickringen” i avsett hĂ„l. Presto.
Enda som kan bli knas Àr att klicken kanske inte blir exakt mot nolllÀget pÄ vridringen.
För fix behöver du en tÄng, en BRA skruvmejsel och loctite. Och tejp utifall du skulle slinta.
Och hÀndighet och mod/dumhet.

Varför köper ingen @Weberg ’s klocka? Hade gĂ€rna slagit till, men behöver isf stukturera om och hustla litet, vilket jag inte orkar...
Ja, lite mÀrkligt. Kanske mer av en sommarklocka? Jag vet inte. Hursomhelst sÄ blev det lite bandpyssel ist, och det Àr ju alltid mysigt. Bjuder pÄ lite inspo!
IMG_20191130_194637.jpg

IMG_20191130_143843.jpg

IMG_20191130_143142.jpg

IMG_20191130_142924.jpg
IMG_20191130_143117.jpg

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp