• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Provar svart gummi istÀllet för natot :)
20200524_181225.jpg

ablogtowatch jÀmför nya vs gamla Chronomat. Verkar som att de tycker den nya kÀnns och bÀrs större Àn 42mm.
https://www.ablogtowatch.com/breitling-chronomat-b01-42-watch-collection-hands-on/
36656723-F167-40C8-B741-DC832597B748.jpeg
921F6E66-1559-40BF-A628-88EF995843CA.jpeg
kÀnns rÀtt naturligt att den lÀr bÀras stort eftersom luggarna pÄ kernomaterna Àr helt raka rakt ut plus att boettlocket i glas dessutom bygger lite pÄ höjden
Screenshot_20200525-222407_Samsung Internet.jpg

medans pÄ chronomat 41or och 44or dÀr har luggarna en fin böj som gör att klockan kramar sig mer mot handleden pÄ ett följsamt sÀtt!
Screenshot_20200525-223422_Samsung Internet.jpg

visst dom riktiga chronomaterna har ju ocksÄ rÀtt raka luggar men en annan design OCH kortare Lug-Lug mÄtt.

hÀr har vi en fin fin bild som jag snott frÄn en annan trÄd som vÄran skapare har gjort
(alltsÄ @JensBP, mannen myten legenden)
DSC_0462.jpg

NÄgon som har nya Superocean i 42 i kombination med handleder pÄ 16,5 till 17 som kan tÀnka dig posta nÄgra bilder?BonuspoÀng för den svarta modellen.

AppropÄ Chronomat sÄ lÀr jag nog skaffa mig en Blackbird/bluebird snart. Det Àr den bÀsta Chronomaten för mig.
jassÄ jassÄ jassÄ jassÄ jassÄ

nÀr nÀr nÀr nÀr nÀr?

vill du ha en bild pÄ min bluebird för att bli mer sugen?

ser framemot dagen dÄ kernomaten kommer som blackbird edition

Ja gÀrna en bild och refnr :)
Min förra hade refnr A13350 vet jag.
Kan bli nÀr som helst dÄ jag redan vet hur grym den Àr. Det enda som jag ville förÀndra med den var att ha en blÄ tavla istÀllet för svart. Annars Àr den i perfekt storlek.

Ja gÀrna en bild och refnr :)
Min förra hade refnr A13350 vet jag.
Kan bli nÀr som helst dÄ jag redan vet hur grym den Àr. Det enda som jag ville förÀndra med den var att ha en blÄ tavla istÀllet för svart. Annars Àr den i perfekt storlek.
om du vill ha en blÄ sÄ Àr det en gen.2 blackbird du ska ha
A13353 heter dom men dom kÀnns inte allt för lÀtta att hitta i schysst skick

om du vill ha en blÄ sÄ Àr det en gen.2 blackbird du ska ha
A13353 heter dom men dom kÀnns inte allt för lÀtta att hitta i schysst skick
Vet att det florerade en hÀr pÄ forumet för ett tag sen. Den kanske inte var i toppskick men har för mig att priset var runt 16.

Vart och spanade in denna idag - A17366D81C1A1
Breitling Superocean 42mm blÄ.

Fantastiskt trevlig klocka, blev riktigt paff över matt bezel/tavla. Verkar vara svĂ„rt att hitta pĂ„ begagnatmarknaden? Är det nyslĂ€pp eller söker jag pĂ„ fel saker?

breitling-A17366D81C1A1.jpg

Vart och spanade in denna idag - A17366D81C1A1
Breitling Superocean 42mm blÄ.

Fantastiskt trevlig klocka, blev riktigt paff över matt bezel/tavla. Verkar vara svĂ„rt att hitta pĂ„ begagnatmarknaden? Är det nyslĂ€pp eller söker jag pĂ„ fel saker?

breitling-A17366D81C1A1.jpg
Jag testade den @ Globen vid Ă„rskiftet och har inte kunnat skaka av mig den. Ägde SOH II i 42 som jag upplevde för stor för mina handleder. Jag vill minnas att denna satt bĂ€ttre. Mkt bĂ€ttre faktiskt. Det Ă€r en relativt ny modell, men har inte fĂ„tt sĂ„nt uppsving pga allmĂ€n Kern-hat i kombination med avsaknad av inhouse-verk i jĂ€mförelse med exeptionella Seamaster eller Black Bay trots motsvarande listpris. Marknadspriset Ă€r mer rĂ€ttvis skulle jag sĂ€ga. Superocean Ă€r klart billigare. Och dĂ„ jĂ€mför jag pĂ„ Chrono24.

... kanske Àr det siffrorna pÄ tavlan som stör allmÀnheten.

Jag testade den @ Globen vid Ă„rskiftet och har inte kunnat skaka av mig den. Ägde SOH II i 42 som jag upplevde för stor för mina handleder. Jag vill minnas att denna satt bĂ€ttre. Mkt bĂ€ttre faktiskt. Det Ă€r en relativt ny modell, men har inte fĂ„tt sĂ„nt uppsving pga allmĂ€n Kern-hat i kombination med avsaknad av inhouse-verk i jĂ€mförelse med exeptionella Seamaster eller Black Bay trots motsvarande listpris. Marknadspriset Ă€r mer rĂ€ttvis skulle jag sĂ€ga. Superocean Ă€r klart billigare. Och dĂ„ jĂ€mför jag pĂ„ Chrono24.

... kanske Àr det siffrorna pÄ tavlan som stör allmÀnheten.

Den satt verkligen som en smÀck, mycket bÀttre Àn soh. Siffrorna funka i verkligheten, gör sig inte sÄ bra pÄ bild kanske.

Ja man hittade nÄgra för 28, kanske Àr rimligt?

LÀngst upp till vÀ original ufo men till höger om den, vilken ref?
ja jo den uppe till vÀnster Àr en 81950 med frecce tricolori tavla

sen kan man disskutera vilken tavla som slÀpptes först och vad jag förstÄtt sÄ kom den tavlan lite senare ut till dom vanliga dödliga

men klockan i sig designades till just frecce tricolori

Tack, min undran var snarare vilket ref caset uppe till hö har. Eller egentligen, finns det olika ’smÄ’ originalchronomat case eller Ă€r alla frĂ„n 89150 via 13347, 13350 till 13352 likadana?

Hej!
Mitt första inlÀgg och har för ett par veckor sedan köpt min första fantastiska klocka, en Breitling Superocean Chrono Rosé Guld.
Det har alltid varit en favorit i mitt tycke, och tycker den Àr grym med gummiarmbandet :)

Nu till min frÄga; jag anvÀnder den inte pÄ jobbet och inte varje dag heller kan jag sÀga. Och har ingen watchwinder just nu, sÄ det hÀnder att den stannar dÄ och dÄ. Tar den stryk av att dras upp ibland och snurras sÄ datum och tid samt dagar blir rÀtt, och att den ibland stannar helt?
Förmodligen en riktigt rookie frÄga men kalla mig dum dÄ, men vill bara veta :)

// Fredrik

Hej!
Mitt första inlÀgg och har för ett par veckor sedan köpt min första fantastiska klocka, en Breitling Superocean Chrono Rosé Guld.
Det har alltid varit en favorit i mitt tycke, och tycker den Àr grym med gummiarmbandet :)

Nu till min frÄga; jag anvÀnder den inte pÄ jobbet och inte varje dag heller kan jag sÀga. Och har ingen watchwinder just nu, sÄ det hÀnder att den stannar dÄ och dÄ. Tar den stryk av att dras upp ibland och snurras sÄ datum och tid samt dagar blir rÀtt, och att den ibland stannar helt?
Förmodligen en riktigt rookie frÄga men kalla mig dum dÄ, men vill bara veta :)

// Fredrik
NejdÄ, det Àr ingen fara. DÀremot kan den ta stryk om du drar upp den manuellt för ofta, dvs. att du förutom att stÀlla tiden Àven vrider pÄ kronan i dess första lÀge för att ladda gÄngreserven.

Tillbaka
Topp