• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Watchie

Patek
2-Faktor
Finn ETT fel? 😁
20221031_153407.jpg
Ingen klocka ? Avsaknad av DjurgÄrds gaddning ?
 

Boozer_87

Panerai
He he helt ok, Àr sjÀlv gammal 08, men bor i buskarna nu, men svÄrt att slÀppa favvo laget sÄklart

Klart man ska hĂ„lla i om det Ă€r det man Ă€lskar! Jag gick emot alla vĂ€nner i slutet 90, början 20-talet som alla skulle hĂ„lla pĂ„ allt som vann, pĂ„ den tiden gick Malmö riktigt dĂ„ligt ett halvt decennium sĂ„ jag tĂ€nkte , dem hĂ„ller jag pĂ„, det kan ju bara gĂ„ uppĂ„t đŸ€Ł
 

Boozer_87

Panerai
TrĂ€ffade frugan i Sthlm för ca 25 Ă„r sedan, sommarfling som blev mer seriöst, hon kommer dĂ€rifrĂ„n o pĂ„ den vĂ€gen Ă€r det

HĂ€rligt! DĂ„ blir det invigning och gtg dĂ€r dĂ„? Du stĂ„r för boende och vi för biljetter? Snacka om bĂ€sta gtg? som vi B-folk generellt Ă€r kass pĂ„, vi borde ta efter Paneristis mer 😘
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Snart klar för Bratte gtg’s
.klart om typ 18 mĂ„nader, vintrar bĂ€st, men hyfsat runt 32-33 Ă„ret om, kan krypa ned mot 20-22 pĂ„ nĂ€tterna nĂ€r som kallast, senvĂ„ren kan bli för varmt, en och en annan typhon o jordbĂ€vning fĂ„r man stĂ„ ut med..glömde regnsĂ€song, sĂ„ olika men mer sommar-senhöst, dry season - resten av Ă„ret..
D1FBEBC8-3B3D-4B73-A403-D93888D14A2E.jpeg
 
Senast Àndrad:

Marcushq

Omega
2-Faktor
Hej kÀra klocksnackare!
Jag har en Superocean Heritage 42 frÄn 2014 som jag funderar pÄ att avyttra.
A1732136-BA61. Fin grön urtavla med meshlÀnk. En Àgare, full set med inköpskvitto.

Verkar inte hitta sĂ„ mycket info kring dessa nĂ€r jag söker sĂ„ hit me up med all vishet ni sitter pĂ„ 😊
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Hej kÀra klocksnackare!
Jag har en Superocean Heritage 42 frÄn 2014 som jag funderar pÄ att avyttra.
A1732136-BA61. Fin grön urtavla med meshlÀnk. En Àgare, full set med inköpskvitto.

Verkar inte hitta sĂ„ mycket info kring dessa nĂ€r jag söker sĂ„ hit me up med all vishet ni sitter pĂ„ 😊
FĂ„r vĂ€l runt 25k för gamla SO heritage, lite beroende pĂ„ skick o service status, Brattar Ă€r ej helt lĂ€ttsĂ„lda o brukar gĂ„ ”billigt”, sök sjĂ€lv med fördel i köp/sĂ€lj hĂ€r pĂ„ KS
 

Marcushq

Omega
2-Faktor
FĂ„r vĂ€l runt 25k för gamla SO heritage, lite beroende pĂ„ skick o service status, Brattar Ă€r ej helt lĂ€ttsĂ„lda o brukar gĂ„ ”billigt”, sök sjĂ€lv med fördel i köp/sĂ€lj hĂ€r pĂ„ KS
Tackar tackar! Har letat lite men inte hittat en med grön urtavla som fÄtt byta hem. Men som du sÀger verkar de inte vara sÄ stor omsÀttning pÄ dem överlag.
 

minken

Omega
GĂŒnter MĂ„rder sĂ€ljer sin klocka.

1667249842652.png


https://www.blocket.se/annons/104819712

1667249813205.png




Beskrivning
Breitling Crosswind Special A44355 (293993) 46 mm med dubbla UTC A70174 2285 pĂ„ pilotlĂ€nk i stĂ„l. Denna kombination Ă€r mkt ovanlig och eftertraktad. De dubbla UTC:erna har 24-timmarsvisning. Boett, vridring (bezel) samt krona och tryckknappar Ă€r tillverkade i polerat rostfritt stĂ„l. Glaset Ă€r ett absolut repfritt safirglas. VattentĂ€t till 100 m. Klockan Ă€r inlĂ€mnad för polering och har inte anvĂ€nts sedan dess. Detta Ă€r en klocka för dig som vill ha en tung, mkt elegant och problemfri klocka som garanterat kommer att vĂ€cka uppmĂ€rksamhet. Klockan kommer med box och de handlingar och certifikat. Mer fakta: Diameter: Ø 44 mm Tjocklek: 16 mm Boett: Polerat stĂ„l Baksida boett: Solid Armband: Polerat stĂ„l SpĂ€nne: ViklĂ„s i stĂ„l Glas: Repskyddat safirglas Bezel (ring): StĂ„l, polerad, vridbar motsols Urverkstyp: Automatiskt, sjĂ€lvuppdragande Sekundvisare: Svepande Urverk: Breitling in-house Breitling Calibre 44, 28880 vph GĂ„ngreserv: 42 timmar Datumangivelse: Grande date (2 datumhjul) Funktioner: Separat sekundvisning och kronograf Övrigt: Kronometer (COSC-certifierad), skruvkrona Tidsavvikelse: Ca. 2 sekunder per dygn (Amplitud 224 ° / Beat error 0.3 ms)




NÄn som har sett med dubbla UTC förut?
 

Marcushq

Omega
2-Faktor
Tackar tackar! Har letat lite men inte hittat en med grön urtavla som fÄtt byta hem. Men som du sÀger verkar de inte vara sÄ stor omsÀttning pÄ dem överlag.
FĂ„r vĂ€l runt 25k för gamla SO heritage, lite beroende pĂ„ skick o service status, Brattar Ă€r ej helt lĂ€ttsĂ„lda o brukar gĂ„ ”billigt”, sök sjĂ€lv med fördel i köp/sĂ€lj hĂ€r pĂ„ KS
Satan, minnet har spelat mig ett spratt. Har inte klockan hemma sÄ letade pÄ en gammal bild och jag har blandat ihop urtavla och bezel. Antar att jag blivit alldeles för fÀrgad av mitt spanande pÄ rolex. Men urtavlan Àr svart och bezel Àr grön.
Antar att det pÄverkar priset nedÄt nÄgot.
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
GĂŒnter MĂ„rder sĂ€ljer sin klocka.

1667249842652.png


https://www.blocket.se/annons/104819712

1667249813205.png




Beskrivning
Breitling Crosswind Special A44355 (293993) 46 mm med dubbla UTC A70174 2285 pĂ„ pilotlĂ€nk i stĂ„l. Denna kombination Ă€r mkt ovanlig och eftertraktad. De dubbla UTC:erna har 24-timmarsvisning. Boett, vridring (bezel) samt krona och tryckknappar Ă€r tillverkade i polerat rostfritt stĂ„l. Glaset Ă€r ett absolut repfritt safirglas. VattentĂ€t till 100 m. Klockan Ă€r inlĂ€mnad för polering och har inte anvĂ€nts sedan dess. Detta Ă€r en klocka för dig som vill ha en tung, mkt elegant och problemfri klocka som garanterat kommer att vĂ€cka uppmĂ€rksamhet. Klockan kommer med box och de handlingar och certifikat. Mer fakta: Diameter: Ø 44 mm Tjocklek: 16 mm Boett: Polerat stĂ„l Baksida boett: Solid Armband: Polerat stĂ„l SpĂ€nne: ViklĂ„s i stĂ„l Glas: Repskyddat safirglas Bezel (ring): StĂ„l, polerad, vridbar motsols Urverkstyp: Automatiskt, sjĂ€lvuppdragande Sekundvisare: Svepande Urverk: Breitling in-house Breitling Calibre 44, 28880 vph GĂ„ngreserv: 42 timmar Datumangivelse: Grande date (2 datumhjul) Funktioner: Separat sekundvisning och kronograf Övrigt: Kronometer (COSC-certifierad), skruvkrona Tidsavvikelse: Ca. 2 sekunder per dygn (Amplitud 224 ° / Beat error 0.3 ms)




NÄn som har sett med dubbla UTC förut?
Varför ha en UTC nĂ€r man kan ha tvĂ„?😎
LĂ€r vara svĂ„rt att pruta dĂ„ han brukar kallas ”Sveriges SnĂ„laste”😂
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Satan, minnet har spelat mig ett spratt. Har inte klockan hemma sÄ letade pÄ en gammal bild och jag har blandat ihop urtavla och bezel. Antar att jag blivit alldeles för fÀrgad av mitt spanande pÄ rolex. Men urtavlan Àr svart och bezel Àr grön.
Antar att det pÄverkar priset nedÄt nÄgot.
Vet ej om sÄ noga med fÀrgerna, ngn fÄr vÀl hojta till isf, mer viktigt, fullset, skick o plus om hyfsat nyservad..och ej större Àn 44, dÄ svÄrsÄlt..
 

DrDre

Patek
GĂŒnter MĂ„rder sĂ€ljer sin klocka.

1667249842652.png


https://www.blocket.se/annons/104819712

1667249813205.png




Beskrivning
Breitling Crosswind Special A44355 (293993) 46 mm med dubbla UTC A70174 2285 pĂ„ pilotlĂ€nk i stĂ„l. Denna kombination Ă€r mkt ovanlig och eftertraktad. De dubbla UTC:erna har 24-timmarsvisning. Boett, vridring (bezel) samt krona och tryckknappar Ă€r tillverkade i polerat rostfritt stĂ„l. Glaset Ă€r ett absolut repfritt safirglas. VattentĂ€t till 100 m. Klockan Ă€r inlĂ€mnad för polering och har inte anvĂ€nts sedan dess. Detta Ă€r en klocka för dig som vill ha en tung, mkt elegant och problemfri klocka som garanterat kommer att vĂ€cka uppmĂ€rksamhet. Klockan kommer med box och de handlingar och certifikat. Mer fakta: Diameter: Ø 44 mm Tjocklek: 16 mm Boett: Polerat stĂ„l Baksida boett: Solid Armband: Polerat stĂ„l SpĂ€nne: ViklĂ„s i stĂ„l Glas: Repskyddat safirglas Bezel (ring): StĂ„l, polerad, vridbar motsols Urverkstyp: Automatiskt, sjĂ€lvuppdragande Sekundvisare: Svepande Urverk: Breitling in-house Breitling Calibre 44, 28880 vph GĂ„ngreserv: 42 timmar Datumangivelse: Grande date (2 datumhjul) Funktioner: Separat sekundvisning och kronograf Övrigt: Kronometer (COSC-certifierad), skruvkrona Tidsavvikelse: Ca. 2 sekunder per dygn (Amplitud 224 ° / Beat error 0.3 ms)




NÄn som har sett med dubbla UTC förut?

Jag har sett dubbla utc pÄ bild, men aldrig i verkligheten. Eller rÀttare sagt en utc och en kompass.

0C2A90F5-3B73-4234-8708-6D766F916A00.jpeg


CC333C8D-7C1E-43C1-8BDA-6ED036D77B70.jpeg
 
Topp