• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Nope, delborstad och grymmare! :)

image.jpg

My bad, jag glömde sidorna. Riktigt fin den Ă€r? Årsmodell?

Tack för det varma vÀlkomnandet.

MÄste sÀga att jag gillar klockan starkt, men pro III lÀnken kÀnns lite rackig Ä skramlig. Sen att boxen har blivit en snikmodel kÀnns vÀldigt trÄkigt dÄ breitling Àr kÀnda för boxarna.

image.jpg

image.jpg

Pro 3 har jag faktiskt aldrig klÀmt pÄ.

Men glömde sĂ€ga att jag Ă€r riktigt imponerad av de nya digitala garantikorten, de kĂ€nns riktigt lyxiga. Är vĂ€l dĂ€rför de snĂ„lat med boxarna, dĂ„ korten kostar faan.

Jag har skrivit en recension om den.
LÀs den sÄ tror jag du fÄr svar :)

/Daniel

Tack, bra recension! Ligger vÀldigt nÀra att köpa en klocka nu och alla alternativ mÄste jÀmföras. Gillar fÀrgerna pÄ klockan samt att den klarar 1500 meter, kÀnns lite tooligt ;)

Tack för det varma vÀlkomnandet.

MÄste sÀga att jag gillar klockan starkt, men pro III lÀnken kÀnns lite rackig Ä skramlig. Sen att boxen har blivit en snikmodel kÀnns vÀldigt trÄkigt dÄ breitling Àr kÀnda för boxarna.

image.jpg

image.jpg

VÀldigt snygg baksida, om det nu ska spela nÄgon roll!

PÄ tal om ytterboxarna sÄ ser den dÀr betydligt frÀschare/exklusivare Àn den som min nya Superavenger lÄg i och dÄ Àr ju det en nÄgot dyrare modell. :)
Inte sÄ att man bryter ihop över det hela men som sagt, tidigare boxar ser ju betydligt trevligare ut.

Blir nyfiken pÄ hur din box ser ut i sÄ fall, för om du tycker min ser lyxigare ut sÄ mÄste du fÄtt din klocka i en fryspÄse =)

Ja det Àr riktigt trist med boxen faktiskt. Blir alltid lite avundsjuk pÄ Longinesköparna ocksÄ som fÄr sÄ jÀkla coola lÄdor.
Tyckte ocksÄ det var lite fjuttigt nÀr jag köpte nya Aeron, men man har ju nÄgra gamla boxar sedan tidigare!

Avenger skyland eller seawolf 2an. Vad tycker ni?

Avenger Skyland Àr riktigt nice men har ju nu nÄgra Är pÄ nacken. Det görs ju inte lÀngre sÄ det Àr lite kul i sig. Det Àr vÀl chrono el ej samt nytt/"Àldre" som fÄr vara den avgörande frÄgan

Avenger Skyland Àr riktigt nice men har ju nu nÄgra Är pÄ nacken. Det görs ju inte lÀngre sÄ det Àr lite kul i sig. Det Àr vÀl chrono el ej samt nytt/"Àldre" som fÄr vara den avgörande frÄgan

Det som gör mig lite orolig ang skylandern Àr om service Àr dyrare pÄ den Àn seawolfen. Skylandern jag tittat pÄ Àr en 2010 sÄ det Àr vÀl dags antar jag.

Det som gör mig lite orolig ang skylandern Àr om service Àr dyrare pÄ den Àn seawolfen. Skylandern jag tittat pÄ Àr en 2010 sÄ det Àr vÀl dags antar jag.

Nja, beror vÀl lite pÄ hur den gÄr. Har klockor frÄn 2009 som gÄr +1sek/dygn. Jag servar inte sÄ lÀnge de gÄr bra.

Hej! Ny medlem pÄ forumet som gÄr i Breitling-tankar. Har kommit en bit pÄ vÀgen och det Àr SOH som gÀller. Dock kan jag inte bestÀmma mig om jag ska köpa kronografen eller inte. VÀljer jag utan kronograf har jag tÀnkt med roséguld med svart tavla. Med kronograf blÄ tavla med svart ring. (Se bilder)

Vad tycker ni Breitling-fantaster? Tar gÀrna emot all input.
image.jpg
image.jpg

Jag servar inte heller om klockan gÄr bra. Min Skyland ska in pÄ service nÀr jag fÄr tummarna loss (lÀttare att ta en annan klockan pÄ morgonen istÀllet) och den Àr frÄn 08... Men dyrare att serva tror jag nog iom att det Àr en chrono...

Hej! Ny medlem pÄ forumet som gÄr i Breitling-tankar. Har kommit en bit pÄ vÀgen och det Àr SOH som gÀller. Dock kan jag inte bestÀmma mig om jag ska köpa kronografen eller inte. VÀljer jag utan kronograf har jag tÀnkt med roséguld med svart tavla. Med kronograf blÄ tavla med svart ring.

Inte att glömma i det hÀr fallet Àr ju storleksskillnaderna mellan de olika klockorna. Största chrono 46mm och minsta utan chrono 38mm. Hur stort vill du ha det. För min del gÄr 46mm bort direkt. Personligen hade jag valt lite mer neutrala fÀrger, utan chrono och 42mm pÄ mesh och köpt till gummi i efterhand. Men jag kan ju vara din motsats nÀr det kommer till klockor sÄ vad hjÀlper det :D

Jag servar inte heller om klockan gÄr bra. Min Skyland ska in pÄ service nÀr jag fÄr tummarna loss (lÀttare att ta en annan klockan pÄ morgonen istÀllet) och den Àr frÄn 08... Men dyrare att serva tror jag nog iom att det Àr en chrono...

Jag har tittat pÄ den skylandern som ligger hos pantbanken i Helsingborg.
http://mobil.blocket.se/helsingborg/Breitling_Avenger_Skyland_53991325.htm?ca=11&w=3

Eller dÄ en ny seawolf frÄn uret.se

SÄ frÄgan Àr om det kan bli nÀstan samma prisklass pÄ en beg skyland med en service som en ny seawolf med garanti.

Inte att glömma i det hÀr fallet Àr ju storleksskillnaderna mellan de olika klockorna. Största chrono 46mm och minsta utan chrono 38mm. Hur stort vill du ha det. För min del gÄr 46mm bort direkt. Personligen hade jag valt lite mer neutrala fÀrger, utan chrono och 42mm pÄ mesh och köpt till gummi i efterhand. Men jag kan ju vara din motsats nÀr det kommer till klockor sÄ vad hjÀlper det :D

Sorry, glömde nÀmna storleken. Jag har tÀnkt mig 46, jag provade den igÄr i butik och den kÀnns inte för stor (jag Àr sjÀlv ganska stor, 193 cm/105 kg). SÄ storleken Àr samma, men jag kan fortfarande inte bestÀmma mig vilken jag gillar bÀst. Jag kan tÀnka mig att den utan chrono kÀnns mer stilren och "rÀtt" ju Àldre man blir medan med chrono blir lite sportigare. Eller?

Hej! Ny medlem pÄ forumet som gÄr i Breitling-tankar. Har kommit en bit pÄ vÀgen och det Àr SOH som gÀller. Dock kan jag inte bestÀmma mig om jag ska köpa kronografen eller inte. VÀljer jag utan kronograf har jag tÀnkt med roséguld med svart tavla. Med kronograf blÄ tavla med svart ring. (Se bilder)

image.jpg
image.jpg

Kronografen tycker jag Àr snyggare, men kÀnslan Àr att det Àr tvÄ lite olika stilar. Den ena stilig och den andra sportig.

Blir nyfiken pÄ hur din box ser ut i sÄ fall, för om du tycker min ser lyxigare ut sÄ mÄste du fÄtt din klocka i en fryspÄse =)
Bilden pÄ boxens ytterhölje ser ut som denna bild, lÄnad ifrÄn nÀtet dÄ jag inte fotat min egna. Sen bjussar jag pÄ en bild utav "Storebror och lillebror" Lillebror gÄr till skroten nÀsta vecka :(
IMG_6753_zps389e2d0f.jpg
IMG_0297.JPG

Sorry, glömde nÀmna storleken. Jag har tÀnkt mig 46, jag provade den igÄr i butik och den kÀnns inte för stor (jag Àr sjÀlv ganska stor, 193 cm/105 kg). SÄ storleken Àr samma, men jag kan fortfarande inte bestÀmma mig vilken jag gillar bÀst. Jag kan tÀnka mig att den utan chrono kÀnns mer stilren och "rÀtt" ju Àldre man blir medan med chrono blir lite sportigare. Eller?

SÄ hÀr enkelt Àr det, du behöver en av varje :)
En Chrono 46 som du kan vÀxla mellan mesh o gummi och en "icke chrono" och dÄ helst 42 för tavlan blir, i min smak, lite för stor och tom i 46:an.
42:an kör du pÄ lÀder.

Klart :D

KnÀck spargrisen nu och shoppa loss...

Lycka till!

/Daniel

Tillbaka
Topp