• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Nu har jag fÄtt tillbaka klockan en och tvÄ gÄnger. Skickade den i mitten av november efter att ha fÄtt mycket snabb service pÄ mail med kostnadsförslag. TvÄ veckor senare var den klar! De höll sig till det sagda kostnadsförslaget. Fick hem den men klockan fortsatte stanna precis som innan. SÄ kontaktade Urbrev igen, de svarade snabbt och skickade ut ett nytt kuvert som jag kunde skicka tillbaka klockan i. SÄ jag gjorde detta och det visade sig att en skruv till rotorbryggan slÀppt. Fick tillbaka klockan runt en vecka efter jag skickat den. Den tickade och jag bar den i 3 dagar innan jag la ner den i lÄdan för att mÀta lite. Efter ca 20h hade den tappat runt 7 sekunder och efter 23h stannade den. Datumet byts 4 minuter i 12.

SÄ nu ska jag kontakta dem igen. + för snabbt och trevligt bemötande samt snabbt arbete. - för det andra sÄklart
Tack för feedback, hoppas allt ordnar sig

 
Alive, nytt ”kör rekord” - Sthlm-SmĂ„land, sofflocket nĂ€sta
😊
D667B206-0EC7-434E-A9A6-3BF19C80D309.jpeg
Bra eller? Hur bÀrs den?
 
NÄgon som sitter pÄ en Avenger vit/silver frÄn ca2018, eller nÄgon som vet skillnad pÄ tavlans nyans kontra den nya modellen?
 
Senast Àndrad:
Halloj,
En polare till mig fick denna som hans farmor hittat i nĂ„gon lĂ„da. Är det nĂ„gon som kan berĂ€tta för mig vad det Ă€r för modell och om den Ă€r Ă€kta?
Googlat runt men hittar ingen som matchar tyvÀrr. KÀnns spontant som att det Àr en fejk
 vad tror ni?
0F4F8EAC-C5F2-4AA3-8982-0EADB8A90092.jpeg

FF9F8B61-9EF8-4991-8EFD-26029D22F9A1.jpeg
 
Halloj,
En polare till mig fick denna som hans farmor hittat i nĂ„gon lĂ„da. Är det nĂ„gon som kan berĂ€tta för mig vad det Ă€r för modell och om den Ă€r Ă€kta?
Googlat runt men hittar ingen som matchar tyvÀrr. KÀnns spontant som att det Àr en fejk
 vad tror ni?
0F4F8EAC-C5F2-4AA3-8982-0EADB8A90092.jpeg

FF9F8B61-9EF8-4991-8EFD-26029D22F9A1.jpeg
Ser ut som en Àkta Freitling.
 
Halloj,
En polare till mig fick denna som hans farmor hittat i nĂ„gon lĂ„da. Är det nĂ„gon som kan berĂ€tta för mig vad det Ă€r för modell och om den Ă€r Ă€kta?
Googlat runt men hittar ingen som matchar tyvÀrr. KÀnns spontant som att det Àr en fejk
 vad tror ni?
0F4F8EAC-C5F2-4AA3-8982-0EADB8A90092.jpeg

FF9F8B61-9EF8-4991-8EFD-26029D22F9A1.jpeg

Du kan inte mena allvar :oops:. Titta pÄ texten Breitling, och sedan googlar du en riktig Breitling. Det dÀr var nog det vÀrsta jag nÄgonsin sett.
 
Den spanska Navin var riktigt lÀcker. Det skulle man kanske försöka pÄ tag pÄ?!

Och fin vintage klocka.
Den spanska Àr kul. Den lÄg först pÄ breitlings hemsida se-en, sÄ jag trodde först det var en homage till de svenska skogarna. Men nÀr jag gick in pÄ klockan kunde sidan inte hittas. Slog dÄ in es-en i webblÀsaren och mycket riktigt kom det dÄ upp att det var Àmnat för den spanska marknaden.

Ang vintage; tack. Den nya pistagen Àr ju baserad pÄ 760:n sÄ det Àr lite kul att ha 'originalet'
 
Hej!

Jag letar efter en lÀmplig klocka till mitt första klockköp. Har hittat en trevlig kronograf pÄ Kaplans som jag funderar pÄ. Bifogar lÀnk. Mycket tacksam för era synpunkter!


51136FBE-B6E4-4FC9-92C4-1EA097C9CA4A.jpeg
 
Hej!

Jag letar efter en lÀmplig klocka till mitt första klockköp. Har hittat en trevlig kronograf pÄ Kaplans som jag funderar pÄ. Bifogar lÀnk. Mycket tacksam för era synpunkter!


51136FBE-B6E4-4FC9-92C4-1EA097C9CA4A.jpeg
Nu Àr jag lÄngt ifrÄn sÄ duktig som vissa pÄ forumet Àr, men Àr priset 23 000 eller Àr det 27 600 som syns pÄ Kaplans hemsida?
Kring 27 000 eller snÀppet upp bör det finnas Breitlings pÄ Chrono24 som Àr helt nya, om det inte Àr just denna modell du vill ha :)
 
Hej!

Jag letar efter en lÀmplig klocka till mitt första klockköp. Har hittat en trevlig kronograf pÄ Kaplans som jag funderar pÄ. Bifogar lÀnk. Mycket tacksam för era synpunkter!


51136FBE-B6E4-4FC9-92C4-1EA097C9CA4A.jpeg
Den Àr för dyr tyvÀrr . Jag vet att detta Àr limiterad osv men inte vÀrd . Klockan Àr ocksÄ frÄn 97 sÄ man vet inte riktigt vilken 7750 sitter i vilket spela stor roll nÀr man mÄste serva den .
 
Den Àr för dyr tyvÀrr . Jag vet att detta Àr limiterad osv men inte vÀrd . Klockan Àr ocksÄ frÄn 97 sÄ man vet inte riktigt vilken 7750 sitter i vilket spela stor roll nÀr man mÄste serva den .

Jag kan hÄlla med om att den Àr för dyr. Men jag förstÄr inte hur du menar nÀr du skriver att man inte vet vilken 7750 som sitter i den? 1997 borde vara Valjoux 7750 elabore top chrono (3). Vilket 7750 skulle annars sitta i den? Ett 7750 Àr vÀl alltid ett ETA Valjoux 7750 verk, och hur kan dessa diffa mycket nÀr man servar dem?
 
Tillbaka
Topp