• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

JensBP

Brattlife
2-Faktor
SlÀng ivÀg ett bud pÄ vad du tycker Àr rimligt. Det kan ju hÀnda att han slÀpper den billigare. ..skulle den va med lÀnk sÄ skulle i alla fall priset va bra. NÀstan sÄ jag blev lite sugen :rolleyes:
Det Àr lite intressant att trots att man alltid lÀgger sig billigast i EU sÄ ses det ofta som dyrt pÄ KS haha, det Àr lite lustigt. :)

Vill man ha lÀnk sÄ kan man köpa denna billiga men som Àr utan papper och box. NÀr jag köpte min hÀrom mÄnaden sÄ stod det mellan denna och min, men jag föredrog fullset framför lÀnk dÄ jag ÀndÄ aldrig anvÀnder lÀnk pÄ stora klockor.
https://www.chrono24.se/breitling/g...tch--id14466542.htm?SETLANG=sv_SE&SETCURR=SEK
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Det Àr lite intressant att trots att man alltid lÀgger sig billigast i EU sÄ ses det ofta som dyrt pÄ KS haha, det Àr lite lustigt. :)

Vill man ha lÀnk sÄ kan man köpa denna billiga men som Àr utan papper och box. NÀr jag köpte min hÀrom mÄnaden sÄ stod det mellan denna och min, men jag föredrog fullset framför lÀnk dÄ jag ÀndÄ aldrig anvÀnder lÀnk pÄ stora klockor.
https://www.chrono24.se/breitling/g...tch--id14466542.htm?SETLANG=sv_SE&SETCURR=SEK
Svenska marknaden speglar inte Chrono24, det Àr min erfaranhet iallafall.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Svenska marknaden speglar inte Chrono24, det Àr min erfaranhet iallafall.
Helt klart, det speglar inte KS. DÀrav fÄr man lÀgga sig billigast pÄ nÀstan alla mÀrken utom Rolex och nÄgon till för att ens ha en chans hÀr. DÀremot övriga Sverige utanför KS kan man fÄ mer marknadspriser. Ofta kan man fÄ mer för tBreitling nÀr man t.o.m sÀljer till handlare Àn vad man kan fÄ pÄ KS vilket Àr lite lustigt, har flippat en hel del klockor till handlare istÀllet för KS genom Ären.
 

DrDre

Patek
Svenska marknaden speglar inte Chrono24, det Àr min erfaranhet iallafall.

Jag vet inte hur det Àr för övriga Breitling, men för ett tag sedan följde jag och hade hygglig koll pÄ "UFOn" (80/90-tals Chronomat), och min slutsats var dÄ att det Àr rena vilda vÀstern nÀr det gÀller priser i Sverige. Man kunde ofta se 10-15 tkr i prisskillnad mellan hyggligt lika objekt (som alltsÄ ligger runt 20tkr, sÄ procentuellt blir det mkt) och en del som lÄg pÄ K&S hÀr pÄ KS verkade vÀldigt svÄrsÄlda trots rimligt pris.
 
Senast Àndrad:

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag vet inte hur det Àr för alla Breitling, men för ett tag sedan följde jag och hade hygglig koll pÄ "UFOn" (80/90-tals Chronomat), och min slutsats var dÄ att det Àr rena vilda vÀstern nÀr det gÀller priser i Sverige. Man kunde ofta se 10-15 tkr i prisskillnad mellan hyggligt lika objekt (som alltsÄ ligger runt 20tkr, sÄ procentuellt blir det mkt) och de en del som lÄg pÄ K&S hÀr pÄ KS verkade vÀldigt svÄrsÄlda trots rimligt pris.
Ja, det Àr ett jÀttebra exempel med ufon. LÀgger man sig inte billigast (just med ufon rejÀlt billigast) sÄ kan det bli riktigt knepigt pÄ KS. Aerospace Àr ett annat tydligt exempel.
 

Barricello

Audemars
Ja, det Àr ett jÀttebra exempel med ufon. LÀgger man sig inte billigast (just med ufon rejÀlt billigast) sÄ kan det bli riktigt knepigt pÄ KS. Aerospace Àr ett annat tydligt exempel.
Ja dessa klocknördar Àr fan bedrövliga :D
..jag vet precis hur det Àr haha. Oftast fÄr man bÀttre betalt pÄ Blocket., framför allt gÀllandes Bratte Omega Ä Rolex.
Din va i alla fall vÀldigt fin! :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Ja dessa klocknördar Àr fan bedrövliga :D
..jag vet precis hur det Àr haha. Oftast fÄr man bÀttre betalt pÄ Blocket., framför allt gÀllandes Bratte Omega Ä Rolex.
Din va i alla fall vÀldigt fin! :)
Ja precis. GS fÄr man inte glömma. Kanske Ànnu mer bedrövligt pÄ de finare modellerna dÀrifrÄn.

Den Àr nice men man mÄste ha lite omsÀttning i flipperiet. Den var den billigaste fullsetten i EU utan lÀnk nÀr jag köpte den i december, vilket den fortfarande Àr och nu Ànnu billigare + en nÀstan oanvÀnd military slÀngs med = "KS-dyyyyyr". :p
 
Senast Àndrad:

Simon.x

Rolex
Ja precis. GS fÄr man inte glömma. Kanske Ànnu mer bedrövligt pÄ de finare modellerna dÀrifrÄn.

Den Àr nice men man mÄste ha lite omsÀttning i flipperiet. Den var den billigaste fullsetten i EU utan lÀnk nÀr jag köpte den i december, vilket den fortfarande Àr och nu Ànnu billigare + en nÀstan oanvÀnd military slÀng med = KS-dyyyyyr. :p


Bara det militÀra bandet listar 2750 Kr hos AD :D :breitling:

//Simon
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Bara det militÀra bandet listar 2750 Kr hos AD :D :breitling:

//Simon
SÄ mycket för bara bandet? Tror det kostar typ 2000 utan extra spÀnne vÀl? Det var faktiskt bandet jag köpte av dig och fick personlig leverans pÄ hÀrom Äret, samma skick som det var dÄ Àr det nu. Inte anvÀnt det direkt. :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Bara det militÀra bandet listar 2750 Kr hos AD :D :breitling:

//Simon
Oavsett Àr det tragiskt att breitlings egna tygband Àr sÄ dyra, för de Àr sÄ otroligt bra. NÀr man kört med dessa sÄ Àr det himla svÄrt att uppskatta band som t ex hadley roma faktiskt, Àven om dessa Àr riktigt trevliga. Men det blir aldrig riktigt samma sak för man tÀnker bara pÄ det dÀr bÀsta bandet frÄn breitling man kunde haft... ;)

Det Àr lite som med (nu svÀr jag i kyrkan) Rolex moderna lÀnkar och lÄs. De Àr sÄ bra gjorda och bekvÀma att man fÄr lite svÄrt att uppskatta andra tillverkares lÀnkar och lÄs.
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Var köper man straps till Breitling? Jag kollade hÀr men dÄ kan man bara köpa online om man bor i USA: https://www.breitling.com/us-en/straps/?search[ref]=

MÄste man gÄ via en AD eller finns det nÄgon bra nÀt-retailer? Jag har letat men inte hittat nÄgot. Jag Àr i och för sig ganska dÄlig pÄ att leta. Tips vÀlkomnas.
De nÀtaffÀrer som finns har en förmÄga att ha Ànnu dyrare pris Àn list pÄ tillbehör, sÄ hör med ad.
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Vad tycker breitlingpanelen om denna bratte? Är sugen pĂ„ en Breitling day date. KĂ€nns dock lite för dyr för att ej komma pĂ„ lĂ€nk, eller?

https://klocksnack.se/threads/breitling-galactic-44-daydate.129102/

SlÀng ivÀg ett bud pÄ vad du tycker Àr rimligt. Det kan ju hÀnda att han slÀpper den billigare. ..skulle den va med lÀnk sÄ skulle i alla fall priset va bra. NÀstan sÄ jag blev lite sugen :rolleyes:

Bra pris pÄ den. Inget att snacka om.
 

Simon.x

Rolex
SÄ mycket för bara bandet? Tror det kostar typ 2000 utan extra spÀnne vÀl? Det var faktiskt bandet jag köpte av dig och fick personlig leverans pÄ hÀrom Äret, samma skick som det var dÄ Àr det nu. Inte anvÀnt det direkt. :)

Ja det Àr den du köpte av mej :) hÀrom Äret
Det Àr det priset frÄn AD med blacksteal spÀnne komplett. vid den tidpunkten du köpte detta av mej.

//Simon
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Ja det Àr den du köpte av mej :) hÀrom Äret
Det Àr det priset frÄn AD med blacksteal spÀnne komplett. vid den tidpunkten du köpte detta av mej.

//Simon
Aha med svarta spÀnnet. DÄ stÀmmer det ju. Det svarta spÀnnet har nÄgon annan glad ks:are dÄ jag inte har nÄgra blacksteels kvar. :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
@JensBP, perfekt affÀrsidé? Köpa Breitling pÄ KS och sÀlja utanför KS.
Det Àr ju lite av problemet med k&s idag och anledningen till att det fanns mycket roligare klockor dÀr för nÄgra Är sedan. SÀljare lÀgger sig billigast men det duger ÀndÄ inte, bara om det Àr typ halva priset av den billigaste. Lite överdrivet, men inte sÄ lÄngt ifrÄn verkligheten. Vet flera som inte ens orkar annonsera pÄ k&s lÀngre.
 

Goose

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Det Àr ju lite av problemet med k&s idag och anledningen till att det fanns mycket roligare klockor dÀr för nÄgra Är sedan. SÀljare lÀgger sig billigast men det duger ÀndÄ inte, bara om det Àr typ halva priset av den billigaste. Lite överdrivet, men inte sÄ lÄngt ifrÄn verkligheten. Vet flera som inte ens orkar annonsera pÄ k&s lÀngre.
IMG_20200313_073028042-01.jpeg

Kan inte mer Àn att hÄlla med. Försökte sÀlja en Breitling pÄ KS och det visade sig vara svÄrare Àn att sÀlja glass pÄ Grönland. Skit samma. Nu behÄller jag den istÀllet och Àr ganska nöjd med det beslutet. Dock verkar det finnas en uppfattning bland vissa pÄ KS att alla mÀrken utan Rolex ska tappa över 50% i vÀrde sekunden efter klockan lÀmnar butiken.
 
Senast Àndrad:

Willed

Cartier
2-Faktor
Har precis införskaffat mig en Chronomat Evolution. Dock har jag ingen box till den och Àr nu pÄ jakt efter en :)
Hade Evolution modellerna samma variant av box för alla Ärsmodeller? Och om nÄgon vet vilken det ska vara sÄ skulle jag vara hemskt tacksam ifall det finns möjlighet att se en bild pÄ den :)
Tack pÄ förhand!

Jag hade sökt pÄ Chrono24 pÄ ref och tagit bara fullset. Ofta bild pÄ boxen :)

Och en bild pÄ dagens bratte. Ha en skön fredag hÀr i trÄden!
DA80A7AD-620A-4261-A4BA-2F41B45DBB66.jpeg
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
IMG_20200313_073028042-01.jpeg

Kan inte mer Àn att hÄlla med. Försökte sÀlja en Breitling pÄ KS och det visade sig vara svÄrare Àn att sÀlja glass pÄ Grönland. Skit samma. Nu behÄller jag den istÀllet och Àr ganska nöjd med det beslutet. Dock verkar det finnas en uppfattning bland vissa pÄ KS att alla mÀrken utan Rolex ska tappa över 50% i vÀrde sekunden efter klockan lÀmnar butiken.
Jag mÄste haft en jÀkla tur nÀr jag flippade min exakt likadana Colt. Den gick pÄ ett par timmar, resterande Breitling har varit lÀttare att sÀlja pÄ blocket, Àven om det tar emot.
 
Topp