• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Kul att du Àr inne pÄ en Breitling, ett av de tuffaste klockmÀrkena pÄ marknaden sedan 1884..:breitling:
Om priset ligger nÄgorlunda rÀtt och du dessutom fÄr med dokumentation i form av cert & ursprungligt garantibevis, sÄ kÀnns det rÀtt sÄ safe.
Är du trots det osĂ€ker, sĂ„ be att fĂ„ klockans Ă€kthet intygad hos urmakare som du litar pĂ„.
Lycka till!
Tack för svar. Det som Àr att jag tycker att den kanske Àr nÄgot billig vilket gör mig lite misstÀnksam. Men kanske Àr rÀtt pris dÄ den Àr sedan -04. SÀljaren har köpt den pÄ auktion för nÄgra veckor sedan bara sÄ jag frÄgade varför han sÀljer igen. Svaret va att han tyckte den var för lite dÄ han Àr van vid större diameter.
SvÄrt, gillar klockan men man vill ju inte köpa grisen i sÀcken.

Är det sĂ„ vĂ€ldans billigt?
Ser ju ut som alla papper Àr med, sÄ stÀmmer nummer överens sÄ borde det vÀl vara grönt!
(Även om jag med har lite allergi mot klockor pĂ„ blocket)
Inte speciellt billigt, men Ă„tminstone inte överprisad. Är sugen pĂ„ den men samtidigt nojig över att köpa pĂ„ blocket.

Laketwig hÀr pÄ forumet har en Aerospace "Repetition Minutes" som han köpte 98 och den har vad han sjÀlv beskriver inte fÄtt sig en urverksservice utan enbart batteri-och packningsbyte. Det Àr förnuftigt med packningsbyte varannan gÄng men om man vÀldigt sÀllan snurrar kronan som nöter pÄ packningen skulle det inte vara hela vÀrlden om man hoppar över en gÄng:rolleyes:. Det gÄr vÀl sÄ lÀnge man inte doppar klockan i vatten eller större temperaturvariationer. Finns Àven de som pajar om man pÄ referenserna fram tills E75362 trycker pÄ bakstycket fel, dÄ knÀcker man displayen:facepalm:. Var vÀl nÄgon i trÄden som berÀttade om en Àgare som vÄgar bada med en 80360 med 30m WR utan att fÄ lÀckage?. Har lÀst om flera som badat med ana-digi Omega X-33, Àven den specad till 30m WR.
Man fÄr se upp med just Aerospace som rÄkat ut för ett missöde att de mÄnga gÄnger fÄtt i sig en ETA-ersÀttare t.ex. 988.333 vilket ser knas ut med mindre siffror efter ref. 80360-->E56061
Har sett en hel del pÄ vÀlkÀnda marknader som Chrono24, Ebay, Blocket, Tradera mm.

Exempel:
Ref. E79362
Aerospace E79362 FEL Urverk!.jpg

Ref. E56062.1 och E65062
s-l1600256526.jpg

En som pajat ordentligt! FörskrÀcklig syn pÄ en grov felhantering..........
s-l160015.jpg
Matnyttigt!
Men urk vad det ser knas ut med smÄ siffror.
Om man ger sig pÄ att byta batteri sjÀlv vill det till att man har koll pÄ bakstycket ocksÄ. Annars kan det bli som pÄ den undre bilden. :blackeye:

Matnyttigt!
Men urk vad det ser knas ut med smÄ siffror.
Om man ger sig pÄ att byta batteri sjÀlv vill det till att man har koll pÄ bakstycket ocksÄ. Annars kan det bli som pÄ den undre bilden. :blackeye:
Den pÄ undre bilden har smÄ skruvar som hÄller bakstycket pÄ plats sÄ sannolikt har en klÄpare satt i ett batteri som Àr lite högre Àn original vilket leder till att bakstycket trycker upp displayen mot urtavlan:(

Breitling B79.JPG

Senast Àndrad:
Grönt Àr ju ÀndÄ ganska skönt :D:bawling::greedy:
:breitling:
6D5272C7-6D6F-44ED-963B-DAEE76D76892.jpeg
8353F963-63D6-42E4-9BB0-99C0BA492ECC.jpeg
A2BEC036-1952-4894-B550-960C341CA2D0.jpeg
D9D3497C-44EA-4920-A8E3-F5E36605EBAA.jpeg

Hejsan,
Har sökt en Evolution nu ett tag men de duggar ju inte jÀtte tÀtt mellan dom sÄ kollade blocket och hittade dÄ denna.
Som ni ser Àr det ju en skada pÄ AR:en vid datumet ungefÀr och i mitt tyckte sÄ ligger den högt i pris med tanke pÄ att det inte finns nÄn servicehistorik som kan styrkas men verkar gÄ fint annars. Vad kan en sÄdan skada kosta att fixa och hur ser den ut överlag tycker ni?
Tacksam för input.
Bratte 1.jpg
Bratte 2.jpg
Bratte 3.jpg
Bratte 4.jpg

Fan, inte plockat fram min Chronomat pÄ flera veckor. Börjar nog vara dags... :)

Kan inte nÄgon bara sÀlja en fin Chrono evo, med svart/grÄ tavla, lÀnk och full set till bra pris?! :rolleyes:

Vi pratade hÀromdagen om att en sÄn Àr pÄ min önskelista, blÄfisk.

”En som polacken har?”

”Precis sĂ„n, den Ă€r grym”

”Fyfaen”

SÄ han retar han mig varje minut, dag, timme... sedan vi senast pratades vid... funderar pÄ att blocka och byta nr... ;)

Lovar dig, det hjÀlper inte....

En kan inte gömme sig frÄn vÀrmlÀnninger!

NÄgon som har eller har haft en E17370? Nyligen skaffat en Aerospace och fÄtt upp ögonen för andra Breitlingmodeller :)
Tycker Seawolfen med sin "no nonsense" look och sina 3000m verkar riktigt trevlig, priserna verkar vara skapliga pÄ dessa modeller ocksÄ. NÄgot man borde veta om dom eller Àr det bara börja leta?

Är det nĂ„gon som har en som 18mm Breitling spĂ€nne till övers? Eller vet var man ska söka :)

Fan, inte plockat fram min Chronomat pÄ flera veckor. Börjar nog vara dags... :)
finns ju inget bÀttre Àn en fin chronomat!
idag har jag anvÀnt nr 529.

jag skulle vilja sÀga att denna Àr löjligt bra!
20200520_201047.jpg

Gillar verkligen Breitlings egna AOPA mÀrke
Hörde en historia om att breitling blev hotade med en stÀmning eftersom dom kopierat AOPA (airplane owners and pilots association) logotypen pÄ denna tavlan och dÀrav sÄ bytte dom tavlan pÄ denna vÀldigt tidigt. LÀst att dÀr bara skulle funnits 500 styckna men denna har serienummer över 500 sÄ den historien stÀmmer ju inte.

20200520_200958.jpg

Tillbaka
Topp