• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

VarsĂ„god @Glantzen 😊
IMG_20230121_142906.jpg
IMG_20230121_142829.jpg
 
Ni som Àr likasinnade, vad rockar ni mer för mÀrken Àn Breitling? KÀnner mig sjukt insnöad pÄ Brattar just nu och behöver vidga mina vyer.
 
Ni som Àr likasinnade, vad rockar ni mer för mÀrken Àn Breitling? KÀnner mig sjukt insnöad pÄ Brattar just nu och behöver vidga mina vyer.
Ingenting lĂ€ngre 😼 KĂ€nns helt okej med ”bara” tvĂ„ Brattar som fyller mina behov 😍
Har haft en uppsjö av mikromĂ€rken och andra affordables dock samt sjukt mĂ„nga G-shocks! 😊
En Omega AT har passerat som var sjukt trevlig.
Ska erkĂ€nnas att jag sneglar pĂ„ och Ă€r rejĂ€lt nyfiken pĂ„ en OP41 men det hĂ€r med vĂ€ntelistor eller att betala över list kommer aldrig i h-vete att hĂ€nda 😂
 
Det verkar knepigt att komma över Breitling merch, hur kommer det sig?

Har nÄgon keps och nyckelband men borde det inte finnas betydligt roligare saker Àn sÄ dÀr ute?
 
Ni som Àr likasinnade, vad rockar ni mer för mÀrken Àn Breitling? KÀnner mig sjukt insnöad pÄ Brattar just nu och behöver vidga mina vyer.
Har en Timex som Àr lite nÀttare och en Àldre Chronograph Suisse. Vill komplettera min Colt kronograf med en Sjöö Sandström Royal steel 36mm för att inte bara ha sÄ en vrÀkig klocka pÄ lÀnk som min Breitling lÀtt blir ibland. Vill du helt bort frÄn Breitling-stuket för att bryta av eller Àr du ute efter en kompromiss?
 
Har en Timex som Àr lite nÀttare och en Àldre Chronograph Suisse. Vill komplettera min Colt kronograf med en Sjöö Sandström Royal steel 36mm för att inte bara ha sÄ en vrÀkig klocka pÄ lÀnk som min Breitling lÀtt blir ibland. Vill du helt bort frÄn Breitling-stuket för att bryta av eller Àr du ute efter en kompromiss?
Nej fan, Àlskar breitling. Vill bara ha lite mer dynamisk samling :)
 
Med inspiration frÄn SINN-trÄden, vad vill se 2023 frÄn Breitling?
Jag hoppas att de kan fortsÀtta erbjuda mindre storlekar sÄ som de nu börjat igen med exempelvis navitimer i bÄde 41,43 & 46mm. MisstÀnker att Breitling dessutom kan tÀnkas sÀljas (tanken var först inom 3 Är frÄn cvc köpet), som sen blev 5 Är, till att nu pratas om ev notering...

Vad gÀller modeller sÄ gillar jag att de ÄtergÄr till tidiga dagar, dock tycker jag de dÄ ska hÄlla sÄ mycket likt som möjligt, se exempelvis 765 avi eller 806 reissuen. Kanske nÄgon ny transocean, world timer i vettig storlek?
GÀrna mindre storlekar. Det var vÀl ett tag sedan de slÀppte en re-issue? Dags för en premier nu. Gamla dressade transocean Àr ocksÄ fina, gÀrna nÄgot sÄnt. Förutom premier saknas nÄgot dressat sÄ varför inte transoceaninspirerat.
 
GÀrna mindre storlekar. Det var vÀl ett tag sedan de slÀppte en re-issue? Dags för en premier nu. Gamla dressade transocean Àr ocksÄ fina, gÀrna nÄgot sÄnt. Förutom premier saknas nÄgot dressat sÄ varför inte transoceaninspirerat.
Ja, en premier vore trevligt! 43 var ett bra Är för premiers, nu har det förvisso kommit en del, datoran, pistagen samt rattrapanten (duograph). DÀremot i mer rimliga storlekar hade varit mumma - likt vÄra gamlingar
 
Ja, en premier vore trevligt! 43 var ett bra Är för premiers, nu har det förvisso kommit en del, datoran, pistagen samt rattrapanten (duograph). DÀremot i mer rimliga storlekar hade varit mumma - likt vÄra gamlingar
Jag har ju gĂ„tt och drömt om en premier sedan de började med re-issues men det gĂ„r sĂ„dĂ€r Ă€n sĂ„lĂ€nge. Även om den moderna Premier linjen Ă€r bĂ€ttre nu hade jag gĂ€rna sett en re-issue som komplement. Ett manuellt urverk hade varit trevligt, jag gillar verkligen kĂ€nslan i mitt. Storleken med de moderna verken Ă€r inte sĂ„ lockande.
 
Jag har ju gĂ„tt och drömt om en premier sedan de började med re-issues men det gĂ„r sĂ„dĂ€r Ă€n sĂ„lĂ€nge. Även om den moderna Premier linjen Ă€r bĂ€ttre nu hade jag gĂ€rna sett en re-issue som komplement. Ett manuellt urverk hade varit trevligt, jag gillar verkligen kĂ€nslan i mitt. Storleken med de moderna verken Ă€r inte sĂ„ lockande.
De moderna Ă€r manuella, men jag förstĂ„r, och hĂ„ller helt med dig (nĂ„vĂ€l, bara pistagen, duographen och pistagens röda tvilling)! KĂ€nslan att dra upp den manuellt Ă€r annat Ă€n i automatarna. Jag hade gĂ€rna sett en i max 39mm med svamp-pushers istĂ€llet för de avlĂ„nga, kanske en tre registers kronograf men tvĂ„ funkar likvĂ€l đŸ€—
 
  • Like
Reactions: bvb
De moderna Ă€r manuella, men jag förstĂ„r, och hĂ„ller helt med dig (nĂ„vĂ€l, bara pistagen, duographen och pistagens röda tvilling)! KĂ€nslan att dra upp den manuellt Ă€r annat Ă€n i automatarna. Jag hade gĂ€rna sett en i max 39mm med svamp-pushers istĂ€llet för de avlĂ„nga, kanske en tre registers kronograf men tvĂ„ funkar likvĂ€l đŸ€—
SedÀr! Duographen Àr fin. TyvÀrr lyser de med sin frÄnvaro hos ad hÀr nere.

TvÄ register, antingen ref 777 eller 790 har fina proportioner.
 
SedÀr! Duographen Àr fin. TyvÀrr lyser de med sin frÄnvaro hos ad hÀr nere.

TvÄ register, antingen ref 777 eller 790 har fina proportioner.
Det Àr ju 80-Är sedan Premier lanserades i Är sÄ inget Àr vÀl omöjligt!

FörstÄr det. De Àr fina men jag tycker att de kunde vara nÄgon millimeter tunnare, men de Àr bra ÀndÄ! Pistagen har fÄtt god kritik av de som haft den pÄ forumet, bl.a. @perhog
 
  • Love
Reactions: bvb
Tillbaka
Topp