• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Willed

Cartier
2-Faktor
VĂ€lkomnar Colten till familjen :p
C5D021D8-50C5-4B3C-A4BC-8BC15CD07C8B.jpeg
 

Wilko

Cartier
Fick hem en tidig Aerospace i veckan. De hÀr klockorna var "the shit" tidigt 90-tal. Jag tycker iofs de fortfarande Àr ap-coola.

SÄ till frÄgan: Har försökt googla pÄ om det finns mÄnga kopior i cirkulation av denna modell men inte hittat mycket. NÄgon som vet, och i sÄ fall vad ska man kolla efter? Denna Àr, vad jag kan se helt original och Àkta.

87760882_10218600900288188_4041153192870805504_o.jpg
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Kollat mÄnga gÄnger pÄ denna och instÀmmer, men 100k för en aerospace kÀnns lite saftigt oavsett metall.
Samma hĂ€r, dock kan ska man pruta med Luxuhria(som sĂ„ mĂ„nga andra pĂ„ C24) har jag fĂ„tt lĂ€ra mig. Var 2017 intresserad av den förra generationen K75362 i gulguld hos dem men tyckte Ă€ndĂ„ det nedprutade priset var för högt. Den var i strĂ„lande skick och fullset med ett pris pĂ„ 6750 € som jag sedan fick ner till 5900 € ~65k
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Fick hem en tidig Aerospace i veckan. De hÀr klockorna var "the shit" tidigt 90-tal. Jag tycker iofs de fortfarande Àr ap-coola.

SÄ till frÄgan: Har försökt googla pÄ om det finns mÄnga kopior i cirkulation av denna modell men inte hittat mycket. NÄgon som vet, och i sÄ fall vad ska man kolla efter? Denna Àr, vad jag kan se helt original och Àkta.

87760882_10218600900288188_4041153192870805504_o.jpg
Min erfarenhet Àr att det finns vÀldigt dÄliga kopior med extra tryckknappar, smÄ eller stora displayer(positiva) och inte i titanium etc sÄ du sitter lugnt i bÄten:)
De ser inte ut som Aerospace-replikor utan imiterar B-1 som Àr enklast att göra en replika av.
 
Senast Àndrad:

Boozer_87

Panerai
Samma hĂ€r, dock kan ska man pruta med Luxuhria(som sĂ„ mĂ„nga andra pĂ„ C24) har jag fĂ„tt lĂ€ra mig. Var 2017 intresserad av den förra generationen K75362 i gulguld hos dem men tyckte Ă€ndĂ„ det nedprutade priset var för högt. Den var i strĂ„lande skick och fullset med ett pris pĂ„ 6750 € som jag sedan fick ner till 5900 € ~65k
Har faktiskt vart i kontakt med dem för ett tag sen, tror om jag minns rÀtt att det jag fick den för typ ca 86-88k fortfarande för mycket enligt mig. Runt 70 dÄ hade jag nog övervÀgt det mycket, sen Àr vÀl kanske en sÄn pjÀs inget man tÀnkt sÀlja sÄ dÄ gör det ju inget att man betalt alldeles för mkt ;)
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Har faktiskt vart i kontakt med dem för ett tag sen, tror om jag minns rÀtt att det jag fick den för typ ca 86-88k fortfarande för mycket enligt mig. Runt 70 dÄ hade jag nog övervÀgt det mycket, sen Àr vÀl kanske en sÄn pjÀs inget man tÀnkt sÀlja sÄ dÄ gör det ju inget att man betalt alldeles för mkt ;)
Med tanke pÄ priset de slutligen gav dig Àr det ungefÀr samma prutmÄn pÄ ca 10k om man jÀmför nÀr jag var i kontakt med dem. NÄgonstans kring 70' Àr absolut överkomligt med tanke pÄ NOS-skicket och hur komplett den Àr;)
Nix, en sÄn fin pjÀs sÀljer man inte:happyhappy:
 
Senast Àndrad:
Topp