• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Lumen sjÀlva materialet i pluppen kan byta varje uris men nÀr det gÀller delar dÄ har du tvÄ alternativ. Breitling men dÄ mÄste du lÀmna för service eller gÄngkoll eller titta pÄ begagnade . Vad letar du efter ?
En ny bezel hade jag tÀnkt. Inget fel pÄ den som sitter pÄ, men den har en del patina/repor/mÀrken. Vore trevligt o ha en ny bezel liggande sÄ nÀr den fÄtt Ànnu mera slitage sÄ har man en ny att byta till. Lite nördigt och jag vet att patina hör till livet, Àven pÄ klockor. Men gillar tanken att jag kan "ÄterstÀlla" den till nyskick om jag skulle vilja.. Typ sÄ.
 
En ny bezel hade jag tÀnkt. Inget fel pÄ den som sitter pÄ, men den har en del patina/repor/mÀrken. Vore trevligt o ha en ny bezel liggande sÄ nÀr den fÄtt Ànnu mera slitage sÄ har man en ny att byta till. Lite nördigt och jag vet att patina hör till livet, Àven pÄ klockor. Men gillar tanken att jag kan "ÄterstÀlla" den till nyskick om jag skulle vilja.. Typ sÄ.
Vilken modell Àr det som vi pratar om ?
Sluta bry sig och bĂ€r klocka 😂
NÀr det gÀller ÄterstÀllning du har tvÄ val
VÀnta tills den behöver service och sen skicka till Breitling för service . De kan byta allt som du vill ha .
Andra val Àr att skicka den för professionell polering alltsÄ laser svetsa alla repor och sen polera . Du fÄr klocka som ny och det ska inte kosta lika mycket som service .
 
Vilken modell Àr det som vi pratar om ?
Sluta bry sig och bĂ€r klocka 😂
NÀr det gÀller ÄterstÀllning du har tvÄ val
VÀnta tills den behöver service och sen skicka till Breitling för service . De kan byta allt som du vill ha .
Andra val Àr att skicka den för professionell polering alltsÄ laser svetsa alla repor och sen polera . Du fÄr klocka som ny och det ska inte kosta lika mycket som service .

😂 He he. Ja, ska nog sluta bry mig och bara bĂ€ra klockan. Kör pĂ„ en proffsbehandling den dan det blir för mycket. Tack för tips och "uppvaknande"! :cool:
 
Vilken modell Àr det som vi pratar om ?
Sluta bry sig och bĂ€r klocka 😂
NÀr det gÀller ÄterstÀllning du har tvÄ val
VÀnta tills den behöver service och sen skicka till Breitling för service . De kan byta allt som du vill ha .
Andra val Àr att skicka den för professionell polering alltsÄ laser svetsa alla repor och sen polera . Du fÄr klocka som ny och det ska inte kosta lika mycket som service .
En Seawolf förresten..
IMG_0958.jpeg
 
En Seawolf förresten..
IMG_0958.jpeg
A men den dĂ€r borde ha lite battle scares. Det seawolf for gods sake 😎 fint klocka . Aldrig fattat varför folk bry sig sĂ„ mycket 🙈visst visa klockor lite finare som tex min Navi tĂ„l inte tuffa miljöer men den dĂ€r var konstruerad med tanke att göra grova arbete
Det var typ samma med min Blackbird repig hÀr och dÀr men efter Breitling service ser ut som ny .
 
IMG_0467.jpeg
SÄg den hÀr bilden pÄ Instagram och undrar om flera kör Nato band pÄ era större brattar. Jag har samma klocka som pÄ bilden (Chrono avenger e13360). Klockan Àr alltsÄ 17mm hög redan. Vad tycker ni? Personligen tycker jag det sÄg riktigt lÀckert ut.
 
IMG_0467.jpeg
SÄg den hÀr bilden pÄ Instagram och undrar om flera kör Nato band pÄ era större brattar. Jag har samma klocka som pÄ bilden (Chrono avenger e13360). Klockan Àr alltsÄ 17mm hög redan. Vad tycker ni? Personligen tycker jag det sÄg riktigt lÀckert ut.
HĂ„ller med att det ser riktigt coolt ut! Min egen Breitling (SO II 42mm) Ă€r inte direkt super tjock/stor, men allmĂ€nt tycker jag att ett Nato i sig kommer inte göra det mycket vĂ€rre nĂ€r en klocka redan Ă€r vĂ€ldigt tjock. Större skillnad Ă€r hur boetten Ă€r utformad
 Platt caseback och bandstift lĂ„ngt ifrĂ„n boetten = bra för Nato, utstickande caseback och bandstift nĂ€ra boetten = dĂ„lig för Nato. Min super ocean har hyfsat platt caseback, men lugholes vĂ€ldigt nĂ€ra boetten, sĂ„ landar lite emellan :) Bild för att det Ă€r kul.

IMG_2152.jpeg
 
Vad sÀger expertisen om blackbirden 44mm, har inte sjÀlv nÄn men tycker den ser fin ut:)
Blir nog sÄ att jag försöker fÄ tag pÄ en vad det lider,gjordes den under mÄnga Är? Verkar inte finnas sÄ mÄnga av dem till salu.
 
Tillbaka
Topp