• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Jag Àr lite förvÄnad över att Breitling slÀpper sÄ mÄnga stora modeller (fortfarande). Samtidigt sÄ har de aktuella försÀljningssiffror och bra koll pÄ marknaden sÄ de vet vad folk vill ha och vad som sÀljer, sÄ uppenbarligen finns det mÄnga som vill ha sÄ stora klockor.

Personligen skulle jag hellre se att man sneglar pÄ 80-90-talet och försiktigt moderniserar utifrÄn det (med nyare material, gummiremmar, moderna fÀrger, alltsÄ ungefÀr som tex Raven eller som man gradvis gjort med Aerospace). Lite mindre storlek. Mer slimmad boettform. SlÀpper massor av roliga special editions (som det ocksÄ drÀllde av pÄ 90-talet). En billigare variant med 7750.

Vi fÄr se vad det blir, men det skulle vara vÀldigt roligt om man fÄr till en ny variant som Äterigen blir kronjuvelen i deras portfölj.

NÀr slÀpper dom ? Mars ?

mvh
 
NÀdÄ. Den Àr finfin. Tydliga fasningar, graveringar osv. Men visst. Den Àr inte NOS eftersom det medföljde ett lite anvÀnt originallÀder, men skicket Àr extra bra.
Boettens sidor Àr rÀtt runda. Repor pÄ baksidan och man har polerat efter man graverat baksidan. Antingen har Breitling klantat till det eller sÄ Àr den polerad. Hur vet du att den inte Àr polerad?
 
2EF5D229-2ABC-4723-96D2-CE924C8124F6.jpeg

Fredagsdinka ;):breitling:
 
Boettens sidor Àr rÀtt runda. Repor pÄ baksidan och man har polerat efter man graverat baksidan. Antingen har Breitling klantat till det eller sÄ Àr den polerad. Hur vet du att den inte Àr polerad?
Hur vet du att den Àr polerad? Vi har bÄda angivit argument för och emot. Men du har bara sett lite happy pics frÄn mig. Jag hÄller den i handen. Men Äter igen, jag köpte den begagnad. Den Àr femton Är gammal. SÄ visst jag kan inte med 100% sannolikhet sÀga att den inte blivit lÀttare uppfrÀschad under den tiden. Min Àrliga bedömning, som jag stÄr för, Àr dock att den Àr opolerad.
 
Hur vet du att den Àr polerad? Vi har bÄda angivit argument för och emot. Men du har bara sett lite happy pics frÄn mig. Jag hÄller den i handen. Men Äter igen, jag köpte den begagnad. Den Àr femton Är gammal. SÄ visst jag kan inte med 100% sannolikhet sÀga att den inte blivit lÀttare uppfrÀschad under den tiden. Min Àrliga bedömning, som jag stÄr för, Àr dock att den Àr opolerad.
Jag har inte sett nĂ„gra argument för att den skulle vara opolerad? Reagerade bara att du skrev NOS nĂ€r jag ser tydliga tecken pĂ„ polering. Att polera med mjuk trissa efter gravering och gulstĂ€mplarna gjorda har jag aldrig sett frĂ„n fabrik tidigare. Är det smĂ„ tillrundade hack repor pĂ„ baksidan eller löst smuts?

Det spelar ingen roll om din klocka Àr polerad eller ej. DÀremot Àr det bra med korrekta beskrivningar och kul om fler kan lÀra sig hur man ser om nÄgot Àr polerat eller ej.
 
Jag har inte sett nĂ„gra argument för att den skulle vara opolerad? Reagerade bara att du skrev NOS nĂ€r jag ser tydliga tecken pĂ„ polering. Att polera med mjuk trissa efter gravering och gulstĂ€mplarna gjorda har jag aldrig sett frĂ„n fabrik tidigare. Är det smĂ„ tillrundade hack repor pĂ„ baksidan eller löst smuts?

Det spelar ingen roll om din klocka Àr polerad eller ej. DÀremot Àr det bra med korrekta beskrivningar och kul om fler kan lÀra sig hur man ser om nÄgot Àr polerat eller ej.
Absolut, och eftersom du pÄpekade det tittade jag extra noga nu. Den har blivit polerad. Kollade pÄ stÀmplarna och de Àr inte sÄ tydliga som de borde varit. Nu lÀrde jag mig nÄgot! Gott folk, jag hade fel. Den Àr absolut inte i NOS skick. Bara fin. Fattar inte varför jag stirrade mig blind pÄ bandhornens form etc, utan att titta noga pÄ stÀmplarna...tittade bara pÄ en pÄ sidan vid kronan, den sÄg fin ut, men den andra Àr mer utsuddad och samma pÄ boettlocket.
 
Senast Àndrad:
Absolut, och eftersom du pÄpekade det tittade jag extra noga nu. Den har blivit polerad. Kollade pÄ stÀmplarna och de Àr inte sÄ tydliga som de borde varit. Nu lÀrde jag mig nÄgot! Gott folk, jag hade fel. Den Àr absolut inte i NOS skick. Bara fin. Fattar inte varför jag stirrade mig blind pÄ bandhornens form etc, utan att titta noga pÄ stÀmplarna...tittade bara pÄ en pÄ sidan vid kronan, den sÄg fin ut, men den andra Àr mer utsuddad och samma pÄ boettlocket.
Det rÀcker ju att den Àr fin. Ibland virrar folk sig ivÀg angÄende opolerat osv, men det Àr ju frÀmst en rolexsjuka som tur Àr. Vet du förresten om Breitlings vitguld Àr ytbelagt med rodium?
 
Det rÀcker ju att den Àr fin. Ibland virrar folk sig ivÀg angÄende opolerat osv, men det Àr ju frÀmst en rolexsjuka som tur Àr. Vet du förresten om Breitlings vitguld Àr ytbelagt med rodium?
Bra frÄga. JÀmför jag med min vigselring, som inte Àr det, Àr klockan lite ljusare.
 
Senast Àndrad:
Personligen gillar jag ocksĂ„ longitude varianterna. Vridringen (som har siffror och ofta har svart fĂ€rg i indexen) blir lite mer markerad. Det blir lite mer ”drag” i hela klockan. SĂ„ dĂ€r ”rörig” som (jag tycker att) en Breitling ska vara.

AAA112E8-8723-4CB5-ABC1-A42CF6F87616.jpeg
5D0D17A7-1E32-417B-8B3D-14A9AA2117C4.jpeg
Longitude Àr sjukt fina. Jag har aldrig Àgt nÄgon konstigt nog. Jag gillar de senare cosc-varianterna. Snodda bilder...
DB35CCE1-2512-4C94-8D13-CC01E8E8C343.jpeg

2752FF89-0674-4E56-91B0-C349CD01381A.jpeg
 
Senast Àndrad:
Äger sjĂ€lv ett par Breitling, men förundras över att andrahandsvĂ€rdet inte riktigt Ă€r i klass med Omega exempelvis. Vad Ă€r det som gör att de inte riktigt hĂ„ller det andrahandsvĂ€rdet?
 
Äger sjĂ€lv ett par Breitling, men förundras över att andrahandsvĂ€rdet inte riktigt Ă€r i klass med Omega exempelvis. Vad Ă€r det som gör att de inte riktigt hĂ„ller det andrahandsvĂ€rdet?
En av mĂ„nga orsaker Ă€r vĂ€l att Breitling producerar mer Ă€n vad marknaden krĂ€ver. Det i sin tur leder till stora rabatter vilket alltid Ă€r en ”dĂ„lig” start...
 
JÀttefin! Gratulerar! Hoppas kunna landa en med vit tavla sÄ smÄningom ;)
Tack!

TÀnkte tagit den vita först men tillslut blev det blÄ pÄ grund av att den kÀndes mer levande ut. Den vita blev lite platt, speciellt med stÄl-lÀnk. Den vita Àr grym pÄ brunt lÀder, men lÀder blir för svettigt för mig tyvÀrr :(
 
Senast Àndrad:
Tack!

TÀnkte tagit den vita först men tillslut blev det blÄ pÄ grund av att den kÀndes mer levande ut. Den vita blev lite platt, speciellt med stÄl-lÀnk. Den vita Àr grym pÄ brunt lÀder, men lÀder blir för svettigt för mig tyvÀrr :(

Den gör sig bra pÄ lÀdret men förstÄr vÀrmeproblematiken :)
 

Bilagor

  • B1A1CCE1-FCA6-4D7A-8103-F212271E55D1.png
    B1A1CCE1-FCA6-4D7A-8103-F212271E55D1.png
    249.7 KB · Visningar: 1
Ingen som rÄkar ha ett svart lÀder eller croco med viklÄs (22-20) över som ni vill sÀlja?
Skulle aldrig sÄlt mitt gamla men trodde inte det skulle bli en Chronomat igen, men svÄrt att lÄta bli :)
 
Medans vi drömmer om att fÄ se nya chronomater i mindre storlekar sÄ dök den hÀr upp. Efter lite förhandling sÄ fick jag den till rimligt pris.

Har lÀnge velat testa en med GT-tavla, behöver bara fixa original-bandstift (notera glipan vid ÀndlÀnken)
20200215_084750.jpg
 
Medans vi drömmer om att fÄ se nya chronomater i mindre storlekar sÄ dök den hÀr upp. Efter lite förhandling sÄ fick jag den till rimligt pris.

Har lÀnge velat testa en med GT-tavla, behöver bara fixa original-bandstift (notera glipan vid ÀndlÀnken)
20200215_084750.jpg

snygg, och vilket fint skick! fÄr man frÄga in pris?
 
Tillbaka
Topp