Ingen klocka ? Avsaknad av DjurgÄrds gaddning ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Ingen klocka ? Avsaknad av DjurgÄrds gaddning ?
Klockan Àr ju helt korrekt, trött pÄ de dÀr "jÀvla" stockholmlagen, jag tÀnker forza Boden eller nÄtt sÄ blir det inga hard feelingsIngen klocka ? Avsaknad av DjurgÄrds gaddning ?
He he helt ok, Ă€r sjĂ€lv gammal 08, men bor i buskarna nu, men svĂ„rt att slĂ€ppa favvo laget sĂ„klartâŠKlockan Ă€r ju helt korrekt, trött pĂ„ de dĂ€r "jĂ€vla" stockholmlagen, jag tĂ€nker forza Boden eller nĂ„tt sĂ„ blur det inga hard feelings![]()
Klart man ska hĂ„lla i om det Ă€r det man Ă€lskar! Jag gick emot alla vĂ€nner i slutet 90, början 20-talet som alla skulle hĂ„lla pĂ„ allt som vann, pĂ„ den tiden gick Malmö riktigt dĂ„ligt ett halvt decennium sĂ„ jag tĂ€nkte , dem hĂ„ller jag pĂ„, det kan ju bara gĂ„ uppĂ„tHe he helt ok, Ă€r sjĂ€lv gammal 08, men bor i buskarna nu, men svĂ„rt att slĂ€ppa favvo laget sĂ„klartâŠ
NÀ SmÄland nu, men bodde 4 Är i Filippinerna, och vi bygger ny kÄk dÀr, sÄ flyttar tillbaks dit om ngt Är igen, Àr planen, bjuder pÄ nÄgra bilder frÄn bergen runt hörnet dÀr vi ska bo, ursÀkta OTI buskarna? @Watchie? Var det du bodde abroad?
Hur kommer det sig philli? HÀrkomst du? SlÀkt? Fru? Bara Àlskart som turist?NÀ SmÄland nu, men bodde 4 Är i Filippinerna, och vi bygger ny kÄk dÀr, sÄ flyttar tillbaks dit om ngt Är igen, Àr planen, bjuder pÄ nÄgra bilder frÄn bergen runt hörnet dÀr vi ska bo, ursÀkta OT![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
TrĂ€ffade frugan i Sthlm för ca 25 Ă„r sedan, sommarfling som blev mer seriöst, hon kommer dĂ€rifrĂ„n o pĂ„ den vĂ€gen Ă€r detâŠHur kommer det sig philli? HĂ€rkomst du? SlĂ€kt? Fru? Bara Ă€lskart som turist?
HĂ€rligt! DĂ„ blir det invigning och gtg dĂ€r dĂ„? Du stĂ„r för boende och vi för biljetter? Snacka om bĂ€sta gtg? som vi B-folk generellt Ă€r kass pĂ„, vi borde ta efter Paneristis merTrĂ€ffade frugan i Sthlm för ca 25 Ă„r sedan, sommarfling som blev mer seriöst, hon kommer dĂ€rifrĂ„n o pĂ„ den vĂ€gen Ă€r detâŠ
Gjutet !HÀrligt! DÄ blir det invigning och gtg dÀr dÄ? Du stÄr för boende och vi för biljetter? Snacka om bÀsta gtg? som vi B-folk generellt Àr kass pÄ, vi borde ta efter Paneristis mer![]()
Bra! NÀr Àr huset klart? NÀr Àr det regnperiod? Vi bestÀmmer helt enkelt 19 Juni -24 alternativt 19 december -24 beroende pÄ skitvÀdersÀsongGjutet !
FĂ„r vĂ€l runt 25k för gamla SO heritage, lite beroende pĂ„ skick o service status, Brattar Ă€r ej helt lĂ€ttsĂ„lda o brukar gĂ„ âbilligtâ, sök sjĂ€lv med fördel i köp/sĂ€lj hĂ€r pĂ„ KSHej kĂ€ra klocksnackare!
Jag har en Superocean Heritage 42 frÄn 2014 som jag funderar pÄ att avyttra.
A1732136-BA61. Fin grön urtavla med meshlÀnk. En Àgare, full set med inköpskvitto.
Verkar inte hitta sÄ mycket info kring dessa nÀr jag söker sÄ hit me up med all vishet ni sitter pÄ![]()
Tackar tackar! Har letat lite men inte hittat en med grön urtavla som fĂ„tt byta hem. Men som du sĂ€ger verkar de inte vara sĂ„ stor omsĂ€ttning pĂ„ dem överlag.FĂ„r vĂ€l runt 25k för gamla SO heritage, lite beroende pĂ„ skick o service status, Brattar Ă€r ej helt lĂ€ttsĂ„lda o brukar gĂ„ âbilligtâ, sök sjĂ€lv med fördel i köp/sĂ€lj hĂ€r pĂ„ KS
Tackar tackar! Har letat lite men inte hittat en med grön urtavla som fÄtt byta hem. Men som du sÀger verkar de inte vara sÄ stor omsÀttning pÄ dem överlag.
Satan, minnet har spelat mig ett spratt. Har inte klockan hemma sĂ„ letade pĂ„ en gammal bild och jag har blandat ihop urtavla och bezel. Antar att jag blivit alldeles för fĂ€rgad av mitt spanande pĂ„ rolex. Men urtavlan Ă€r svart och bezel Ă€r grön.FĂ„r vĂ€l runt 25k för gamla SO heritage, lite beroende pĂ„ skick o service status, Brattar Ă€r ej helt lĂ€ttsĂ„lda o brukar gĂ„ âbilligtâ, sök sjĂ€lv med fördel i köp/sĂ€lj hĂ€r pĂ„ KS
Varför ha en UTC nĂ€r man kan ha tvĂ„?GĂŒnter MĂ„rder sĂ€ljer sin klocka.
![]()
https://www.blocket.se/annons/104819712
![]()
Beskrivning
Breitling Crosswind Special A44355 (293993) 46 mm med dubbla UTC A70174 2285 pĂ„ pilotlĂ€nk i stĂ„l. Denna kombination Ă€r mkt ovanlig och eftertraktad. De dubbla UTC:erna har 24-timmarsvisning. Boett, vridring (bezel) samt krona och tryckknappar Ă€r tillverkade i polerat rostfritt stĂ„l. Glaset Ă€r ett absolut repfritt safirglas. VattentĂ€t till 100 m. Klockan Ă€r inlĂ€mnad för polering och har inte anvĂ€nts sedan dess. Detta Ă€r en klocka för dig som vill ha en tung, mkt elegant och problemfri klocka som garanterat kommer att vĂ€cka uppmĂ€rksamhet. Klockan kommer med box och de handlingar och certifikat. Mer fakta: Diameter: Ă 44 mm Tjocklek: 16 mm Boett: Polerat stĂ„l Baksida boett: Solid Armband: Polerat stĂ„l SpĂ€nne: ViklĂ„s i stĂ„l Glas: Repskyddat safirglas Bezel (ring): StĂ„l, polerad, vridbar motsols Urverkstyp: Automatiskt, sjĂ€lvuppdragande Sekundvisare: Svepande Urverk: Breitling in-house Breitling Calibre 44, 28880 vph GĂ„ngreserv: 42 timmar Datumangivelse: Grande date (2 datumhjul) Funktioner: Separat sekundvisning och kronograf Ăvrigt: Kronometer (COSC-certifierad), skruvkrona Tidsavvikelse: Ca. 2 sekunder per dygn (Amplitud 224 ° / Beat error 0.3 ms)
NÄn som har sett med dubbla UTC förut?
Vet ej om sÄ noga med fÀrgerna, ngn fÄr vÀl hojta till isf, mer viktigt, fullset, skick o plus om hyfsat nyservad..och ej större Àn 44, dÄ svÄrsÄlt..Satan, minnet har spelat mig ett spratt. Har inte klockan hemma sÄ letade pÄ en gammal bild och jag har blandat ihop urtavla och bezel. Antar att jag blivit alldeles för fÀrgad av mitt spanande pÄ rolex. Men urtavlan Àr svart och bezel Àr grön.
Antar att det pÄverkar priset nedÄt nÄgot.
Skönt, dÄ verkar jag inte ha mission impossible framför mig om den ska fÄ gÄ vidareVet ej om sÄ noga med fÀrgerna, ngn fÄr vÀl hojta till isf, mer viktigt, fullset, skick o plus om hyfsat nyservad..och ej större Àn 44, dÄ svÄrsÄlt..
GĂŒnter MĂ„rder sĂ€ljer sin klocka.
![]()
https://www.blocket.se/annons/104819712
![]()
Beskrivning
Breitling Crosswind Special A44355 (293993) 46 mm med dubbla UTC A70174 2285 pĂ„ pilotlĂ€nk i stĂ„l. Denna kombination Ă€r mkt ovanlig och eftertraktad. De dubbla UTC:erna har 24-timmarsvisning. Boett, vridring (bezel) samt krona och tryckknappar Ă€r tillverkade i polerat rostfritt stĂ„l. Glaset Ă€r ett absolut repfritt safirglas. VattentĂ€t till 100 m. Klockan Ă€r inlĂ€mnad för polering och har inte anvĂ€nts sedan dess. Detta Ă€r en klocka för dig som vill ha en tung, mkt elegant och problemfri klocka som garanterat kommer att vĂ€cka uppmĂ€rksamhet. Klockan kommer med box och de handlingar och certifikat. Mer fakta: Diameter: Ă 44 mm Tjocklek: 16 mm Boett: Polerat stĂ„l Baksida boett: Solid Armband: Polerat stĂ„l SpĂ€nne: ViklĂ„s i stĂ„l Glas: Repskyddat safirglas Bezel (ring): StĂ„l, polerad, vridbar motsols Urverkstyp: Automatiskt, sjĂ€lvuppdragande Sekundvisare: Svepande Urverk: Breitling in-house Breitling Calibre 44, 28880 vph GĂ„ngreserv: 42 timmar Datumangivelse: Grande date (2 datumhjul) Funktioner: Separat sekundvisning och kronograf Ăvrigt: Kronometer (COSC-certifierad), skruvkrona Tidsavvikelse: Ca. 2 sekunder per dygn (Amplitud 224 ° / Beat error 0.3 ms)
NÄn som har sett med dubbla UTC förut?
Ăr det en ny ref? Ser grön ut?Glad Tisdag trĂ„den, höstlov/ semester dag 2, sofflocket, imorrn Sthlm o sedan FinlandâŠ.
![]()
JodĂ„:Ăr det en ny ref? Ser grön ut?
Nice, frÀn! Har inte gillat de tidigare referenserna.JodÄ:
![]()
Superocean Automatic 44 - A17376A31L1S1 | Breitling
Discover the Breitling Superocean Automatic 44 in a combination of stainless steel, a green dial and a rubber strap. Shop now!www.breitling.com
SO rocks, Àven tidigare refsNice, frÀn! Har inte gillat de tidigare referenserna.