• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Dixie

Audemars
2-Faktor
Hej!

Som tidigare nÀmnts sÄ förvÀrvade jag nyligen en Breitling intruder pÄ en auktion. En klocka som utseendemÀssigt Àr i mint kondition. Till och med skyddsplasten över bakplattan sitter kvar. Nu har det dock visat sig att den digitala displayen Àr kass, den lyser och visar 1:00 men det gÄr inte att Àndra nÄgra parametrar. Efter att ha konstaterat att klockan var i behov utav en service sÄ skickade jag den till Breitling och fick ett snabbt svar utav dem att de inte lÀngre har nÄgra reservdelar till denna klocka. Jag blev i samband med detta kontaktad utav en herre som Àr "After sales service manager" för Breitling om att jag kunde kontakta nÀrmaste AD med en kopia pÄ hans mail dÀr de erbjuder mig att köpa en Breitling Aerospace till ett "specialerbjudande" De gav mig 3 varianter att vÀlja pÄ. Nu vÀntar jag bara svar ifrÄn den AD jag har valt ut, i detta fall Jarl Sandin i Göteborg. Det jag nu undrar, kÀnner ni till nÄgon som kanske kan sitta med delar till en sÄdan modell som denna? Jag tycker det Àr synd att betrakta den som vÀrdelös dÄ jag verkligen blev fÀst vid klockan med en gÄng. Otroligt lÀtt att bÀra, sticker inte ut speciellt mycket och passar toppen till vardags. Jag förstÄr att det Àr ett lÄngskott, jag menar om inte Breitling har delar vem skulle dÄ ha det? Men skam den som ger sig ;)
Intruder 2.jpg
Intruder 3.jpg
Intruder 4.jpg

Fan va trist, hoppas det löser sig
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Avenger - Kan du inte dra fram en lista pÄ alla Breitling ADs i Sverige och utifrÄn den maila samtliga ang ditt problem? Och be dem i sin tur hÀnvisa dig vidare om de vet nÄgon som kan hjÀlpa dig om inte de sjÀlva kan.
 

Avenger

Breitling
Avenger - Kan du inte dra fram en lista pÄ alla Breitling ADs i Sverige och utifrÄn den maila samtliga ang ditt problem? Och be dem i sin tur hÀnvisa dig vidare om de vet nÄgon som kan hjÀlpa dig om inte de sjÀlva kan.

Det kanske inte vore en dum idé. Jag hittade en annan kille som haft samma problem pÄ engelskt klockforum, han hade fÄtt svar ifrÄn en i trÄden som pÄstod sig ha "alla interna delar" till just denna klocka, svaret har en tid pÄ nacken. Ska se om det spÄret kan leda nÄgon vart :) Tack för tipset!
 

BOTL

Panerai
En halvOTfrÄga.......jag stÀller den hÀr dÄ Breitlingfolket verkar vara extra vÀnliga :) och kunniga, jag vill köpa en watchwinder för en human slant. GÀrna under 1500 ink frakt och allt, frugabas klocka ska stÄ i den och Àven min som inte behöver det (superquartz).

Jag Àr tacksam för all input om vad jag ska köpa, den ska stÄ i sovrummet sÄ en hyfsad tyst vore tacksam men inget överdrivet.

Vore kul om det fick plats upp till 4 klockor i den. Kommer ju bli fler klockor med tiden.
 

Avenger

Breitling
Verket heter visst Miyota Y652, om det nu hjÀlper... Kanske finns andra klockor med samma verk som man kan ha som donator ?
Yes. Det kÀnner jag till och den delar just den biten med fler vilket Àr positivt. Den analoga delen fungerar klanderfritt men det Àr just lcd dispalyen för den digitala delen som inte fungerar. Tack för input
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Fail som Àntligen löst sig :)
Ni kanske kommer ihÄg att jag styrde upp
ett gummi till fruns SOH 38 som blev fel...

Nu har det rÀtta kommit.
Blev riktigt nice om jag fÄr sÀga det sjÀlv ;)

image.jpg


image.jpg


image.jpg


Breitling kan polera :D

image.jpg


image.jpg


image.jpg


Vad tycker panelen?

/Daniel
Gillar feta band pÄ dykare sÄ i mina ögon Àr det snyggt! JÀkligt glansigt och frÀscht spÀnne med.
 

svesam

Rolex
En halvOTfrÄga.......jag stÀller den hÀr dÄ Breitlingfolket verkar vara extra vÀnliga :) och kunniga, jag vill köpa en watchwinder för en human slant. GÀrna under 1500 ink frakt och allt, frugabas klocka ska stÄ i den och Àven min som inte behöver det (superquartz).

Jag Àr tacksam för all input om vad jag ska köpa, den ska stÄ i sovrummet sÄ en hyfsad tyst vore tacksam men inget överdrivet.

Vore kul om det fick plats upp till 4 klockor i den. Kommer ju bli fler klockor med tiden.


Jag kör Ferrocase, lite dyrare men grymt bra (tyst)

image.jpg


Fyra snurror och förvaringslÄda för ytterligare fyra.

/Daniel
 

Camo00

Patek
Varmt vÀlkommen, TouchingEvil, och Grattis!!

Den dÀr Àr supernice!! Den Àr en sÄ skön hybrid pÄ nÄt sÀtt, kÀnns bÄde dykare och racing pÄ samma gÄng...

FörstÄr att Du gillar boxen ocksÄ!! ;)
 

TouchingEvil

Cartier
Hahaha fattar inte vad som hÀnde med bilderna. Men kan nÄgon kunnig svara pÄ varför de slutat med sina snygga plastlÄdor och börjat med kartong liknade som Àr fula och inte samma klasskÀnsla.
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Jag trodde att min hjÀrna hade hakat upp sig. Ja, vart fasiken Àr bakelitboxen!?
Snygg klocka, jag gillar racingstuket.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Ja vÀlkommen TouchingEvil hoppas att du Àr nöjd med din klocka :)

Jag har aldrig klÀmt pÄ en superocean, hur kÀnns den? Den ser ju vÀldigt trevlig ut, pÄminner liite om Sumon med sina stora siffror. Hur Àr kvaliteten pÄ klockan jÀmfört med andra i samma prisklass samt lÄt oss sÀga en Rolex/Tudors case? svesam
 

Eurenius

Den norrlÀndska rörtÄngen
2-Faktor
Ja vÀlkommen TouchingEvil hoppas att du Àr nöjd med din klocka :)

Jag har aldrig klÀmt pÄ en superocean, hur kÀnns den? Den ser ju vÀldigt trevlig ut, pÄminner liite om Sumon med sina stora siffror. Hur Àr kvaliteten pÄ klockan jÀmfört med andra i samma prisklass samt lÄt oss sÀga en Rolex/Tudors case? svesam

Jag tycker inte det finns mycket att klaga pÄ nÀr det gÀller byggkvalitet och finish, lÀnkarna Àr bland de bÀsta jag upplevt.
 

svesam

Rolex
Ja vÀlkommen TouchingEvil hoppas att du Àr nöjd med din klocka :)

Jag har aldrig klÀmt pÄ en superocean, hur kÀnns den? Den ser ju vÀldigt trevlig ut, pÄminner liite om Sumon med sina stora siffror. Hur Àr kvaliteten pÄ klockan jÀmfört med andra i samma prisklass samt lÄt oss sÀga en Rolex/Tudors case? svesam

Jag har skrivit en recension om den.
LÀs den sÄ tror jag du fÄr svar :)

/Daniel
 
Topp