• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Nej, det var nog bara ljuset som fick det att se sÄ ut. Den Àr i överlag fint skick
IMG_20200428_222345.jpg
vill sÀga nice men vetskapen att du bytt tavla pÄ en av breitlings coolaste modeller gör mog ledsen i hjÀrtat

men du, njut som fan av den!
chronomater slÄr daytonas med hÀstlÀngder!!!

Nice!
En frÄga, har du kvar gamla tavlan eller var det tidigare Àgare?
Gamla tavlan har tyvÀrr gÄtt förlorad. Enligt förra Àgaren byttes tavlan under en stor service av Breitling sjÀlva. Jag har dessutom ett kvitto pÄ servicen som styrker detta, dock kÀnns det inte som nÄgot Breitling skulle göra? SÄvida inte tavlan redan var bytt innan servicen? Har hört att det va ganska vanligt att det byttes tavlor pÄ dom under den hÀr tiden..
Skulle jag mot förmodan fÄ tag pÄ original tavla och visare i framtiden för en överkomlig peng sÄ Àr jag spekulant, men jag gillar uppriktigt sagt klockan bÀttre i nuvarande utförande :)

Fotor_158811017168677.jpg

Gamla tavlan har tyvÀrr gÄtt förlorad. Enligt förra Àgaren byttes tavlan under en stor service av Breitling sjÀlva. Jag har dessutom ett kvitto pÄ servicen som styrker detta, dock kÀnns det inte som nÄgot Breitling skulle göra? SÄvida inte tavlan redan var bytt innan servicen? Har hört att det va ganska vanligt att det byttes tavlor pÄ dom under den hÀr tiden..
Skulle jag mot förmodan fÄ tag pÄ original tavla och visare i framtiden för en överkomlig peng sÄ Àr jag spekulant, men jag gillar uppriktigt sagt klockan bÀttre i nuvarande utförande :)

Fotor_158811017168677.jpg
blev ju ibte sÄ mycket kvar utav gamla klockan efter den servicen...

men hur som sÄ Àr en borstad chronomat aldrig fel

Haha, lugnt sagt. I stort sett allt utom boetten och lÀnken byttes ut. KÀnns bra att innanmÀtet Àr nytt och frÀscht.

Jag instÀmmer!
Gillar den borstade finishen starkt.
Ja jÀklar du. Allt utom mellanboett och lÀnk. Killen borde köpt en ny, om nu inte försÀkringen betalade den servicen.
Tavla fÄr du nog hitta beggat om du ska ha skön patina vilket dessa har, som t ex https://www.chrono24.se/breitling/u...-zifferblatt-dial-a13350-1161--id12942141.htm
Visare kostar ca 1000 tror jag hos AD, om man inte hittar beggade.

Hur Àr kvalitén pÄ Breitlings guld? Jag har tittat runt en hel del pÄ begagnade och sett mÄnga som flagnat pÄ krona och raiders.
Att man nöter guldet före stÄlet köper jag men att det lossnar kÀnns jobbigt. NÄgon som har erfarenhet?

Hur Àr kvalitén pÄ Breitlings guld? Jag har tittat runt en hel del pÄ begagnade och sett mÄnga som flagnat pÄ krona och raiders.
Att man nöter guldet före stÄlet köper jag men att det lossnar kÀnns jobbigt. NÄgon som har erfarenhet?
Àr det guld pÄ stÄl sÄ nöts det ÀndÄ relativt fort...

man ser ju mÄnga som har raiders Ä kronor som aldrig Àr bytta Ä dom ser förjÀvliga ut.

Hej!
MÄste stÀlla en frÄga gÀllande en breitling jag tÀnkt köpa. Den Àr frÄn 2017 och uttagen i USA. Den kommer med ett stÀmplat cert och inte digitalt. Trodde alla var digitala efter 2014, men allt i övrigt kÀndes helt bra?

Hej!
MÄste stÀlla en frÄga gÀllande en breitling jag tÀnkt köpa. Den Àr frÄn 2017 och uttagen i USA. Den kommer med ett stÀmplat cert och inte digitalt. Trodde alla var digitala efter 2014, men allt i övrigt kÀndes helt bra?

Jag vill ocksÄ vet det hÀr med certen. Hur fungerar det egentligen? Det finns ju nyare klockor utan digitalt cert, varför och vad Àr skillnaden?

Har nÄgon köpt eller provat de nya super oceans? Hur sitter 44:an. Normalt sett för stor diameter för mig men lite sugen pÄ den gula tavlan som bara kommer i 44...

Har nÄgon köpt eller provat de nya super oceans? Hur sitter 44:an. Normalt sett för stor diameter för mig men lite sugen pÄ den gula tavlan som bara kommer i 44...

jag har provat superocean Heritage, men tyckte att den upplevdes nÄgot mindre pÄ handleden. Var dock ett bra tag sedan jag testade.

Haft den över 10 Är, sugen pÄ en?
njae har en gul 17345a som jag Àr grymt nöjd med ;)

tÀnkte mest för dÀr Àr ju en del saker som inte Àr rÀtt pÄ din klocka....
har du kvar den riktiga lÀnken?
och vad har hÀnt med boettens finnish? nÄt du sjÀlv valt att göra?

tycker att 17345 kan vara en av breitlings bÀsta dykare
Àlskar den sandblÀstrade yttre finnishen som ger den en Àckligt toolig kÀnsla

Tillbaka
Topp