• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Det ligger en charmig Chronomat till vettigt pris pÄ blocket just nu. Bland de tidigare varianterna. (Jag har ingen aning om vem sÀljaren Àr och har inte sett klockan live).


https://www.blocket.se/annons/stockholm/breitling_chronomat_81950/87296699

A4A01D23-4087-486C-ADD4-74E9DCF1FB4E.jpeg
 
Har under en tid funderat pÄ en steelfish 44mm
titta pÄ annoser pÄ forumet mellan 14-16k men dÄ det varit fullt i klocklÄdan har jag inte dragit klubban i bordet pÄ nÄgon av dessa.
Nu har jag sÄlt av lite och börjat kolla lite mer ;)
Men nu ligger det tre annonser ute pÄ 20-21k pÄ samma klockor som cirkulerat hÀr innan.
Har modellen ökat i vÀrde eller ska man bara vÀnta pÄ "rÀtta sÀljaren"

Mvh
 
Har under en tid funderat pÄ en steelfish 44mm
titta pÄ annoser pÄ forumet mellan 14-16k men dÄ det varit fullt i klocklÄdan har jag inte dragit klubban i bordet pÄ nÄgon av dessa.
Nu har jag sÄlt av lite och börjat kolla lite mer ;)
Men nu ligger det tre annonser ute pÄ 20-21k pÄ samma klockor som cirkulerat hÀr innan.
Har modellen ökat i vÀrde eller ska man bara vÀnta pÄ "rÀtta sÀljaren"

Mvh
Den ena Àr ju iaf relativt nyservad vilket borde öka vÀrdet nÄgot, jag hade iaf sett det som ett + sen om hoppet frÄn 15-20 k Àr vÀrt det Àr ju upp till köparen att avgöra, jag Àr ingen expert men en Steelfish nyservad fullset för 20k Àr hyffsat rimligt . Kanske inte var sÄ bra svar pÄ din frÄga, tillgÄng och efterfrÄgan ;)

Edit: priset kan ju eventuellt vara förhandlingbart och vara ett högre "utgÄngpris" men det har ju sÄklart inte jag nÄgon aning om ;)
 
Har under en tid funderat pÄ en steelfish 44mm
titta pÄ annoser pÄ forumet mellan 14-16k men dÄ det varit fullt i klocklÄdan har jag inte dragit klubban i bordet pÄ nÄgon av dessa.
Nu har jag sÄlt av lite och börjat kolla lite mer ;)
Men nu ligger det tre annonser ute pÄ 20-21k pÄ samma klockor som cirkulerat hÀr innan.
Har modellen ökat i vÀrde eller ska man bara vÀnta pÄ "rÀtta sÀljaren"

Mvh
Tror tyvÀrr att det ligger i tiden.
Finns ju en friskus som försöker krÀnga en sliten och hÀrjad 2254.00, dessutom med rasslig lÀnk, för 27' :(
Man blir ju nÀstan ledsen...
SÄ tyvÀrr tror jag det Àr en trend. Geniunt intresse? Not so much...
 
Tror tyvÀrr att det ligger i tiden.
Finns ju en friskus som försöker krÀnga en sliten och hÀrjad 2254.00, dessutom med rasslig lÀnk, för 27' :(
Man blir ju nÀstan ledsen...
SÄ tyvÀrr tror jag det Àr en trend. Geniunt intresse? Not so much...

SÄ klart försöker vi sÀket alla göra en 5hunka om det gÄr pÄ en flipp, vilket ibland gÄr + men Àven ofta ett -
Men nÀr det pinnar ivÀg 25% sÄ Àr det lite trÄkigt.

Vi fÄr se var marknaden styr i framtiden ;)
 
Hej Breitling fantaster :)

Jag funderar pÄ att slÄ till pÄ en vintage Premier ref 788. Men jag undrar vad man ska rÀkna med för kostnad för en service? Och vart ni rekommenderar att göra den.
 
Hej Breitling fantaster :)

Jag funderar pÄ att slÄ till pÄ en vintage Premier ref 788. Men jag undrar vad man ska rÀkna med för kostnad för en service? Och vart ni rekommenderar att göra den.
Kul med vintage! Service riskerar att bli rÀtt dyrt om du ska göra det rÀtt hos en bra urmakare. Jag har en premier 777 som jag servat och det var en rÀtt saftig kostnad.
 
Okej förstÄr! Vilken urmakare anvÀnde du och vad fick du betala?
Antikurmakaren i Malmö har varit bra. Dock skulle verksamheten lÀgga ner vid Ärsskiftet sÄ jag Àr inte sÀker pÄ att han finns kvar. Finns sÀkert andra som kan komma med inspel frÄn andra orter. Annars Àr nog vintageavdelningen bra att frÄga i ocksÄ.
 
pÄ bilderna hade hela urtavlan samma fÀrg, vilket kanske indikerar ett urverk som inte Àr inhouse. VÄgar man hoppas pÄ att priset Àr nÄgot lindrigare Àn tidigare re-issues..
tror nog dom moderna panda reglerna inte gÀller denna!

vad jag har förstÄtt sÄ Àr det no-date versionen som det ska göras re-issue pÄ!
 
Àr vÀldigt tveksam till denna nya re-make avi'n som nu lÀr komma.

förstÄr inte vf dom aka hÄlla pÄ med detta för Àrligttalat sÄ lÀr den ju blinrent för dyr!
lÀr nog lista lite över 80 som den förra som kom 2019.

hela linjen kÀnns för spretig nu med massa konsyiga modeller som Àr för generiska för att kÀnnas som en breitling.

varför lÀggs det ej mer krut pÄ att fÄ till en 3-hands med in-house till vettigt pris?


ser framemot slÀppet av nya chronomaten detta Äret men Àr samtidigt rÀdd för att kern Ä co kommer göra den rent för stor.
Tror att om man slÀppt en chronomat som Àr runt 40 sÄ hade man nog kunnat sÀlja mÄnga nu nÀr det Àr svÄrt att fÄ tag i daytonas.

en chronomat linje dÀr man kanske hade kunnat fÄ göra lite fler egna val som kund och tex vÀlja
pilot eller en modern rolloux
utc elller ej
helt borstad eller helt polerad


Men tyvÀrr sÄ lÀr detta ej hÀnda för detta Àr cvc-breitling....
 
Tillbaka
Topp