• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

DrDre

Patek
Vad tror ni om denna? Är lite smĂ„sugen pĂ„ en Chronomat i 18k och denna ser trevlig ut. En riktigt tidig "pre-B" sekundvisare med det tidiga numret 81950. Urtavlan (som ibland kan vara lite medfaren pĂ„ sĂ„ gamla Chronomater) se fin ut och boett och vridring ser ocksĂ„ OK ut. Det enda som skaver lite Ă€r att jag tycker att kronan ser lite platt ut. Ska den inte vara lite djupare/högre eller var den kanske lite plattare pĂ„ de allra första modellerna? Man undrar vad som kan ha hĂ€nt. Har man slipat ner den, och i sĂ„ fall varför? Ngn som kan gissa kvalificerat vad en ny krona kostar?
E2E20B28-0DFA-4D39-954E-2C8301A0B67B.jpeg

FC32E371-DC27-40DE-B0F7-23EC1C365F33.jpeg
 

Rulle

Audemars
Vad tror ni om denna? Är lite smĂ„sugen pĂ„ en Chronomat i 18k och denna ser trevlig ut. En riktigt tidig "pre-B" sekundvisare med det tidiga numret 81950. Urtavlan (som ibland kan vara lite medfaren pĂ„ sĂ„ gamla Chronomater) se fin ut och boett och vridring ser ocksĂ„ OK ut. Det enda som skaver lite Ă€r att jag tycker att kronan ser lite platt ut. Ska den inte vara lite djupare/högre eller var den kanske lite plattare pĂ„ de allra första modellerna? Man undrar vad som kan ha hĂ€nt. Har man slipat ner den, och i sĂ„ fall varför? Ngn som kan gissa kvalificerat vad en ny krona kostar?
E2E20B28-0DFA-4D39-954E-2C8301A0B67B.jpeg

FC32E371-DC27-40DE-B0F7-23EC1C365F33.jpeg
Köpte nyligen denna utav jensbp
https://klocksnack.se/threads/moder...ning-med-glans-nos-chronomat-81950-18k.52830/

dock inga bilder Àn men om du vill ha lite jÀmförelse bilder sÄ jag kan ta lite mer foton imorgon sÄ kan du se hur en krona ska se ut ;)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Vad tror ni om denna? Är lite smĂ„sugen pĂ„ en Chronomat i 18k och denna ser trevlig ut. En riktigt tidig "pre-B" sekundvisare med det tidiga numret 81950. Urtavlan (som ibland kan vara lite medfaren pĂ„ sĂ„ gamla Chronomater) se fin ut och boett och vridring ser ocksĂ„ OK ut. Det enda som skaver lite Ă€r att jag tycker att kronan ser lite platt ut. Ska den inte vara lite djupare/högre eller var den kanske lite plattare pĂ„ de allra första modellerna? Man undrar vad som kan ha hĂ€nt. Har man slipat ner den, och i sĂ„ fall varför? Ngn som kan gissa kvalificerat vad en ny krona kostar?
E2E20B28-0DFA-4D39-954E-2C8301A0B67B.jpeg

FC32E371-DC27-40DE-B0F7-23EC1C365F33.jpeg
SÀkert en krona frÄn callisto eller annan mindre windrider. Kanske fejk. Skulle avstÄtt och hittat nÄgon med originalgrejer.
 

DrDre

Patek
SÀkert en krona frÄn callisto eller annan mindre windrider. Kanske fejk. Skulle avstÄtt och hittat nÄgon med originalgrejer.

Det jag gillar med den Àr att den Àr tidig och dÀrmed har borstad finish och Àven har kvar original sekundvisare utan B:et.

Om jag slÄr till sÄ byter jag kronan. Ngn som har en aning om vad en sÄdan kan tÀnkas kosta?
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Fick tillfÀlle att prova nya Avenger Night Mission tidigare idag. Den ser absurt stor ut pÄ bilden, men satt mycket bÀttre och bekvÀmare Àn vÀntat. Vem vet, jag Àr absolut sugen pÄ att köpa en i framtiden!
IMG_0869.jpeg
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Den ser lagom it pÄ dig. Breitling ska vara stora.
Tack! Jag kan tycka att bilder som Àr tagna "rÀtt upp och ner" nÀr klockan sitter pÄ handleden ofta Àr missvisande dÄ proportionerna blir helt fel, iallafall ofta för mig. Med det sagt sÄg det inte alls konstigt ut pÄ lite "avstÄnd" eller sÄ som personer i min omgivning hade sett klockan pÄ mig. Du har helt rÀtt i att Breitling ska vara stort, det finns mÄnga andra mÀrken om man vill ha smÄ smÀckra dressare! :)
 

Barricello

Audemars
Fick tillfÀlle att prova nya Avenger Night Mission tidigare idag. Den ser absurt stor ut pÄ bilden, men satt mycket bÀttre och bekvÀmare Àn vÀntat. Vem vet, jag Àr absolut sugen pÄ att köpa en i framtiden!
IMG_0869.jpeg
Den dÀr ser ju jÀvligt cool ut just denna modell :cool: ..sjÀlv lite sugen. Men mÄste testa dÄ den har lite av maxmÄtt för mej
 
Senast Àndrad:

Risto85

Cartier
2-Faktor
Har precis införskaffat mig en Chronomat Evolution. Dock har jag ingen box till den och Àr nu pÄ jakt efter en :)
Hade Evolution modellerna samma variant av box för alla Ärsmodeller? Och om nÄgon vet vilken det ska vara sÄ skulle jag vara hemskt tacksam ifall det finns möjlighet att se en bild pÄ den :)
Tack pÄ förhand!
 

Thomsen

Omega
Har precis införskaffat mig en Chronomat Evolution. Dock har jag ingen box till den och Àr nu pÄ jakt efter en :)
Hade Evolution modellerna samma variant av box för alla Ärsmodeller? Och om nÄgon vet vilken det ska vara sÄ skulle jag vara hemskt tacksam ifall det finns möjlighet att se en bild pÄ den :)
Tack pÄ förhand!

Köpte en 2009, gul ytterlÄda med svart bakelitlÄda inuti dÄ iallafall
 

Barricello

Audemars
Vad tycker breitlingpanelen om denna bratte? Är sugen pĂ„ en Breitling day date. KĂ€nns dock lite för dyr för att ej komma pĂ„ lĂ€nk, eller?

https://klocksnack.se/threads/breitling-galactic-44-daydate.129102/
SlÀng ivÀg ett bud pÄ vad du tycker Àr rimligt. Det kan ju hÀnda att han slÀpper den billigare. ..skulle den va med lÀnk sÄ skulle i alla fall priset va bra. NÀstan sÄ jag blev lite sugen :rolleyes:
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
SlÀng ivÀg ett bud pÄ vad du tycker Àr rimligt. Det kan ju hÀnda att han slÀpper den billigare. ..skulle den va med lÀnk sÄ skulle i alla fall priset va bra. NÀstan sÄ jag blev lite sugen :rolleyes:
Problemet Àr att jag har en Tudor daydate, ocksÄ med svart urtavla. KÀnns som det blir för mycket med tvÄ daydates med svart urtavlor. FÄr se hur jag gör.
 
Topp