• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

xmb216bc

Panerai
C41AF28D-507E-496B-85D7-4518A6D3ED1F.jpeg
Blev ju röv av inlÀgget. Blev bara sÀmre efter korrigering. Go helg
 

mouqvist

Rolex
Hej!
Har möjlighet att köpa en ny Breitling (endast buren nÄgra ggr) för ett ok pris
Problemet Àr att certet Àr ifyllt med datum men ej stÀmplat, finns ingen info om var klockan Àr köpt, finns inte heller kvitto.
Klockan Àr tydligen köpt i Dubai och jag undrar om jag ska vara försiktig med detta köp.
GÄr att skaffa cert i efterhand eller ska jag kolla om klockan Àr Àkta sen (och komma överens med sÀljaren om ev retur).
Ska jag slÄ till? Hur tÀnker ni?
 

Sebaden

Omega
2-Faktor
IMG_20200313_073028042-01.jpeg

Kan inte mer Àn att hÄlla med. Försökte sÀlja en Breitling pÄ KS och det visade sig vara svÄrare Àn att sÀlja glass pÄ Grönland. Skit samma. Nu behÄller jag den istÀllet och Àr ganska nöjd med det beslutet. Dock verkar det finnas en uppfattning bland vissa pÄ KS att alla mÀrken utan Rolex ska tappa över 50% i vÀrde sekunden efter klockan lÀmnar butiken.

Jag gjorde ett Àrligt försök! Bytesförslaget stÄr kvar. ;)
 

skyseeker

Rolex
Hej!
Har möjlighet att köpa en ny Breitling (endast buren nÄgra ggr) för ett ok pris
Problemet Àr att certet Àr ifyllt med datum men ej stÀmplat, finns ingen info om var klockan Àr köpt, finns inte heller kvitto.
Klockan Àr tydligen köpt i Dubai och jag undrar om jag ska vara försiktig med detta köp.
GÄr att skaffa cert i efterhand eller ska jag kolla om klockan Àr Àkta sen (och komma överens med sÀljaren om ev retur).
Ska jag slÄ till? Hur tÀnker ni?
Som vanligt köp sÀljaren. Inget ovanligt med att cert inte Àr ifyllda korrekt om det Àr pre-digital cert. Dock kom ihÄg att en Bratte i UAE kostar -40% mot list i Sverige...
En av förklaringen varför andrahandsvÀrdet Àr lÄgt pÄ just :breitling:
 
Hur gÄr tankarna kring "nya" Breitling Premier B01 Chronograph? Finns det nÄgra pÄ forumet som har nappat? Har testat en gÄng pÄ en flygplats i lite tidsnöd men jag var positivt överraskad
 
  • Like
Reactions: bvb
D

Deleted member 8389

Guest
Jag Àr i tanken att komplettera min samling med Ànnu en Breitling. Denna gÄng sneglar jag pÄ nya re-edition av 765 AVI. Vad Àr era tankar runt denna?
Bild frÄn Breitlings lansering.
490E619E-81BA-49B3-91B3-0FC72123A582.jpeg
 

Sebaden

Omega
2-Faktor
Jag Àr i tanken att komplettera min samling med Ànnu en Breitling. Denna gÄng sneglar jag pÄ nya re-edition av 765 AVI. Vad Àr era tankar runt denna?
Bild frÄn Breitlings lansering.
490E619E-81BA-49B3-91B3-0FC72123A582.jpeg
Jag gillar den, Àr riktigt svag för vintage kronografer, för att vara en reissue tycker jag att dom lyckats bra!
 
  • Like
Reactions: bvb

bvb

Cartier
2-Faktor
Jag gillar ocksÄ deras vintage kronografer. Hade Àgt mÄnga flera inklusive denna re-edition om ekonomin funnits till det.
 
D

Deleted member 8389

Guest
Jag gillar den, Àr riktigt svag för vintage kronografer, för att vara en reissue tycker jag att dom lyckats bra!
Ja, samma med mig. Har mĂ€rkt att jag gillar vintage mer ju Ă€ldre jag blir. Har en tid sneglat pĂ„ ”originalet” men insett att det Ă€r svĂ„rt att hitta bra ex.
 
  • Like
Reactions: bvb
Topp