• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rulle

Guld
2-Faktor

Breitling Chronomat GMT Longitude GMT​

breitling-chronomat-longitude-2.jpg
breitling-chronomat-longitude-6.jpg
breitling-chronomat-longitude.jpg
Jaha?

Bildgooglat lite eller? Haha
 
Hej. Jag har en Avenger Seawolf titan som jag tror skulle behöva en fullservice. Vart skulle ni rekommendera att lämna den på service? Jag bor i Helsingborg, så skåne med omnjed är väl att föredra om den ska lämnas personligen. Det behöver inte vara någon direkt märkes beroende urmakare pga garanti för den gick ut ungefär när finska vinterkriget tog slut 🤷‍♂️😂. Läste också något om urbrev.se? Vad säger ni?
Mvh
 

Bilagor

  • IMG_1135.jpeg
    IMG_1135.jpeg
    372.8 KB · Visningar: 4

Startpistolen

Silver
2-Faktor
Hej. Jag har en Avenger Seawolf titan som jag tror skulle behöva en fullservice. Vart skulle ni rekommendera att lämna den på service? Jag bor i Helsingborg, så skåne med omnjed är väl att föredra om den ska lämnas personligen. Det behöver inte vara någon direkt märkes beroende urmakare pga garanti för den gick ut ungefär när finska vinterkriget tog slut 🤷‍♂️😂. Läste också något om urbrev.se? Vad säger ni?
Mvh
Rydbergs Ur på Väla är ju certifierade så där hade varit ett säkert kort
 
Breitling är byggda som rena kassavalv. Äger/ägt Rolex, PP, AP och Omega - men inget känns som en Breitling. Inget BS, bara kvalitet...

breitling-png.2570143

1723662398122.jpeg


Har sagt det och säger det igen -- Breitling är gravt undervärderade på andrahandsmarknaden. Köp! Breitling är ren dröm för entusiasten. Lite mindre för massa losers som slickar golvet hos Rolex för att flippa...
 
Senast ändrad:

LeSturque

Basic
Breitling är byggda som rena kassavalv. Äger/ägt Rolex, PP, AP och Omega - men inget känns som en Breitling. Inget BS, bara kvalitet...

breitling-png.2570143

1723662398122.jpeg


Har sagt det och säger det igen -- Breitling är gravt undervärderade på andrahandsmarknaden. Köp! Breitling är ren dröm för entusiasten. Lite mindre för massa losers som slickar golvet hos Rolex för att flippa...
Kanske lite OT, men jag går i köptankar för Breitling och slås av det du skriver att de är brutalt mycket billigare på andrahandsmarknaden, i många fall 40%. Min undran är om man köper en Breitling begagnad (typ från chrono24 från betrodd källa eller från Uret), kan man då lämna in den hos vilken Breitling-AD som helst för service? Och även: finns det några fördelar med att köpa direkt i butik?
 

skyseeker

Silver
Kanske lite OT, men jag går i köptankar för Breitling och slås av det du skriver att de är brutalt mycket billigare på andrahandsmarknaden, i många fall 40%. Min undran är om man köper en Breitling begagnad (typ från chrono24 från betrodd källa eller från Uret), kan man då lämna in den hos vilken Breitling-AD som helst för service? Och även: finns det några fördelar med att köpa direkt i butik?
Service ska inte vara något problem.
Möjligt det kan bli lite sämre service om du kommer med garantiåtaganden till en AD där du inte köpt klockan(ingen egen erfarenhet av det dock).
Sen verkar ju en del sätta stort värde av själva köpupplevelsen hos AD. Men det är ju väldigt inviduellt och kanske beroende på hur mycket du kan spara hos en gråis. 40% är ju ofta en ansenlig summa, även om du säkert kan få viss rabatt på AD med på vissa modeller.
 

Pippis pappa

Mr Mustasch
2-Faktor
Tack! Fick den dessutom till något av ett fyndpris (om man får killgissa). Pricken över i är hur bra det blev med gummit från Watchwear. Spanar efter ett signerat spänne nu, bara.
Najs! Man gillar ju fyndpris 🙂👌
Tycker också att den gjorde sig riktigt fint på gummit, Breitlings egna är ju fräna men av vad jag provat så tycker jag de lämnar en del att önska vad gäller följsamhet i förhållande till pris (har dock bara testat något enstaka, så andra kan vara bättre).
 
Topp