• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Tittade förbi nya butiken pÄ Biblioteketsgatan idag och provade ett par nyheter. VÀldigt bra slÀpp med denna pÄ 40mm för oss med mindre handleder.
14EB917D-AE28-49E9-842F-54D97AEA60D0.jpeg
EFD885DA-8AE4-4321-982A-66F1CDFEBACD.jpeg
 
Nya SO 44 pĂ„, men sicket jĂ€kla pill o korta gummi bandet o fĂ„ in det i lĂ„set igen 😅det o stĂ€lla en perpetuell kalender Ă€r det pilligaste jag gjort..Trevlig Lördag trĂ„den, @Aarrgghh o @Boozer_87 , hur Ă€r det i solen ? HĂ€r Ă€r det pissmulet, grĂ„ himmel

CF782BE0-79DB-4484-BD88-A69D9B5E0B2D.jpeg
24218D78-DA92-49BF-9A5E-0505C1733D35.jpeg
Är vĂ€l bara att skĂ€ra av en bit efter markering och sen sĂ€tta in i lĂ„set med en pin? Akta bara med att visa bilder pĂ„ gummistumpen som Ă€r avhuggen om du inte har kirurgisk precision för annars kommer @Simon.x upp frĂ„n gömmorna och kommenterar ;)
 
JodĂ„, men var pilligt med lĂ„set och bandstiftet, och fĂ„ in gummit efter kapning 😅, bestĂ€llde ett verktygskit som var lite epa oxĂ„, men snittet pĂ„ gummit var kirurgiskt 😊
 
Nya SO 44 pĂ„, men sicket jĂ€kla pill o korta gummi bandet o fĂ„ in det i lĂ„set igen 😅det o stĂ€lla en perpetuell kalender Ă€r det pilligaste jag gjort..Trevlig Lördag trĂ„den, @Aarrgghh o @Boozer_87 , hur Ă€r det i solen ? HĂ€r Ă€r det pissmulet, grĂ„ himmel

CF782BE0-79DB-4484-BD88-A69D9B5E0B2D.jpeg
24218D78-DA92-49BF-9A5E-0505C1733D35.jpeg
KĂ€mpar pĂ„ vid poolen idag @Watchie 😁
Full sol och förvĂ€ntat runt 27+ 👊 imorn har jag hyrt en cabriolet som vi ska mysa runt lite i och pĂ„ Tisdag Ă€r det Las palmas och fotboll. DĂ€r emellan blir det bĂ€rs, GT, sol och bad, kĂ€mpigt som sagt 😘
20221029_104756.jpg
 
Första intrycket pĂ„ hur den bĂ€rs osv @Watchie ? 😁
Fan bĂ€rs som en 41- 42, min ”minsta” 44 ever, mkt vacker, mindre toolig, tycker ej om ceramic bezels, lite för glĂ€ttigt, men passar denna ”lyxdykare”, mucho nice tavla, bra symmetri utan datum, kĂ€nns lite lyxig pĂ„ ngt sĂ€tt, otroligt nice o distinkt vridning, band o lĂ„s nice, men funderar pĂ„ ngt typ ljusgrönt el gulbeige mockaband, fĂ„r se vad eminente @danko kan hitta pĂ„, men mucho trevlig dinka Àr ju en Bratte ❀
 
Fan bĂ€rs som en 41- 42, min ”minsta” 44 ever, mkt vacker, mindre toolig, tycker ej om ceramic bezels, lite för glĂ€ttigt, men passar denna ”lyxdykare”, mucho nice tavla, bra symmetri utan datum, kĂ€nns lite lyxig pĂ„ ngt sĂ€tt, otroligt nice o distinkt vridning, band o lĂ„s nice, men funderar pĂ„ ngt typ ljusgrönt el gulbeige mockaband, fĂ„r se vad eminente @danko kan hitta pĂ„, men mucho trevlig dinka Àr ju en Bratte ❀
Bra recension @Watchie 👊 misstĂ€nkte ungefĂ€r det ovanstĂ„ende, gött att jag bestĂ€llt en 42 utan att notera att den saknar datum đŸ€Ł
Shit hur ska jag nu veta vad det Ă€r för datum? 😉 jag gillade inte alls modellen frĂ„n början men tycker den vĂ€xer och vĂ€xer ju mer man ser den 👌

Edit: var ju inne pĂ„ 44 frĂ„n början men brons och brunt tyckte inte jag poppade lika bra som brons och grönt. Aja nu Ă€r det ju som det Ă€r. Man kan ju trots allt sĂ€lja och köpa nytt om man inte trivs đŸ€Ł
 
Bra recension @Watchie 👊 misstĂ€nkte ungefĂ€r det ovanstĂ„ende, gött att jag bestĂ€llt en 42 utan att notera att den saknar datum đŸ€Ł
Shit hur ska jag nu veta vad det Ă€r för datum? 😉 jag gillade inte alls modellen frĂ„n början men tycker den vĂ€xer och vĂ€xer ju mer man ser den 👌

Edit: var ju inne pĂ„ 44 frĂ„n början men brons och brunt tyckte inte jag poppade lika bra som brons och grönt. Aja nu Ă€r det ju som det Ă€r. Man kan ju trots allt sĂ€lja och köpa nytt om man inte trivs đŸ€Ł
Du kommer gilla den, garanterat, sÄklart datumet Àr praktiskt men styggelse för symmetrin
 
Bra recension @Watchie 👊 misstĂ€nkte ungefĂ€r det ovanstĂ„ende, gött att jag bestĂ€llt en 42 utan att notera att den saknar datum đŸ€Ł
Shit hur ska jag nu veta vad det Ă€r för datum? 😉 jag gillade inte alls modellen frĂ„n början men tycker den vĂ€xer och vĂ€xer ju mer man ser den 👌

Edit: var ju inne pĂ„ 44 frĂ„n början men brons och brunt tyckte inte jag poppade lika bra som brons och grönt. Aja nu Ă€r det ju som det Ă€r. Man kan ju trots allt sĂ€lja och köpa nytt om man inte trivs đŸ€Ł
Var det denna du bestĂ€llde ? Är ju skitsnygg ❀
 
Nya SO 44 pĂ„, men sicket jĂ€kla pill o korta gummi bandet o fĂ„ in det i lĂ„set igen 😅det o stĂ€lla en perpetuell kalender Ă€r det pilligaste jag gjort..Trevlig Lördag trĂ„den, @Aarrgghh o @Boozer_87 , hur Ă€r det i solen ? HĂ€r Ă€r det pissmulet, grĂ„ himmel

CF782BE0-79DB-4484-BD88-A69D9B5E0B2D.jpeg
24218D78-DA92-49BF-9A5E-0505C1733D35.jpeg

Jag provade den klockan dÀr fast blÄ i 42mm hÀromdagen. Mycket trevligt :) Och jag skall Àven prova en Aerospace evo som jag Àr spekulant pÄ pÄ mÄndag nÀr jag kommer hem igen.

HÀr Àr det vÀldigt fint vÀder ocksÄ med blÄ himmel. Ca 25 grader. Jag halkade dock i trappan i morse nÀr jag skulle ut och trÀna pÄ cykeln. SÄ nu ligger jag pÄ sÀgen med en stulna fot. Trist att avsluta vistelsen sÄ. Men jag fÄr knalla fall tid att kolla pÄ ks :)
 
Jag provade den klockan dÀr fast blÄ i 42mm hÀromdagen. Mycket trevligt :) Och jag skall Àven prova en Aerospace evo som jag Àr spekulant pÄ pÄ mÄndag nÀr jag kommer hem igen.

HÀr Àr det vÀldigt fint vÀder ocksÄ med blÄ himmel. Ca 25 grader. Jag halkade dock i trappan i morse nÀr jag skulle ut och trÀna pÄ cykeln. SÄ nu ligger jag pÄ sÀgen med en stulna fot. Trist att avsluta vistelsen sÄ. Men jag fÄr knalla fall tid att kolla pÄ ks :)
Shit, krya pĂ„ sig, (skit i Evon, köp en SO istĂ€llet), behöver fler i trĂ„den 😎
 
Jag provade den klockan dÀr fast blÄ i 42mm hÀromdagen. Mycket trevligt :) Och jag skall Àven prova en Aerospace evo som jag Àr spekulant pÄ pÄ mÄndag nÀr jag kommer hem igen.

HÀr Àr det vÀldigt fint vÀder ocksÄ med blÄ himmel. Ca 25 grader. Jag halkade dock i trappan i morse nÀr jag skulle ut och trÀna pÄ cykeln. SÄ nu ligger jag pÄ sÀgen med en stulna fot. Trist att avsluta vistelsen sÄ. Men jag fÄr knalla fall tid att kolla pÄ ks :)
Vad fasiken sĂ€ger du @Aarrgghh ? Jag fĂ„r helt enkelt komma och blĂ„sa och sen ge dig nĂ„gra stadiga rackare sĂ„ ska du se att vi dansar hela natten đŸ€Ł krya pĂ„ dig 👊
 
Var det denna du bestĂ€llde ? Är ju skitsnygg ❀
Yes, stĂ€mmer! Jag kunde inte lĂ„ta bli, nĂ„tt sa du mĂ„ste ha den! Brons Ă€r ju ett trevligt material nĂ€r det "Ă„ldras" och spĂ€nnet verkar ju vara lika sĂ„. FulltrĂ€ff enligt mig 😁 finns dock ingen leveranstid, pĂ„ B:s hemsida stod det ca fyra mĂ„nader sĂ„ jag tĂ€nker att det borde vara max Ă€ven frĂ„n AD?
 
Yes, stĂ€mmer! Jag kunde inte lĂ„ta bli, nĂ„tt sa du mĂ„ste ha den! Brons Ă€r ju ett trevligt material nĂ€r det "Ă„ldras" och spĂ€nnet verkar ju vara lika sĂ„. FulltrĂ€ff enligt mig 😁 finns dock ingen leveranstid, pĂ„ B:s hemsida stod det ca fyra mĂ„nader sĂ„ jag tĂ€nker att det borde vara max Ă€ven frĂ„n AD?
Vad sa AD nÀr du bestÀllde ?
 
Den nu Ă€r fin, men Ă€r inne i en Quartz fas just ju, men vill ha nya evo tavlan.SĂ„ himla skönt att slippa stĂ€lla dom hela tiden 😅

1F4612B8-115D-4608-A92A-829BFA1231FE.jpeg
SÄ Àr det ju, mucho bekvÀmt med kvarts, speciellt haq, snyggast Àr den med blÄa tavlan men den svarta / dlc hade jag ej sagt nej till heller, typsnittet pÄ 3,6,9 12 stör lite dock, imho
 
Tillbaka
Topp