• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

D4A00A1F-C1B8-4151-A5B7-CD6D8F143F86.jpeg
Coolast pÄ stan 1990? Bi-color c-mat, mÄlad logga pÄ tavlan, inget ankare pÄ sekundvisaren och roulleauxlÀnk.
fÄ sen en bild pÄ baksidan!!!
 
Precis som du sÀger sÄ har nÄgon mixat upp lÀnkarna. LÀnken Àr 70 procent rÀtt men tyvÀrr Àr den fasta delen fel pÄ ena sidan.
Denna del gÄr tyvÀrr inte köpa löst.
Tror den felaktiga lÀnkbiten Àr för att ansluta en co-pilot..
SĂ„ det kan det nog vara.
Vad blir resultatet dÄ, gÄr det att fÄ ihop men ser ut som :facepalm:?
Antar att resultatet smakar beskt. Trist. Retur?
 
A448FCB5-C920-4A0E-A5EB-B74C03E6DADF.jpeg


Dubbelref B89150 / B13047.
Rolig och fantastiskt tidstypisk klocka.

Jag har aldrig sett dubbla referenser tidigare. (För lÀnge sedan hade jag en Chronomat med rak sekundvisare men den hade bara en referens och flytplanet och det övriga pÄ baksidan var ifyllt med guld). Dubbla referenser, var det nÄgot man hade under en övergÄngsperiod frÄn 89xxx till 13xxx?
 
StÀmmer, Àn roligare Àr att den Àr fullset köpt juli 1990 pÄ Linders ur i Landskrona av min svÀrfar som knappt anvÀnt den och gav mig den.

In 1990/91 the model references of all Breitling watches are updated to a new system. The Chronomat changes from 81950 to 13047 with a prefix for the case metal. "A" stands for "acier", french for steel; B for "bi-colour" ie steel with gold details. The 18K version becomes the K13047. Initially watches are produced with both the old and the new model references stamped into the case back.
 
SĂ„ det kan det nog vara.
Vad blir resultatet dÄ, gÄr det att fÄ ihop men ser ut som :facepalm:?
Antar att resultatet smakar beskt. Trist. Retur?
LÀnken gÄr att anvÀnda men man ser skillnad.
Jag och sÀljaren har gjort upp sÄ jag Àr nöjd.
Klockan Àr i övrigt fin och Fullset. Jag har Àven en till vit Aerospace med lÀnk sÄ jag kan köra den lÀnken om jag blir sugen.
Men jag ska börja hÄlla utkik efter biten jag söker. LÀr inte bli lÀtt utan fÄr vÀl bli om jag kan fynda en lÀnk nÄgongÄng.
 
DAA82D2E-B601-41C3-8306-B2A581D7C04F.jpeg


A17040 tillbaka frÄn service. Nyhetens behag Àr.... behagligt
Har en A17345 som börjat tappa lite tid.
Funderar pÄ service.
Vad var det som gjorde att du skickade in din pÄ service?
Var lÀmnade du in den? Vad gjordes?
Hur lÄng tid tog det och vad kostade det?
MÄnga frÄgor, hoppas pÄ mÄnga svar!:)
F2F69C91-C3A9-4689-9F97-9ED2F12D4837.jpeg
 
Har en A17345 som börjat tappa lite tid.
Funderar pÄ service.
Vad var det som gjorde att du skickade in din pÄ service?
Var lÀmnade du in den? Vad gjordes?
Hur lÄng tid tog det och vad kostade det?
MÄnga frÄgor, hoppas pÄ mÄnga svar!:)
F2F69C91-C3A9-4689-9F97-9ED2F12D4837.jpeg

Om du har en AD i nÀrheten Àr ju det smidigast annars tror jag man kan skicka den till Timepromotion som Àr generalagent för Breitling i Sverige.

Annars kan sÀkert valfri urmakare som du har förtroende för göra en service. Det Àr ett eta-verk i grunden.
 
Om du har en AD i nÀrheten Àr ju det smidigast annars tror jag man kan skicka den till Timepromotion som Àr generalagent för Breitling i Sverige.

Annars kan sÀkert valfri urmakare som du har förtroende för göra en service. Det Àr ett eta-verk i grunden.
Ingen AD i nÀrheten.
Skickar nog helst ivÀg den auktoriserad uris.
Om det behöver bytas nÄgra modellspecifika delar, glas visare mm.
Vad tror du om tid och pris?
 
Har en SOH II 44 pÄ ingÄng och kommer behöva korta mesh-lÀnken, nÄgon som har koll pÄ vilken storlek av mejsel jag behöver?
 
LÀmnade in min pÄ Klockmaster Globen. Dem ansÄg att service ej behövdes, dock sÄ ruckade? man klockan, bytte packningar samt polering... Pris? 3600 SEK om jag minns rÀtt
 

Den som designade den klockan mÄste kÀnna sig nöjd. 35 Är utan nÄgra förÀndringar (förutom kosmetiska detaljer som fÀrg pÄ urtavlan och att urverket, 7750, nu har lite bÀttre specifikationer). Det finns inte mÄnga modeller som hÀngt med sÄ lÀnge. Speedmaster prof Àr den enda jag kan komma pÄ pÄ rak arm.
 
Tillbaka
Topp