• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Nu Àr jag lÄngt ifrÄn sÄ duktig som vissa pÄ forumet Àr, men Àr priset 23 000 eller Àr det 27 600 som syns pÄ Kaplans hemsida?
Kring 27 000 eller snÀppet upp bör det finnas Breitlings pÄ Chrono24 som Àr helt nya, om det inte Àr just denna modell du vill ha :)
Tack för svaret! Det Àr det högre priset som gÀller. De tar provision pÄ allt som sÀljs i butiken.

Okej! SÄ Chrono24 rekommenderas? KÀnns ju lite mer osÀkert att köpa en dyr klocka online?
 
Tack för svaret! Det Àr det högre priset som gÀller. De tar provision pÄ allt som sÀljs i butiken.

Okej! SÄ Chrono24 rekommenderas? KÀnns ju lite mer osÀkert att köpa en dyr klocka online?
Köp hÀr via ks, billigare och sÀkert ( kolla GG trÄd först), varje vecka / mÄnad brukar det vara bra bratte deals, urverket.nu brukar oxÄ ligga bra i pris
 
Jag kan hÄlla med om att den Àr för dyr. Men jag förstÄr inte hur du menar nÀr du skriver att man inte vet vilken 7750 som sitter i den? 1997 borde vara Valjoux 7750 elabore top chrono (3). Vilket 7750 skulle annars sitta i den? Ett 7750 Àr vÀl alltid ett ETA Valjoux 7750 verk, och hur kan dessa diffa mycket nÀr man servar dem?
Jag brukar serva alltid via TÀby och det Àr stor skillnad om det sitter 7750 med 17 juveler dÄ byter de hela verket till 25 juveler vilket höjer kostnad . Anledningen Àr att den 17 juveler Àr inte chronomrter grad verket enligt de
 
Hej!

Jag letar efter en lÀmplig klocka till mitt första klockköp. Har hittat en trevlig kronograf pÄ Kaplans som jag funderar pÄ. Bifogar lÀnk. Mycket tacksam för era synpunkter!


51136FBE-B6E4-4FC9-92C4-1EA097C9CA4A.jpeg

Det Àr en trevlig modell. Den blir dock med provisionen ovanpÄ priset lite i dyraste laget. Det ligger en Frecce pÄ Köp & SÀlj just nu som inte Àr sÄ dum och som börjar nÀrma sig lite rimligare priser. NÄgra standardsaker du bör hÄlla koll pÄ om du ska leta efter en 90-tals Chonomat (+/- ett par Är) Àr:
Glaset (anti-reflex:en kan vara avskavd och Àr rÀtt dyr att byta),
Kronhalsen (vÀldigt sÀllan ett problem men om den Àr sliten sÄ backa ur),
LÀnkens lÀngd (det Àr inte sÄ jÀttesvÄrt att hitta beg extralÀnkar men det kostar lite och tar lite tid) annars brukar dock lÀnkarna hÄlla vÀldigt bra (ingen stretch etc som Rolex frÄn samma period),
Klackarna och kronan om du letar efter en i guld-stÄl (dessa kan ofta vara skavda sÄ att stÄlet under tittar frÄn vilke inte Àr sÄ snyggt),
Urtavlans skick (det förekommer ibland vattenskador men Àr inte sÄ vanligt),
Servicebehov (en fabriksservice kan bli ganska dyr medan en vanlig urmakare ofta Àr betydligt billigare).

Mitt tips Àr att ha lite tÄlamod. Priser och skick varierar rÀtt mycket och det finns vÀligt mÄnga olika konfigurationer och special editions sÄ marknaden Àr rÀtt spretig.

För att lÀra dig mer om marknaden sÄ skulle jag föreslÄ att du följer Zeitauktion pÄ Ebay ett tag. De Àr enormt stora (50 000 sÄlda klockor). De sÀljer bÄde till fast pris och ibland med budgivning. Det kan ge dig en hygglig uppfattning om prisnivÄ och vilka modeller du vill ha. HÀr Àr lÀnken till deras Ebaybutik:

 
Tips sökes!
Försöker ta av lÀnken pÄ min avenger men det Àr klippt omöjligt. Nu har jag köpt en Bergeon 7825 men det kÀnns som den bara glider pÄ bandstiften? NÀr jag byter pÄ min andra klocka gick det betydligt enklare.
NÄn som har nÄt tips?
 
Hej mina goda vÀnner!
Jag kapar trÄden med en frÄga, jag söker denna klocka. NÄgon som sitter pÄ en?
Breitling Callisto. Bfu.
BB602CCA-3BC8-4803-AC10-D37D5C094522.jpeg
Är vĂ€l denna :)
 
Tillbaka
Topp