• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

B18E980F-F7CF-43C7-93BA-C112BF42E31B.jpeg

Är björkegrens i kalmar något bra?

någon med erfarenheter?

har en som är sugen på min navitimer med 7753 verk

enligt björkegrens så kostar det ca 15 k för dom att serva ett valjoux 7753 verk...

är det en oseriös firma eller bara en totalt okunning urmakare?

någon med erfarenheter?

enligt björkegrens så kostar det ca 15 k för dom att serva ett valjoux 7753 verk...

Breitling har en serviceprislista på deras sida, där ser du vad det bör kosta....

Vad tycker ni? Är det rimligt att jaga rakt byte mellan Superocean 42 och Avenger 43? Alltså 2021 modellerna. Sitter på en svart superocean men skulle nog föredra avengern nämligen.

Vad tycker ni? Är det rimligt att jaga rakt byte mellan Superocean 42 och Avenger 43? Alltså 2021 modellerna. Sitter på en svart superocean men skulle nog föredra avengern nämligen.

Avenger 43 är väl några lappar dyrare än SuperOcean 42 som ny, sen har du ju skicket som givetvis också spelar in vid ett byte. Svårt att sia om det är rimligt eller inte, beror ju på om du hittar en Avenger-ägare som är riktigt sugen på din pjäs tänker jag, annars är ju Avenger dyrare ny som sagt.

Avenger 43 är väl några lappar dyrare än SuperOcean 42 som ny, sen har du ju skicket som givetvis också spelar in vid ett byte. Svårt att sia om det är rimligt eller inte, beror ju på om du hittar en Avenger-ägare som är riktigt sugen på din pjäs tänker jag, annars är ju Avenger dyrare ny som sagt.
Tack.

Jo absolut, tänker mest att dom ligger snarlikt på gråmarknad. Får hålla tummarna på att ngn dyker upp som vill ha en dykare då :)

någon med erfarenheter?

15k låter dyr. Om de bara servar klocka och inte byter glas , urtavla etc borde ligga runt 8k hos breitling

Är det bara några tusental kronor i skillnad i begagnatpris, allt annat lika, så är väl frågan mer om man vill ha en annan modell. Alltid struligare att sälja och leta upp en annan. Är det någon som vill byta rakt av så gör det.

Är det bara några tusental kronor i skillnad i begagnatpris, allt annat lika, så är väl frågan mer om man vill ha en annan modell. Alltid struligare att sälja och leta upp en annan. Är det någon som vill byta rakt av så gör det.

Frågan var ju om det var rimligt att jaga ett byte rakt av 🤔. Hans var ju den som var några tusingar billigare så om det är rimligt är ju upp till den som byter ner sig i pris tänker jag. Har man tur så funkar det ju med ett jämnt byte kanske. Chansen att hitta någon som jagar just frågeställarens pjäs och samtidigt vill byta mot sin Avenger är nog mindre än att sälja den och sen köpa en begagnad Avenger, i alla fall om man inte vill vänta för länge 🤔.

Frågan var ju om det var rimligt att jaga ett byte rakt av 🤔. Hans var ju den som var några tusingar billigare så om det är rimligt är ju upp till den som byter ner sig i pris tänker jag. Har man tur så funkar det ju med ett jämnt byte kanske. Chansen att hitta någon som jagar just frågeställarens pjäs och samtidigt vill byta mot sin Avenger är nog mindre än att sälja den och sen köpa en begagnad Avenger, i alla fall om man inte vill vänta för länge 🤔.
Håller med. Inte lätt att hitta någon som vill byta, men OM man gör det så är det bättre än att vänta på rätt modell. Letar själv febrilt efter vissa modeller som aldrig kommer ut på marknaden. Är det vanligare modeller som säljs dagligen så finns ingen vits att byta.

Någon som har koll på om det är ok att trycka in kronan under vattnet? Märker att jag ibland gör det av misstag och än så länge funkar den men blir lite nervös. :hilarious:
A15B75F5-6DE6-48DF-90B6-8DDE47082D8A.jpeg

Seglarklockan nummer ett. Chronomat Yachting A13048 från 93/94.

Här vilandes på en bit svartek från en riktig segelbåt, regalskeppet Rikswasa som började brinna och sjönk 1624 när hon låg utanför Värmdö och vaktade inloppet till Stockholm mot polackerna.

Rikswasa var ett större regalskepp än yngre ”vanliga” Wasa, och till skillnad mot Wasa så användes hon av vår militär både under erövring av Riga och som försvar i Stockholm innan hon sjönk.

Yacting ligger i lä gällande att vara "vintage" jämfört med träbiten...

12FC9ED5-8585-4D47-ACB4-D82BDD633586.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp