• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Det Àr alltid ÀndlÀnkarna som spökar och mÄste ha rÀtt nummer. Men skulle tro att det bara Àr Pro 3 med rÀtt ÀndlÀnkar som passar.
Tack för svar 😃, det var lĂ€ngesedan jag rotade runt i breitling lĂ€nkarna. En halv djungel. Man kanske fĂ„r nöja sig med ett bra Rubber till att börja med.
Jag var sugen pÄ en avenger lÀnk, men det kanske blir lite vÀl mycket plockepinn.
Om jag drar nĂ„gra slutsatser sĂ„ lĂ€gger jag upp dom 😅.

God Jul

MĂ€rkligt att inte denna dykt upp pĂ„ forumet Ă€n tycker jag, tycker det Ă€r B-s bĂ€sta klocka hittills med precis lagom allt. "Hypen" och priset talar vĂ€l sĂ„klart emot men nu börjar ju den nĂ€rma sig rimliga nivĂ„er runt 90-blecket. Hade offert pĂ„ 66 om jag inte minns fel och Ă„ngrar mig dĂ„ och dĂ„ att jag inte sköt frĂ„n höften. Menmen Ă€n sĂ„ lever vi ju sĂ„ chansen finns ju kvar đŸ€Ł trevlig helg alla B-vĂ€nner och glöm inte att skĂ„la i lite Erik! 👊 Bilden Ă€r sĂ„klart Ă€rligt stulen 😁
Screenshot_20221216_110331_Samsung Internet.jpg

Den mest komplicerade klocka jag Àgt, som enbart kan matchas av de mest avancerade Patek Philippe var alltsÄ en Chiming minute repeater rattrapante chronograph perpetual calendar GMT. Otroligt imponerande alltsÄ.

Och den heter ...

AEROSPACE

"Do you own a grande complication wrist watch?" ... ohh yes I do.

Senast Àndrad:
NÄgon hÀr som vet om mina, vad jag tror kallas för riders inringade i rött, Àr guldplÀterade eller om det Àr solitt guld?
A2ACC4EF-3250-4FC4-AEE8-1118DDB064F2.jpeg

1671393468645.jpeg

”klockan hĂ„ller tiden inom cosc”

“gĂ„r klockrent som ni ser och servicebehov behövs inte nĂ€rmsta 7-8 Ă„ren enl urmakaren”

@Isel93 - Förklara gÀrna hur texten och bilden gÄr ihop.

1671393468645.jpeg

“gĂ„r klockrent som ni ser och servicebehov behövs inte nĂ€rmsta 7-8 Ă„ren enl urmakaren”

Klockan Àr köpt 2015, finns ingen servicehistorik. Vad borde den kosta?

MĂ€rkligt att inte denna dykt upp pĂ„ forumet Ă€n tycker jag, tycker det Ă€r B-s bĂ€sta klocka hittills med precis lagom allt. "Hypen" och priset talar vĂ€l sĂ„klart emot men nu börjar ju den nĂ€rma sig rimliga nivĂ„er runt 90-blecket. Hade offert pĂ„ 66 om jag inte minns fel och Ă„ngrar mig dĂ„ och dĂ„ att jag inte sköt frĂ„n höften. Menmen Ă€n sĂ„ lever vi ju sĂ„ chansen finns ju kvar đŸ€Ł trevlig helg alla B-vĂ€nner och glöm inte att skĂ„la i lite Erik! 👊 Bilden Ă€r sĂ„klart Ă€rligt stulen 😁
Screenshot_20221216_110331_Samsung Internet.jpg
Supersnygg verkligen. TyvÀrr verkar den bara finnas med gummiband.. kanske dÀrför?

Klockan Àr köpt 2015, finns ingen servicehistorik. Vad borde den kosta?
Det Ă€r vĂ€l upp till marknaden och bestĂ€mma. Jag kan vĂ€l flika in lite hĂ€r dĂ„ jag sĂ„lt en sĂ„n och dem vĂ€xer inte pĂ„ trĂ€d. Jag har för mig att jag fick 38-40k för en 2017 fullset med bĂ€ttre okulĂ€rt skick och servad pĂ„ garanti. Sen sĂ„ tycker jag sjĂ€lv att det Ă€r lite i understa laget. Men en klocka Ă€r ju inte vĂ€rd mer Ă€n vad nĂ„n Ă€r beredd att betala 😁

1671393468645.jpeg

Amplituden Àr vÀl bra.. Men inom cosc Àr den ju inte :)

Jag Àr inte Breitlingurmakare men nya exemplar med B01 verkar ligga pÄ en amplitud runt 300 i uppdraget lÀge, Àven ett dygn efter uppdrag. 257* lÄter utifrÄn det vÀldigt lÄgt.
Aaahh Oki. LÀste en recension av ett B01 för ett tag sedan, och dÄ lÄg just det verket pÄ 265 vilket dom verkade klart nöjda med. ..men jag litar mer pÄ dina kunskaper Àn mina i alla fall :)

Jag Àr inte Breitlingurmakare men nya exemplar med B01 verkar ligga pÄ en amplitud runt 300 i uppdraget lÀge, Àven ett dygn efter uppdrag. 257* lÄter utifrÄn det vÀldigt lÄgt.
Är inte heller Breitlingurmakare men fick tillbaka min B01 frĂ„n Breitling Scandinavia i september, dĂ„ den varit inne pĂ„ garantikontroll.
Hade enligt protokollet en amplitud pÄ 267, oklart om det var med max uppdrag eller ej?
Klockan passerade bÄde trycktest och gÄngkontroll utan anmÀrkning.
Borde urmakaren inte hört av sig om amplituden var för lĂ„g (utanför spec)? đŸ€”

Är inte heller Breitlingurmakare men fick tillbaka min B01 frĂ„n Breitling Scandinavia i september, dĂ„ den varit inne pĂ„ garantikontroll.
Hade enligt protokollet en amplitud pÄ 267, oklart om det var med max uppdrag eller ej?
Klockan passerade bÄde trycktest och gÄngkontroll utan anmÀrkning.
Borde urmakaren inte hört av sig om amplituden var för lĂ„g (utanför spec)? đŸ€”
Breitling vet sÄklart vad de snackar om. Urmakare i BorÄs litar jag inte pÄ. Framförallt inte om urmakarn sagt som ovan med den bilden som underlag.

Ett enskilt amplitudvÀrde sÀger inte sÄ mycket om man inte vet parametrarna under vilka testet utfördes.

6DA7083A-0421-497C-A1CB-568636B62E75.jpeg

HÀr Àr ett exempel pÄ en ny B01 frÄn watchtime.

Nu har jag fÄtt tillbaka klockan en och tvÄ gÄnger. Skickade den i mitten av november efter att ha fÄtt mycket snabb service pÄ mail med kostnadsförslag. TvÄ veckor senare var den klar! De höll sig till det sagda kostnadsförslaget. Fick hem den men klockan fortsatte stanna precis som innan. SÄ kontaktade Urbrev igen, de svarade snabbt och skickade ut ett nytt kuvert som jag kunde skicka tillbaka klockan i. SÄ jag gjorde detta och det visade sig att en skruv till rotorbryggan slÀppt. Fick tillbaka klockan runt en vecka efter jag skickat den. Den tickade och jag bar den i 3 dagar innan jag la ner den i lÄdan för att mÀta lite. Efter ca 20h hade den tappat runt 7 sekunder och efter 23h stannade den. Datumet byts 4 minuter i 12.

SÄ nu ska jag kontakta dem igen. + för snabbt och trevligt bemötande samt snabbt arbete. - för det andra sÄklart

Tillbaka
Topp